The Gentleman Driver

Top Menu

  • Home
  • Contact
  • The Gentleman’s Journal
  • Premium Bulletin

Main Menu

  • REPORT
  • GREEN
  • LEADERS
  • STORIES
  • LIVING
  • STUDIO
  • Home
  • Contact
  • The Gentleman’s Journal
  • Premium Bulletin

logo

  • REPORT
  • GREEN
  • LEADERS
  • STORIES
  • LIVING
  • STUDIO
  • “ON THE MOVE”: DESPRE VIITORUL MOBILITĂȚII

  • BMW A PREZENTAT NOUL iX1 eDrive20

  • ROGER DUBUIS: EXCALIBUR SPIDER REVUELTO

  • ASTON MARTIN A ANIVERSAT MODELUL DB5

  • BOLLINGER PN AYC18: BOGATĂ ȘI EXPANSIVĂ

  • BMW A PREZENTAT VISION NEUE KLASSE

STORIES
Home›STORIES›PORSCHE #5: ÎNTOARCERE LA RĂDĂCINI (1988-1998)

PORSCHE #5: ÎNTOARCERE LA RĂDĂCINI (1988-1998)

By The Gentleman Driver
May 16, 2023
115
0
Share:
Porsche, întoarcere la rădăcini

Constructorul german Porsche lansa la începutul anului 1989 versiuni îmbunătățite pentru modelele 944 Turbo S și 944 S2. Primul model dispunea de un bagaj de putere mai mare pentru motorul turbo de 2,5 litri (oferind 250 CP).

Porsche, întoarcere la rădăcini

Model 928 GT – 1989 (sursă Porsche

În toamna aceluiași an, erau lansate noul 911 Carrera 2 (Seria 964) și versiunea îmbunătățită a lui 928 GT. La începutul 1990, Porsche introduce pe 911 noua transmisie automată Tiptronic (oferea moduri de schimbare a treptelor automat și manual). În primăvară debutează și noul 911 Turbo (Seria 964) cu motor turbo de 3,3 litri și 320 CP. Acesta era capabil să atingă o viteză maximă de 260 km/h și un sprint 0-100 km/h în doar 5,2 secunde.

911 (1993) oferă în premieră computer de bord

În același an erau lansate noul 968 (ca succesor al lui 944), concept-car-ul 989 și noua versiune 928 GTS. Dezvoltat pe o platformă îmbunătățită a lui 944, 968 era disponibil în variantele de caroserie coupe și cabrio. Ambele sosesc în configurație 2+2 locuri, „Inima” fiind motorul cu 4 cilindri în linie (3,0 litri) și 240 CP. La capitolul performanțe, noul model atinge viteze de vârf de 252 km/h și accelerație 0-100 km/h în doar 6,5 secunde.

Porsche, întoarcere la rădăcini

Model 928 GTS – 1993 (sursă Porsche)

Noua versiune 928 GTS primea numeroase actualizări estetice și un propulsor V8 de 5,4 litri și 350 CP. Cu aceste resurse, viteza maximă era de 275 km/h, iar repriza 0-100 km/h se realiza în 5,7 secunde. Înaintând în timp, în 1992, este lansat modelul 911 Turbo (Seria 964) cu motor boxer-turbo (3,6 litri) și 360 CP. Acesta permitea atingerea unei viteze de top de 280 km/h și un timp ce 4,9 secunde pentru repriza 0-100 km/h.

La ediția 1993 a Salonului Auto de la Detroit a fost prezentat concept-car-ul Boxster cu motor amplasat central. Mai târziu, la Frankfurt, avea loc premiera noii generații 911. Acesta făcea parte din Serie 993 (înlocuia Seria 964). Noul 911 era creditat cu viteză maximă de 270 km/h și timp de 5,6 secunde pentru sprintul 0-100 km/h. Oferea în premieră computer de bord, volan reglabil și Radio CD, un an mai târziu fiind prezentată versiunea cabrio.

Porsche, întoarcere la rădăcini

Model 911 Turbo – 1995 (sursă Porsche)

Boxster – primul model cu motor boxer răcit cu apă

Salonul Auto de la Geneva din 1995 a fost locul unde s-a lansat noul 911 Turbo (Seria 993). Modelul era echipat cu motor boxer biturbo de 6 cilindri de 3,6 litri și 408 CP. Acesta atingea o viteză maximă de 290 km/h și reușea un sprint 0-100 km/h în 4,5 secunde. Tot aici debutează și noul model 911 GT2, o versiune adaptată pentru circuit.

În 1996 debuta la Paris noul Boxster, un roadster cu două locuri, dotat cu eleron reglabil în funcție de viteză. Modelul era animat de un motor boxer de 204 CP montat central, răcit cu apă, o premieră pentru Porsche. Sprintul 0-100 km/h se realiza în 6,9 secunde, iar viteza era 242 km/h. Un an mai târziu, în 1997, debuta (și) noua generație 911 (Seria 996). Acesta a fost și primul model 911 care utiliza un motor boxer cu răcire cu apă.

HISTORY (#75YearsPorsche)

Tags75Yearsanniversaryheritagehistoryporschesport
Previous Article

DS AUTOMOBILES, THE ART OF TRAVEL

Next Article

DUESENBERG CÂȘTIGĂ BEST OF SHOW

0
Shares
  • 0
  • +
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0

Related articles More from author

  • GREEN

    PORSCHE TAYCAN: ÎN ERA ELECTRICĂ

    September 4, 2019
    By The Gentleman Driver
  • GREEN

    LOTUS, PRIMUL HYPER SUV FULL-ELECTRIC!

    April 6, 2022
    By The Gentleman Driver
  • LEADERS

    JASCHA STRAUB: DESPRE SERVICIUL SUR MESURE

    August 30, 2023
    By The Gentleman Driver
  • REPORT

    BRABUS 600 REDEFINEȘTE LUXUL MODERN!

    October 1, 2022
    By The Gentleman Driver
  • REPORT

    PORSCHE, VÂNZĂRI RECORD ÎN 2021!

    January 13, 2022
    By The Gentleman Driver
  • GREEN

    PORSCHE ACTUALIZEAZĂ GAMA TAYCAN!

    July 21, 2022
    By The Gentleman Driver

Leave a reply Cancel reply

  • LIVING

    PORSCHE DESIGN. EDIȚIE CHRONOGRAPH 1.

  • LIVING

    BREMONT, EDIȚIE SPECIALĂ JAGUAR C-TYPE!

  • LIVING

    LAMBORGHINI, EDIȚIE SPECIALĂ 24BOTTLES!

Ads

Descarca revista

Timeline

  • September 18, 2023

    “ON THE MOVE”: DESPRE VIITORUL MOBILITĂȚII

  • September 16, 2023

    BMW A PREZENTAT NOUL iX1 eDrive20

  • September 16, 2023

    ROGER DUBUIS: EXCALIBUR SPIDER REVUELTO

  • September 16, 2023

    ASTON MARTIN A ANIVERSAT MODELUL DB5

  • September 7, 2023

    BOLLINGER PN AYC18: BOGATĂ ȘI EXPANSIVĂ

  • Termeni şi condiţii
  • Politica cookies
  • Home
  • Contact
  • The Gentleman’s Journal
  • Premium Bulletin
Copyright © Victor Media Press SRL 2021 All Rights Reserved
Folosim cookie-uri pentru a analiza traficul și audiența website-ului nostru. Înainte de a continua navigarea pe www.thegentlemansjournal.ro, exprima-ti acceptul prin apasarea butonului "Accept". Subliniem faptul ca prin continuarea navigării pe website-ul nostru fara acceptare, confirmi utilizarea fișierelor de tip cookie. www.thegentlemansjournal.ro utilizeaza cookie-uri si colecteaza informatii din browser-ul tau pentru a-ti putea afisa continutul site-ului, pentru a putea livra continut relevant si pentru a intelege audienta online. ACCEPTRead More
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT