Constructorul Porsche lansa în 1979 versiunea de competiție 924 Carrera GT/GTS, care era construită într-o serie limitată de 400 exemplare. Vehiculul folosea același motor turbo de 2,0 litri de pe 924 Turbo, dar pe Carrera acesta oferea 210 CP.
Performanțele erau și în acest caz deosebite: viteză de vârf de 240 km/h și sprint 0-100 km/h de 6,9 secunde. Începutul deceniului 1980 a consemnat (și) lansarea unei versiuni îmbunătățite a modelului 928, nimeni alta decât mașina anului 1978. Denumită 928 S, aceasta era echipată cu un V8 (4,7 litri) și 300 CP, care permitea atingerea unor performanțe superioare. Viteză de top oferea 250 km/h și o accelereație 0-100 km/h în 6,5 secunde.
924: geamuri electrice și închidere centralizată
Modelul 924 avea să fie supus în toamna lui 1982 unei ușoare operații de restilizare, primind o serie de îmbunătățiri. Și anume – o suspensie revizuită pe față, sistem de frânare cu discuri pe spate și direcție servoasistată. Mașina oferea dotări opționale noi, precum geamuri electrice, oglinzi retrovizoare reglabile din interior și închidere centralizată. Porsche a venit la Frankfurt (1983) cu 911 Carrera 3.2. (motor boxer de 3,2 litri – 231 CP – și actualizări estetice).
Noul propulsor oferea performanțe excelente: viteză maximă de 245 km/h și un sprint 0-100 km/h în 6,1 secunde. Doi ani mai târziu, la ediția 1985 a show-ului auto de la Geneva, marca germană își prezenta două noi creații. Prima dintre acestea era noul 944 Turbo cu motor turbo de 2.500 cmc și 220 CP. Acesta se lăuda cu o accelerație 0-100 km/h de 6,3 secunde și o viteză maximă de 245 km/h. Al doilea model, 924 S, a intrat în producția în același an (motor de 160 CP – folosit și de 944). Acesta a avut și o ediție specială „Le Mans”, care este și în prezent la mare căutare în rândul colecționarilor.
911 Carrera 4 inaugura noua serie 964
Tot în 1985 (Frankfurt), Porsche dezvăluia 959 – produs timp de trei ani într-o serie limitată de doar 284 de modele. Acesta a fost cel mai rapid și mai avansat automobil din anii ’80. Cei 450 CP permiteau motorului de 3,0 litri un sprint 0-100 km/h în 3,9 secunde (viteză maximă de 315 km/h). În toamna 1986 a fost lansat 928 S4, model care a primit un facelift în partea din spate și interiorul. În același timp era lansată versiunea 944 S, o versiune mai cuminte decât 944 Turbo (0-100 km/h în 7,9 secunde și 228 km/h).
Cu ocazia Salonului Auto de la Frankfurt din 1987 au fost prezentate prototipul 944 Cabriolet și 911 Speedster. Primul dispunea de o caroserie cu un plafon acționat electric, iar partea frontală era preluată de la 944 Turbo. Cel de-al doilea model era un roadster care se dorea a fi succesorul celebrului 356 Speedster din anii ’50. La Paris, în 1988, Porsche a venit cu noul 911 Carrera 4, care inaugura noua serie 964 pentru legendarul model. În contextul unor dificultăți financiare, Porsche a oprit producția lui 924 în 1988, după ce circa 160.000 de exemplare asamblate.
HISTORY (#75YearsPorsche)