Una dintre cele mai spectaculoase și emblematice automobile din istoria Bentley – un model de 4½ litri supraalimentat, realizat în 1929 de Sir Tim Birkin și denumit “Blower” – va renște într-o nouă serie de douăsprezece mașini. Fiecare automobil este produs manual de către o echipă din divizia Mulliner a constructorului Bentley. Împreună, noile autoturisme vor forma prima serie de continuitatea a unui model realizat înainte de cel de-al doilea război Mondial.

Team Blower (1929)
Patru automobile “Team Blowers” originale au fost construite de Birkin pentru curse, la finalul anilor 1920. La vremea respective, automobilul era văzut ca unul dintre cele mai competitive pentru cursele desfășurate în Europa, cu cea mai cunoscută mașină – propriul automobile Team 2 a lui Birkin, înregistrată cu numărul UU 5872 – la cursa de la Le Mans și jucând un rol principal în victoria Bentley Speed Six din 1930. Astăzi, folosind renumitele abilități meșteșugărești ale Bentley, precum ș ice amai rcentă tehnologie digitală, echipa Team Blower din 1929 va fi un exemplu al continuității, douăsprezece unități fiind construite – câte una pentru fiecare cursă în care a concurat echipa originală ale echipei Team Blowers. Noua serie, de numită Bentley Blower, a fost anunțată în cadrul Salon Privé Concours d’Elegance de către Adrian Hallmark (Președinte și Director Executiv al constructorului Bentley), acesta menționând: “Pe măsură ce continuum să sărbătorim cei 100 de ani de existență Bentley, încercăm să combinăm trecutul mărcii noastre cu cele main oi tehnologii și tehnici digitale, în dorința de a crea ceva cu adevarat spectaculos. Cele patru Team Blowers sunt cele mai valoroase Bentley-uri din lume și știm că există cerere pentru a le recrea și iubi, fără a risca să pierdem din prețuirea mașinilor orginale”.
“Cele douăsprezece autoturisme Blower nu sunt doar un omagiu adus moștenirii noastre, ci sunt o sărbătoare a abilităților mșteșugărești ale specialiștilor diviziei Mulliner. Această ediție reprezintă o nouă provocare pentru Bentley, dar după succesul reconstituirii unui model din anul 1939, am vrut să facem un pas mai departe, să realiză ceva cu adevărat special. Douaăsprezece clienți norocoși vor putea conduce în curând una dintre mașinile iconice Bentley”. Practic, un automobile Bentley – cu numărul de șasiu HB 3403 – urmează să fie dezansamblat, înainte ca fiecare parte să fie catalogată și scanată meticulous (3D) pentru a crea un model digital al acestui vehicul. Utilizând matrițele originale din 1920 și instrumente tradiționale – alături de cele mai recente tehnologii de fabricație – vor fi create douăsprezece seturi de piese, înainte de ansamblare. Cele douăsprezece autovehicule vor fi identice cu originalul 9atât cât este posibil) – din punct de vedere mecanic, estetic și spiritual – alături de mici modificări (din punctul de vedere al siguranței moderne). Mașina original va fi ulterior ansamblată, echipa care se ocupă de patrimoniul mărcii britanice urmând să inspecteze detaliat vehiculul, realizând mici retușuri acolo unde se impugn. Pentru a realiza cele douăsprezece automobile, echipa Mulliner a estimat că vor fi necesari doi ani de muncă minuțioasă, prețul fiecărui model fiind oferit la cerere.

Team Blower (1929)
În acest punct, este bine să ne întoarcem puțin în istoria acestui model și trebuie spus că, niciun alt autoturism Bentley nu a avut – dinainte de război – un impact atât de mare precum modelul Blower de 4½ litri. Desi nu a câștigat niciodată o cursă de anduranță, Bentley Blower a fost cea mai rapidă mașină de curse a zilei, printre fanii săi regăsingu-l pe însuși creatorul seriei james Bond, dl. Ian Fleming – acesta luând decizia ca celebrul său agent să conducă un Bentley 4½ supraalimentat – un astfel de autovehicul fiind asociat cu celebru serviciu secret MI6. Bentley Blower s-a născut din filozofia concepută de Sir Tim Birkin – un pilot de curse remarcabil și membru al celebrei Bentley Boy – pentru a oferi mai multă viteză în cursele la care particpa Bentley. În timp ce metoda preferată a lui W.O. Bentley era de a crește capacitatea motorului – de la 3 litri, la 4½ litri și, ulterior, la 6½ – T. Birkin a decis să apeleze la un motor supraalimentat de tip Roots, dezvoltat de ingienrul britanic Amherst Villiers, acesta crescând puterea de 4½ (litre) de la 13o CP, la 240 CP. El l-a convins pe Woolf Barnato (Președintele Bentley) să accepte producția a cincizeci și cinci de modele Bentley (de 4½ supraalimentate), cinci dintre acestea urmând să fie allocate pentru competițiile sportive. Practic, mașina care face parte din patrimoniul Bentley – cu număr de înmatriculare UU 5872 – este cea de-a doua din cele patru autovehicule ale Team Blowers, ea fiind dezvoltată la atelierul Birkin & Co. de la Welwyn Graden City, finanțarea fiind asigurată de Dorothy Paget. După o formidabilă istorie, team car No. 02 a fost restaurată în anii 1960, păstrân o mare parte din structura originală. Deținută de Bentley Motors din 2000, mașina a necesitat doar o întreținere minoră din partea constructorului, ea fiind aproape identică cu epoca când a fost realizată de T. Birkin. De atunci, mașina a concurat de cinci ori în cursa Mille Miglia, a fost prezentă în mai multe rânduri la Le Mans și a putut fi admirată la Goodwood Festival of Speed sau Pebble Beach Concours d’Elegance. Mai multe detalii despre modelele mărcii britanice sunt disponibile AICI.