The Gentleman Driver

Top Menu

  • Home
  • Contact
  • The Gentleman’s Journal
  • Premium Bulletin

Main Menu

  • REPORT
  • GREEN
  • LEADERS
  • STORIES
  • LIVING
  • STUDIO
  • Home
  • Contact
  • The Gentleman’s Journal
  • Premium Bulletin

logo

  • REPORT
  • GREEN
  • LEADERS
  • STORIES
  • LIVING
  • STUDIO
  • “ON THE MOVE”: DESPRE VIITORUL MOBILITĂȚII

  • BMW A PREZENTAT NOUL iX1 eDrive20

  • ROGER DUBUIS: EXCALIBUR SPIDER REVUELTO

  • ASTON MARTIN A ANIVERSAT MODELUL DB5

  • BOLLINGER PN AYC18: BOGATĂ ȘI EXPANSIVĂ

  • BMW A PREZENTAT VISION NEUE KLASSE

STORIES
Home›STORIES›PORSCHE #1: ÎNCEPUT TIMID (1948-1958)  

PORSCHE #1: ÎNCEPUT TIMID (1948-1958)  

By The Gentleman Driver
April 27, 2023
207
0
Share:
Gmünd este locul unde Ferry Porsche își realizează viziunea despre mașina sport perfectă - Porsche 356

Istoria Porsche a început în 1948, însă bazele companiei germane au fost puse în 1931, de profesorul Ferdinand Porsche. „Școlit” la Daimler-Benz, acesta a fost ajutat de fiul său „Ferry” să înființeze o firmă independentă de proiectare și inginerie. Aceasta se numea „Dr. Ing. hc F. Porsche GmbH, Konstruktionen und Beratung für Motoren und Fahrzeuge” și avea sediul în Stuttgart.

Primul model Porsche a primit seria de șasiu 356-001

Type 356 – 1948 (sursă Porsche)

Trei ani mai târziu, Porsche senior primea din partea „Reichsverband der deutschen Autoindustrie” (n.n. – Asociaţia Industriei Auto din Germania) sarcina de a proiecta și dezvolta un automobil de serie destinat oamenilor cu venituri medii. La 27 aprilie 1934, Erwin Komenda finaliza prima schiță cu prototipul Type 60, iar în 1936 aveau deja loc primele teste. După doi ani, versiunea de producție era gata. Din ordinul lui Adolf Hitler a fost înființată compania Volkswagen, care a demarat la final de 1938 producția modelului de serie Kdf Wagen (devenit Kaffer). Atât de impresionat a fost Führer-ul de această mașină încât el l-a numit pe Porsche senior consilierul personal pe probleme de tehnică militară.

Anul următor, Porsche a prezentat modelul Type 64, cunoscut și sub numele de Volkswagen Aerocoupe. Considerat de unii specialiști primul vehicul al germanilor, acesta era bazat din punct de vedere mecanic pe VW Kaffer. Avea o caroserie din aluminiu aerodinamică și oferea două locuri la interior. Sub capotă a primit un motor de tip boxer (cu cilindri opuși) de 1,1 litri și 50 CP, care permitea atingerea unei viteze de 160 km/h. Mașina a fost produsă în doar trei unități, iar una dintre acestea a luat startul în cursa Berlin-Roma din același an pentru a vedea reacția publicului.

Ferry Porsche asistă la montajul primului model 356 - Gmünd, 1948, Porsche AG

Construcție model 356 (sursă Porsche)

356, primul model din istoria mărcii

La 14 iulie 1947 au fost terminate primele schițe de design ale viitorului model de serie sport. După circa un an, pe 8 iunie 1948, era gata primul prototip, Porsche Type 356/1, care obținea la scurt timp omologarea pentru circulația pe drumurile publice. Era echipat cu motor de 1,1 litri, dar care oferea 40 CP, avea roți motrice spate și se distingea printr-o manevrabilitate incredibilă datorită unei mase de 585 kg. În plus, Porsche 356 era confortabilă și fiabilă. Producția a demarat în același an într-un atelier din orașul austriac Gmund, unde au fost produse 52 de exemplare.

