Aflată la 150-a aniversare, marca tradițională NSU reprezintă transformarea, perioada cel mai bine exemplificată fiind cea din anii 1950. Impactul mărcii în epocă a fost impresionant, la mijlocul anilor 1950 fiind cel mai mare angajator din regiunea Neckarsulm!
NSU a prosperat după război, marca devenind liderul producției de vehicule cu două roți. Dar cererea de motociclete era în declin: pe măsură ce prosperitatea creștea, oamenii doreau să conducă mașini. Plecând de la această dorință, constructorul decide să se reinventeze, marcând o revenire de succes cu “Prinz”. Lansat în 1958, vehiculul inagurează o epocă în care economia Germaniei începe să se redreseze după un război devastator.
Dezvoltarea
Începem prezentarea cu un prim episod din existența mărcii. Este vremea “Miracolului”: veniturile populației încep să crească după anii războiului, oamenii începând să-și permită o mașină. La NSU, trecerea de la două la patru roți nu a fost imediată. Inițial, divizia de dezvoltare a experimentat un vehicul cu trei roți – denumit Max Kabine. Cum performanțele nu au fost cele așteptate, conducerea a decis realizarea unei automobil compact.
Cu ajutorul unui împrumut bancar și a unei garanții a statului Baden-Wurttenberg, constructorul reușește să finalizeze facilitatea de producție. În tot acest timp, echipa de dezvoltare lucre la noul proiect de mașină, primele trei prototipuri fiind gata în 1956. În vara anului 1957, compania din Neckarsulm dezvăluia modelul “Prinz” (numit inițial Lido). Mașina era un sedan modernă cu două uși și caroserie autoportabilă (realizată din oțel).
Succesul
Compania a optat pentru un design cu motor în spate, cu doi cilindir, care oferea 20 CP (cu două modele). Primul vehicul “Prinz” a ieșit pe poarta fabricii în 1958, succesul vânzărilor nefiind unul imediat (doar 1.648 modele). Însă, vânzările încep să crească atunci când a fost produs “Prinz II”, o mașină mai luxoasă (62 587 unități vândute). Pe parcurs, diferite versiuni au fost realizate, la finele anului 1973 fiind vândute circa 576.619 unități.