La Salonul Auto de la Frankfurt (1959), Porsche a lansat primul facelift major pentru 356, acesta fiind botezat 356 B. Mașina a primit îmbunătățiri estetice la exterior și la interior, fiind beneficiara unui upgrade important la partea mecanică.
Astfel, multe dintre componentele de proveniență Volkswagen au fost înlocuite cu unele Porsche. Mașina avea să fie un mare succes de piață, fiind vândută în 30.963 unități în mai puțin de patru ani. Gama de motorizări cuprindea mai multe versiuni ale propulsorului boxer de 1,6 litri de 60, 75, 90 și 115 CP. Ulterior, a fost introdus un motor de 2,0 litri/130 CP, creat special pentru modelul de curse Carrera 2 GS. Acesta atingea o viteză maximă de 200 km/h, iar sprintul 0-100 km/h se realiza în 8,9 secunde.
Cea mai bună versiune a lui 356
Cea mai bună dintre toate versiunile 356 de serie a fost 356 C, care a fost lansată în iulie 1963. Acest model avea rolul de a pregăti industria pentru ceea ce avea să devină un automobil de legendă: 911. Porsche #2 nu a schimbat nimic din designul exterior, așa că era imposibil de deosebit un 356 C de 356 B. Versiunea de performanță Carrera 2 era oferită în versiunile de caroserie coupé, cabriolet și coupé Karmann cu acoperiș hardtop. Acesta dispunea de două variante de putere pentru motorul de 1,6 litri (75 CP/95 CP), ultimul pentru versiunea „SC”. Porsche #2 a extins în același an gama 911 prin introducerea unei noi versiuni, denumită Targa. Modelul era prevăzut cu un panou detașabil al plafonului, transmisie semiautomată Sportomatic.
De ce a fost schimbat numele lui 901?
Salonul de la Frankfurt a fost locul unde germanii au prezentat sub formă de prototip noul 901, succesorul lui 356. Mașina dispunea de o caroserie de tip coupe fastback cu 2+2 locuri, opera designerului Alexander „Butzi” Porsche. Era echipată cu un motor boxer răcit cu aer de 2,0 litri și 130 CP. Acesta ajuta modelul să atingă o viteză de 210 km/h și să sprinteze de la 0-100 km/h în 9 secunde. Producția a demarat în septembrie 1964, dar numele avea să fie schimbat.
Asta pentru că Peugeot avea exclusivitate pentru numerele compuse din trei cifre cu zero în mijloc. Astfel, 901 a fost redenumit 911, mașina fiind un imens succes în ciuda prețului ridicat pentru acele vremuri (5.500 dolari). Germanii s-au străduit ani la rând să schimbe în bine această „reputație”. Soluția de moment a fost 11 kg la fiecare capăt al barei de protecție față. Modelele următoare au primit suspensie revizuită, la finalul 1968 ampatamentul fiind alungit cu 57 mm pentru un plus de stabilitate.
910, modelul învingător la Nürburgring
În 1964 a fost lansat succesorul lui 718, 904 Carrera GTS, dedicat competițiilor. Anul următor, după o carieră de 17 ani (76.313 exemplare), 356 a fost scos din producție și înlocuit cu 912. Caroseria și partea mecanică erau identice cu 911, dar motorul boxer cu 4 cilindri avea 1,6 litri și 90 CP. La început de 1966 era prezentat modelul de curse 906 ca succesor pentru 904. La mijlocul aceluiași an era lansat modelul 910, o variantă îmbunătățită a modelului anterior. Avea să câștige cursa de 1.000 km de la Nürburgring (1967).
În același an era lansat 911S (160 CP) și 911-912 Targa cu caroserie de tip cabrio, cu roll-bar montat central. Acesta oferea protecție pasagerilor în caz de răsturnare în timp ce acoperișul era detașabil, iar luneta pliabilă. Anul următor, Porsche #2 a dezvăluit noul 907, succesorul lui 906 și 910. Acesta era echipat cu motoare boxer cu 6 cilindri (2,0 litri) și 8 cilindri (2,0 și 2,2 litri). În 1968 era aruncat pe piață 908 ca succesor pentru 906, 907 și 910. Mașina era oferită în diferite versiuni de caroserie și folosea un motor boxer cu 6 cilindri de 2,2 litri. De asemenea, oferea și unul cu 8 cilindri de 3,0 litri, fiecare cu putere între 350 și 540 CP.