Lansarea oficială a modelului de serie 356 a avut loc la Geneva, în 1949 și era disponibilă în versiuni de caroserie coupe și cabrio. În 1950 producția și sediul firmei au fost transferate la Zuffenhausen, lângă Stuttgart. În același an a fost finalizată varianta de competiție derivată din 356. Aceasta a fost realizată în două exemplare și a concurat anul următor în cursa de 24 de ore de la Le Mans, unde a obținut prima victorie de clasă. Anul următor, modelul 356 era disponibil cu un nou motor boxer de 1,3 litri și 44 CP, iar în 1952 era lansat unul de 1,5 litri de putere 55 și 70 CP.

Primul model 356 Cabrio a fost prezentat în iulie 1950

Model cabrio Type 356 – 1950 (sursă Porsche)

Patru modele în cinci ani

Salonul Auto de la Paris din 1953 a fost locul unde Porsche a prezentat modelul 550 Spyder. Dezvoltat pe platforma lui 356, acesta avea două locuri și oferea și o versiune RS. Motorul-boxer amplasat central de 1,5 litri avea 110/135 CP (versiunea RS) și permitea atingerea unor viteze de 220 km/h-240 km/h. În total au fost construite 90 de unități.

În 1954 au demarat în SUA vânzările versiunii 356 Speedster, iar până în 1957 au fost construite 1.171 de exemplare. Acesta a fost înlocuit în 1958 cu 356 Convertible D. Coupe-ul 356 a primit în 1955 câteva îmbunătățiri estetice și tehnice și a fost redenumit 356 A. La 12 martie 1956 a fost produs la uzina din Zuffenhausen exemplarul cu nr. 10.000 al lui 356. Începând cu 1958 a fost lansat succesorul lui 550 Spyder, denumit 718 Spyder, conceput speciale pentru competiții.

HISTORY (#75YearsPorsche)

Tags75Yearsanniversaryhistoryporscheromaniasport
Previous Article

ALFA ROMEO ANIVRSEAZĂ QUADRIFOGLIO

Next Article

LEXUS A PREZENTAT NOUL MODEL LM

0
Shares
  • 0
  • +
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0

Related articles More from author

  • GREEN

    PORSCHE EXTINDE GAMA CU TAYCAN 4S

    October 20, 2019
    By The Gentleman Driver
  • REPORT

    DAVID BROWN, EDIȚIE MINI REMASTERED!

    April 17, 2022
    By The Gentleman Driver
  • LIVING

    BUGATTI, SMARTWATCH DIN CARBON!

    October 19, 2022
    By The Gentleman Driver
  • STORIES

    BENTLEY, RENAȘTEREA “TEAM BLOWER”

    September 10, 2019
    By The Gentleman Driver
  • LIVING

    PORSCHE, EXPOZIȚIE LA ART SAFARI!

    March 29, 2023
    By The Gentleman Driver
  • GREEN

    LOTUS, PRIMUL HYPER SUV FULL-ELECTRIC!

    April 6, 2022
    By The Gentleman Driver

Leave a reply Cancel reply

  • STORIES

    BUGATTI EB112, UN MODEL REVOLUȚIONAR

  • REPORT

    MASERATI: ESENȚE TARI ÎN MOTOARE MICI!

  • LIVING

    ELICOPTER ACH130 ASTON MARTIN EDITION

Ads

Descarca revista

Timeline

  • September 18, 2023

    “ON THE MOVE”: DESPRE VIITORUL MOBILITĂȚII

  • September 16, 2023

    BMW A PREZENTAT NOUL iX1 eDrive20

  • September 16, 2023

    ROGER DUBUIS: EXCALIBUR SPIDER REVUELTO

  • September 16, 2023

    ASTON MARTIN A ANIVERSAT MODELUL DB5

  • September 7, 2023

    BOLLINGER PN AYC18: BOGATĂ ȘI EXPANSIVĂ

  • Termeni şi condiţii
  • Politica cookies
  • Home
  • Contact
  • The Gentleman’s Journal
  • Premium Bulletin
Copyright © Victor Media Press SRL 2021 All Rights Reserved
Folosim cookie-uri pentru a analiza traficul și audiența website-ului nostru. Înainte de a continua navigarea pe www.thegentlemansjournal.ro, exprima-ti acceptul prin apasarea butonului "Accept". Subliniem faptul ca prin continuarea navigării pe website-ul nostru fara acceptare, confirmi utilizarea fișierelor de tip cookie. www.thegentlemansjournal.ro utilizeaza cookie-uri si colecteaza informatii din browser-ul tau pentru a-ti putea afisa continutul site-ului, pentru a putea livra continut relevant si pentru a intelege audienta online. ACCEPTRead More
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT