Macan complet electric este pregătit pentru drum: după testele inițiale efectuate pe terenul de probe al Centrului de Dezvoltare Porsche din Weissach, prototipurile bine camuflate ale generației următoare ale SUV-ului compact ies pentru prima dată în afara sediului Porsche. ”Testele în mediul din viața reală încep acum – unul dintre cele mai importante repere ale procesului de dezvoltare”, A spus Michael Steiner (Membru al Comitetului Executiv al Porsche AG). Până la lansarea pe piață a modelului Macan complet electric, în 2023, acesta va fi parcurs aproximativ trei milioane de kilometri în procesul de testare din întreaga lume.
Dezvoltarea și testarea digitală nu numai că economisesc timp și costuri, ci și resurse, contribuind, astfel, la sustenabilitate. În loc de vehicule reale, inginerii folosesc prototipuri digitale – modele de calcul care reproduc cu un grad ridicat de precizie proprietățile, sistemele și unitățile de putere ale unui vehicul. Există 20 de prototipuri digitale în scopul simulării într-o serie de categorii de dezvoltare, cum ar fi aerodinamica, gestionarea energiei, funcționarea și acustica. ”Colectăm în mod regulat datele de la diferitele departamente și le folosim pentru a construi un vehicul virtual complet”, explică dr. Andreas Huber (Manager prototipuri digitale la Porsche).
Noile metode permit simularea precisă atât a aerodinamicii, cât și a termodinamicii. ”Lumea digitală este indispensabilă dezvoltării modelului Macan complet electric”, spune expertul în aerodinamică Wiegand. Sistemul de acționare electrică – de la baterie și până la motor – necesită un concept complet separat de răcire și control al temperaturii, unul foarte diferit de cel al unui vehicul alimentat convențional. În timp ce o fereastră de temperatură cuprinsă între 90 și 120 de grade este ținta pentru motoarele cu ardere internă, motorul electric, sistemul electronic de propulsie și bateria de înaltă tensiune necesită o gamă cuprinsă între 20 și 70 de grade.
mai multe știri lifestyle AICI
Prototipurile virtuale pot fi combinate cu scenarii din lumea reală de la un stadiu incipient. Cel mai bun exemplu aici este dezvoltarea unui concept complet nou de afișare și operare pentru următoarea generație de Macan. Folosind ceea ce este cunoscut sub numele de „seat box” pentru a recrea mediul șoferului, afișajul și conceptul de funcționare pot fi aduse la viață într-o fază de dezvoltare timpurie împreună cu prototipul digital. ”Simularea ne permite să evaluăm afișajele, procedurile de operare și influențele apărute pe parcursul călătoriei din punctul de vedere al șoferului”, explică Fabian Klausmann (Departamentul de dezvoltare a experienței șoferului).
Lansarea pe piață a modelului Macan electric – primul Porsche care va fi construit pe Premium Platform Electric (PPE) – este planificată pentru anul 2023, constructorul poziționându-se flexibil pentru tranziția la electromobilitatea pură. ”În Europa, cererea de vehicule electrice continuă să crească, dar ritmul schimbării variază în întreaga lume. De aceea, vom lansa și un alt succesor convențional al actualului Macan în cursul anului 2021”, spune Michael Steiner. Noile modele Macan cu motor cu ardere internă vor fi oferite alături de modelul complet electric. Totuși, Macan mai are muți kilometri de parcurs, atât în viața reală, cât și virtuală.
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul The Gentleman’s Journal pentru mai multe informații AICI