The Gentleman Driver

Top Menu

  • Home
  • Contact
  • The Gentleman’s Journal

Main Menu

  • REPORT
  • EVENTS
  • CONCOURS
  • GREEN
  • LIVING
  • PARTNERS
  • Home
  • Contact
  • The Gentleman’s Journal

logo

  • REPORT
  • EVENTS
  • CONCOURS
  • GREEN
  • LIVING
  • PARTNERS
  • BMW OFERĂ DOUĂ ESENȚE DE INSPIRAȚIE ITALIANĂ

  • CONCEPTUL “ATHLETIC ELEGANCE” ÎN VARIANTĂ GV70

  • AUTOMOBILE BAVARIA A LANSAT MARCA CORVETTE

  • ROMANIAN RETRO RACING A DEBUTAT PE ADÂNCATA

  • (R)EVOLUTION OF ART: START BMW ART CAR LA VIENA

  • VOLVO ES90, ELEGANȚĂ ȘI CONFORT ELECTRIFICAT

LIVING
Home›LIVING›PORSCHE #1: ÎNCEPUT TIMID (1948-1958)  

PORSCHE #1: ÎNCEPUT TIMID (1948-1958)  

By Mihai Leonard
April 27, 2023
489
0
Share:

Istoria Porsche a început în 1948, însă bazele companiei germane au fost puse în 1931, de profesorul Ferdinand Porsche. „Școlit” la Daimler-Benz, acesta a fost ajutat de fiul său „Ferry” să înființeze o firmă independentă de proiectare și inginerie. Aceasta se numea „Dr. Ing. hc F. Porsche GmbH, Konstruktionen und Beratung für Motoren und Fahrzeuge” și avea sediul în Stuttgart.

Primul model Porsche a primit seria de șasiu 356-001

Type 356 – 1948 (sursă Porsche)

Trei ani mai târziu, Porsche senior primea din partea „Reichsverband der deutschen Autoindustrie” (n.n. – Asociaţia Industriei Auto din Germania) sarcina de a proiecta și dezvolta un automobil de serie destinat oamenilor cu venituri medii. La 27 aprilie 1934, Erwin Komenda finaliza prima schiță cu prototipul Type 60, iar în 1936 aveau deja loc primele teste. După doi ani, versiunea de producție era gata. Din ordinul lui Adolf Hitler a fost înființată compania Volkswagen, care a demarat la final de 1938 producția modelului de serie Kdf Wagen (devenit Kaffer). Atât de impresionat a fost Führer-ul de această mașină încât el l-a numit pe Porsche senior consilierul personal pe probleme de tehnică militară.

Anul următor, Porsche a prezentat modelul Type 64, cunoscut și sub numele de Volkswagen Aerocoupe. Considerat de unii specialiști primul vehicul al germanilor, acesta era bazat din punct de vedere mecanic pe VW Kaffer. Avea o caroserie din aluminiu aerodinamică și oferea două locuri la interior. Sub capotă a primit un motor de tip boxer (cu cilindri opuși) de 1,1 litri și 50 CP, care permitea atingerea unei viteze de 160 km/h. Mașina a fost produsă în doar trei unități, iar una dintre acestea a luat startul în cursa Berlin-Roma din același an pentru a vedea reacția publicului.

Ferry Porsche asistă la montajul primului model 356 - Gmünd, 1948, Porsche AG

Construcție model 356 (sursă Porsche)

356, primul model din istoria mărcii

La 14 iulie 1947 au fost terminate primele schițe de design ale viitorului model de serie sport. După circa un an, pe 8 iunie 1948, era gata primul prototip, Porsche Type 356/1, care obținea la scurt timp omologarea pentru circulația pe drumurile publice. Era echipat cu motor de 1,1 litri, dar care oferea 40 CP, avea roți motrice spate și se distingea printr-o manevrabilitate incredibilă datorită unei mase de 585 kg. În plus, Porsche 356 era confortabilă și fiabilă. Producția a demarat în același an într-un atelier din orașul austriac Gmund, unde au fost produse 52 de exemplare.

Lansarea oficială a modelului de serie 356 a avut loc la Geneva, în 1949 și era disponibilă în versiuni de caroserie coupe și cabrio. În 1950 producția și sediul firmei au fost transferate la Zuffenhausen, lângă Stuttgart. În același an a fost finalizată varianta de competiție derivată din 356. Aceasta a fost realizată în două exemplare și a concurat anul următor în cursa de 24 de ore de la Le Mans, unde a obținut prima victorie de clasă. Anul următor, modelul 356 era disponibil cu un nou motor boxer de 1,3 litri și 44 CP, iar în 1952 era lansat unul de 1,5 litri de putere 55 și 70 CP.

Primul model 356 Cabrio a fost prezentat în iulie 1950

Model cabrio Type 356 – 1950 (sursă Porsche)

Patru modele în cinci ani

Salonul Auto de la Paris din 1953 a fost locul unde Porsche a prezentat modelul 550 Spyder. Dezvoltat pe platforma lui 356, acesta avea două locuri și oferea și o versiune RS. Motorul-boxer amplasat central de 1,5 litri avea 110/135 CP (versiunea RS) și permitea atingerea unor viteze de 220 km/h-240 km/h. În total au fost construite 90 de unități.

În 1954 au demarat în SUA vânzările versiunii 356 Speedster, iar până în 1957 au fost construite 1.171 de exemplare. Acesta a fost înlocuit în 1958 cu 356 Convertible D. Coupe-ul 356 a primit în 1955 câteva îmbunătățiri estetice și tehnice și a fost redenumit 356 A. La 12 martie 1956 a fost produs la uzina din Zuffenhausen exemplarul cu nr. 10.000 al lui 356. Începând cu 1958 a fost lansat succesorul lui 550 Spyder, denumit 718 Spyder, conceput speciale pentru competiții.

HISTORY (#75YearsPorsche)

Tags75Yearsanniversaryhistoryporscheromaniasport
Previous Article

ALFA ROMEO ANIVRSEAZĂ QUADRIFOGLIO

Next Article

LEXUS A PREZENTAT NOUL MODEL LM

0
Shares
  • 0
  • +
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0

Related articles More from author

  • GREEN

    MACAN ELECTRIC, PREGĂTIT DE DRUM!

    May 10, 2021
    By Mihai Leonard
  • LIVING

    PORSCHE DESIGN, GAMĂ NOUĂ DE CULORI!

    July 5, 2022
    By Mihai Leonard
  • Porsche, întoarcere la rădăcini
    LIVING

    PORSCHE #5: ÎNTOARCERE LA RĂDĂCINI (1988-1998)

    May 16, 2023
    By Mihai Leonard
  • GREEN

    PORSCHE TAYCAN GTS HOCKENHEIMRING!

    May 29, 2022
    By Mihai Leonard
  • REPORT

    BUGATTI PROPUNE NOI CREAȚII BESPOKE!

    April 24, 2022
    By Mihai Leonard
  • REPORT

    PORSCHE: MODEL CAYENNE DECAPOTABIL?

    August 5, 2022
    By Mihai Leonard

Leave a reply Cancel reply

  • REPORT

    THE FLIP, UN PROIECT AMG DESPRE VIITOR!

  • LIVING

    BRAD PITT A LANSAT CUVÉE-UL “PETITE FLEUR”

  • REPORT

    MERCEDES-AMG PREZINTĂ GLE EDITION 55!

  • Termeni şi condiţii
  • Politica cookies
  • Home
  • Contact
  • The Gentleman’s Journal
Copyright © Victor Media Press SRL 2023 All Rights Reserved
Folosim cookie-uri pentru a analiza traficul și audiența website-ului nostru. Înainte de a continua navigarea pe www.thegentlemansjournal.ro, exprima-ti acceptul prin apasarea butonului "Accept". Subliniem faptul ca prin continuarea navigării pe website-ul nostru fara acceptare, confirmi utilizarea fișierelor de tip cookie. www.thegentlemansjournal.ro utilizeaza cookie-uri si colecteaza informatii din browser-ul tau pentru a-ti putea afisa continutul site-ului, pentru a putea livra continut relevant si pentru a intelege audienta online. ACCEPTRead More
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT