The Gentleman Driver

Top Menu

  • Home
  • Contact
  • The Gentleman’s Journal
  • Premium Bulletin

Main Menu

  • REPORT
  • GREEN
  • LEADERS
  • STORIES
  • LIVING
  • STUDIO
  • Home
  • Contact
  • The Gentleman’s Journal
  • Premium Bulletin

logo

  • REPORT
  • GREEN
  • LEADERS
  • STORIES
  • LIVING
  • STUDIO
  • “ON THE MOVE”: DESPRE VIITORUL MOBILITĂȚII

  • BMW A PREZENTAT NOUL iX1 eDrive20

  • ROGER DUBUIS: EXCALIBUR SPIDER REVUELTO

  • ASTON MARTIN A ANIVERSAT MODELUL DB5

  • BOLLINGER PN AYC18: BOGATĂ ȘI EXPANSIVĂ

  • BMW A PREZENTAT VISION NEUE KLASSE

STORIES
Home›STORIES›PORSCHE #2: LEGENDARUL 911 (1958-1968)

PORSCHE #2: LEGENDARUL 911 (1958-1968)

By The Gentleman Driver
April 30, 2023
140
0
Share:
În 1959, Porsche a lansat un model 356 cu facelift

  La Salonul Auto de la Frankfurt (1959), Porsche a lansat primul facelift major pentru 356, acesta fiind botezat 356 B. Mașina a primit îmbunătățiri estetice la exterior și la interior, fiind beneficiara unui upgrade important la partea mecanică.

Salonul Auto Frankfurt (1959) a fost prilejul lansării 356 C

Porsche 356 C – 1963 (sursă Porsche)

Astfel, multe dintre componentele de proveniență Volkswagen au fost înlocuite cu unele Porsche. Mașina avea să fie un mare succes de piață, fiind vândută în 30.963 unități în mai puțin de patru ani. Gama de motorizări cuprindea mai multe versiuni ale propulsorului boxer de 1,6 litri de 60, 75, 90 și 115 CP. Ulterior, a fost introdus un motor de 2,0 litri/130 CP, creat special pentru modelul de curse Carrera 2 GS. Acesta atingea o viteză maximă de 200 km/h, iar sprintul 0-100 km/h se realiza în 8,9 secunde.

Cea mai bună versiune a lui 356

Cea mai bună dintre toate versiunile 356 de serie a fost 356 C, care a fost lansată în iulie 1963. Acest model avea rolul de a pregăti industria pentru ceea ce avea să devină un automobil de legendă: 911. Porsche #2 nu a schimbat nimic din designul exterior, așa că era imposibil de deosebit un 356 C de 356 B. Versiunea de performanță Carrera 2 era oferită în versiunile de caroserie coupé, cabriolet și coupé Karmann cu acoperiș hardtop. Acesta dispunea de două variante de putere pentru motorul de 1,6 litri (75 CP/95 CP), ultimul pentru versiunea „SC”. Porsche #2 a extins în același an gama 911 prin introducerea unei noi versiuni, denumită Targa. Modelul era prevăzut cu un panou detașabil al plafonului, transmisie semiautomată Sportomatic.

Anul 1964 a adus cu sine lansarea legendarului 911

Ferry & Ferdinand Alexander alături de Type 911 – 1964 (sursă Porsche)

De ce a fost schimbat numele lui 901?

Salonul de la Frankfurt a fost locul unde germanii au prezentat sub formă de prototip noul 901, succesorul lui 356. Mașina dispunea de o caroserie de tip coupe fastback cu 2+2 locuri, opera designerului Alexander „Butzi” Porsche. Era echipată cu un motor boxer răcit cu aer de 2,0 litri și 130 CP. Acesta ajuta modelul să atingă o viteză de 210 km/h și să sprinteze de la 0-100 km/h în 9 secunde. Producția a demarat în septembrie 1964, dar numele avea să fie schimbat.

Asta pentru că Peugeot avea exclusivitate pentru numerele compuse din trei cifre cu zero în mijloc. Astfel, 901 a fost redenumit 911, mașina fiind un imens succes în ciuda prețului ridicat pentru acele vremuri (5.500 dolari). Germanii s-au străduit ani la rând să schimbe în bine această „reputație”. Soluția de moment a fost 11 kg la fiecare capăt al barei de protecție față. Modelele următoare au primit suspensie revizuită, la finalul 1968 ampatamentul fiind alungit cu 57 mm pentru un plus de stabilitate.

În 1967, Porsche avea să câștige cursa de 1.000 km de la Nürburgring

904 Carrera GTS – 1964 (sursă Porsche)

910, modelul învingător la Nürburgring

În 1964 a fost lansat succesorul lui 718, 904 Carrera GTS, dedicat competițiilor. Anul următor, după o carieră de 17 ani (76.313 exemplare), 356 a fost scos din producție și înlocuit cu 912. Caroseria și partea mecanică erau identice cu 911, dar motorul boxer cu 4 cilindri avea 1,6 litri și 90 CP. La început de 1966 era prezentat modelul de curse 906 ca succesor pentru 904. La mijlocul aceluiași an era lansat modelul 910, o variantă îmbunătățită a modelului anterior. Avea să câștige cursa de 1.000 km de la Nürburgring (1967).

În același an era lansat 911S (160 CP) și 911-912 Targa cu caroserie de tip cabrio, cu roll-bar montat central. Acesta oferea protecție pasagerilor în caz de răsturnare în timp ce acoperișul era detașabil, iar luneta pliabilă. Anul următor, Porsche #2 a dezvăluit noul 907, succesorul lui 906 și 910. Acesta era echipat cu motoare boxer cu 6 cilindri (2,0 litri) și 8 cilindri (2,0 și 2,2 litri). În 1968 era aruncat pe piață 908 ca succesor pentru 906, 907 și 910. Mașina era oferită în diferite versiuni de caroserie și folosea un motor boxer cu 6 cilindri de 2,2 litri. De asemenea, oferea și unul cu 8 cilindri de 3,0 litri, fiecare cu putere între 350 și 540 CP.

HISTROY (#75YearsPorsche)

Tags75Yearsanniversaryheritagehistoryporschesport
Previous Article

LEXUS A PREZENTAT NOUL MODEL LM

Next Article

BUGATTI, CEAS INTELIGENT DIN TITAN

0
Shares
  • 0
  • +
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0

Related articles More from author

  • STORIES

    BIZZARINI 5300 GT CORSA REVINE PE ȘOSEA!

    April 11, 2022
    By The Gentleman Driver
  • REPORT

    MERCEDES-AMG EXTINDE GAMA “EDITION 55”

    May 16, 2022
    By The Gentleman Driver
  • LIVING

    PORSCHE DESIGN PREZINTĂ 911 GT3 RS!

    September 1, 2022
    By The Gentleman Driver
  • REPORT

    FERRARI BR20: VEHICUL DINAMIC ȘI STILAT!

    November 26, 2021
    By The Gentleman Driver
  • STORIES

    GRILA DUBLĂ BMW A DEBUTAT ÎN 1933!

    March 10, 2021
    By The Gentleman Driver
  • REPORT

    SINGER, PORSCHE 911 REIMAGINAT!

    June 28, 2022
    By The Gentleman Driver

Leave a reply Cancel reply

  • LEADERS

    SIMON HUMPHRIES, DESPRE DESIGN AUTO!

  • REPORT

    MACAN TURBO, MAI PUTERNIC ȘI MAI AGIL

  • REPORT

    PORSCHE A LANSAT 718 STYLE EDITION!

Ads

Descarca revista

Timeline

  • September 18, 2023

    “ON THE MOVE”: DESPRE VIITORUL MOBILITĂȚII

  • September 16, 2023

    BMW A PREZENTAT NOUL iX1 eDrive20

  • September 16, 2023

    ROGER DUBUIS: EXCALIBUR SPIDER REVUELTO

  • September 16, 2023

    ASTON MARTIN A ANIVERSAT MODELUL DB5

  • September 7, 2023

    BOLLINGER PN AYC18: BOGATĂ ȘI EXPANSIVĂ

  • Termeni şi condiţii
  • Politica cookies
  • Home
  • Contact
  • The Gentleman’s Journal
  • Premium Bulletin
Copyright © Victor Media Press SRL 2021 All Rights Reserved
Folosim cookie-uri pentru a analiza traficul și audiența website-ului nostru. Înainte de a continua navigarea pe www.thegentlemansjournal.ro, exprima-ti acceptul prin apasarea butonului "Accept". Subliniem faptul ca prin continuarea navigării pe website-ul nostru fara acceptare, confirmi utilizarea fișierelor de tip cookie. www.thegentlemansjournal.ro utilizeaza cookie-uri si colecteaza informatii din browser-ul tau pentru a-ti putea afisa continutul site-ului, pentru a putea livra continut relevant si pentru a intelege audienta online. ACCEPTRead More
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT