The Gentleman Driver

Top Menu

  • Home
  • Contact
  • The Gentleman’s Journal
  • Premium Bulletin

Main Menu

  • REPORT
  • GREEN
  • LEADERS
  • STORIES
  • LIVING
  • STUDIO
  • Home
  • Contact
  • The Gentleman’s Journal
  • Premium Bulletin

logo

  • REPORT
  • GREEN
  • LEADERS
  • STORIES
  • LIVING
  • STUDIO
  • “ON THE MOVE”: DESPRE VIITORUL MOBILITĂȚII

  • BMW A PREZENTAT NOUL iX1 eDrive20

  • ROGER DUBUIS: EXCALIBUR SPIDER REVUELTO

  • ASTON MARTIN A ANIVERSAT MODELUL DB5

  • BOLLINGER PN AYC18: BOGATĂ ȘI EXPANSIVĂ

  • BMW A PREZENTAT VISION NEUE KLASSE

STORIES
Home›STORIES›PORSCHE #3: PRIMUL TITLU (1968-1978)

PORSCHE #3: PRIMUL TITLU (1968-1978)

By The Gentleman Driver
May 2, 2023
105
0
Share:
Porsche continuă inovația în 1969

Salonul Auto de la Geneva a fost dintotdeauna locul preferat al celor de la Porsche pentru a-și dezvălui noile modele. La fel au stat lucrurile și la ediția din 1969 când a fost prezentat modelul de competiții 917. Un vehicul care avea să obțină mari performanțe la diferite categorii, în special la cea rezervată prototipurilor.

În 1972, Porsche lansează la Paris modelul 911 în variantă Carerra RS

Model 911 Carrera RS – Paris, 1972 (sursă Porsche)

Era realizat în diverse variante, avea motoare V12 sau V16, aspirate sau turbo, care ofereau puteri între 520/1100 CP. În aceste condiții, 917 era capabil să atingă viteze de până la 385 km/h. Urmează succese obținute în cursa „Targa Florio”, Porsche cucerind titlul de campioană mondială în întrecerea constructorilor cu 908/917. În același an era lansată versiunea 911 Sportomatic, cu o transmisie semiautomată cu 4 trepte fără ambreiaj.

Seria G, noua generație 911

La aceeași ediție a salonului de la Frankfurt a avut loc debutul noului 914 (fabricat în circa 32.500 de exemplare). Dezvoltat împreună cu Volkswagen, vehiculul atinge 201 km/h datorită unui motor boxer cu 6 cilindri (2,0 litri și 110 CP). În 1972, la Paris, Porsche a prezentat varianta sportivă a lui 911, care a fost botezată Carrera RS. Produsă într-o serie limitată de 1.580 unități, aceasta avea sub capotă un motor boxer cu 6 cilindri (2,7 litri/210 CP).

Unitatea permitea atingerea unor performanțe de top: sprint 0-100 km/h în 5,8 secunde și viteză de top de 245 km/h. Un an mai târziu, 914 primește un facelift subtil. Motorizările boxer de 1,7 și 2,0 litri sunt înlocuite cu unele de 1,8 litri/85 CP și, respectiv, 2,0 litri/100 CP. Porsche aducea în 1973 (Frankfurt) noua generație 911, cunoscută sub denumirea Seria G. Aceasta înlocuia precedenta Serie F (produsă în peste 81.000 de unități)

În 1975 este lansat 924 ca succesor al modelului 914

Model 924 cu motor frontal și transmisie transaxle – 1975 (sursă Porsche)

924, primul model cu transmisie transaxle

În 1974, Porsche a lansat noul 911 Turbo (930), primul model sport de serie echipat cu motor supraalimentat cu turbocompresor. Acesta oferea performanțe de invidiat: 5,5 secunde pentru accelerația 0-100 km/h și o viteză maximă de 250 km/h. La scurt timp a fost prezentată seria limitată Carrera RS 3.0. În noiembrie 1975 este lansat modelul 924 ca succesor al 914. Era primul Porsche cu motor amplasat frontal și transmisie transaxle.

În 1976 erau introduse modelele de competiție 934/935 (derivate din 911 Turbo) și 936 ca succesor al lui 908. În 1977, Porsche a prezentat la Geneva modelul 928, care a fost conceput inițial ca înlocuitor pentru 911. Și acesta avea performanțe de top: viteză de 230 km/h și sprint de la 0-100 Km/h în 6,8 secunde. Datorită calităților sale, modelul 928 a fost desemnat „Car of Year” (1978), fiind singurul model sport care a obținut acest trofeu.

HISTORY (#75YearsPorsche)

Tagsanniversarycarhistoryporschepremiumsport
Previous Article

BUGATTI, CEAS INTELIGENT DIN TITAN

Next Article

DESIGN INOVATIV ÎN LINIA DE PANTOFI 3D ...

0
Shares
  • 0
  • +
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0

Related articles More from author

  • LIVING

    IWC SCHAFFHAUSEN & MERCEDES-AMG!

    May 26, 2021
    By The Gentleman Driver
  • REPORT

    AUDI RS6: PUTERE ȘI DESIGN EXPRESIV!

    December 1, 2022
    By The Gentleman Driver
  • GREEN

    HOPIUM A LANSAT MACHINA VISION!

    November 1, 2022
    By The Gentleman Driver
  • Gmünd este locul unde Ferry Porsche își realizează viziunea despre mașina sport perfectă - Porsche 356
    STORIES

    PORSCHE #1: ÎNCEPUT TIMID (1948-1958)  

    April 27, 2023
    By The Gentleman Driver
  • REPORT

    FERRARI ROMA SPIDER: DOLCE VITA!

    April 10, 2023
    By The Gentleman Driver
  • GREEN

    LUX SUSTENABIL PENTRU NOUL BMW SERIA 7

    November 14, 2019
    By The Gentleman Driver

Leave a reply Cancel reply

  • LIVING

    MUMM, ELEGANȚĂ LA TRECEREA ÎNTRE ANI!

  • GREEN

    MERCEDES-BENZ ELECTRIFICĂ G-CLASS!

  • GREEN

    LUNAZ DESIGN, BENTLEY S2 CONTINETAL!

Ads

Descarca revista

Timeline

  • September 18, 2023

    “ON THE MOVE”: DESPRE VIITORUL MOBILITĂȚII

  • September 16, 2023

    BMW A PREZENTAT NOUL iX1 eDrive20

  • September 16, 2023

    ROGER DUBUIS: EXCALIBUR SPIDER REVUELTO

  • September 16, 2023

    ASTON MARTIN A ANIVERSAT MODELUL DB5

  • September 7, 2023

    BOLLINGER PN AYC18: BOGATĂ ȘI EXPANSIVĂ

  • Termeni şi condiţii
  • Politica cookies
  • Home
  • Contact
  • The Gentleman’s Journal
  • Premium Bulletin
Copyright © Victor Media Press SRL 2021 All Rights Reserved
Folosim cookie-uri pentru a analiza traficul și audiența website-ului nostru. Înainte de a continua navigarea pe www.thegentlemansjournal.ro, exprima-ti acceptul prin apasarea butonului "Accept". Subliniem faptul ca prin continuarea navigării pe website-ul nostru fara acceptare, confirmi utilizarea fișierelor de tip cookie. www.thegentlemansjournal.ro utilizeaza cookie-uri si colecteaza informatii din browser-ul tau pentru a-ti putea afisa continutul site-ului, pentru a putea livra continut relevant si pentru a intelege audienta online. ACCEPTRead More
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT