Într-o lume în care design-ul supercarurilor pare să fi devenit din ce în ce mai unghiular, acest nou automobil De Tomaso se prezintă cu linii curbe, demne de un peisaj alpin. Cabina, farurile și spatele acestui automobil – denumit P72 – au o formă aproape desenată, imaginea spectaculoasă de ansamblu fiind completată de roțile ce dispun de jante strălucitoare din cupru și elemente metalice-rose nuanțate. De Tomaso, o marcă ce a adus pe piață supercarurile Mangusta și Pantera în anii 1960 și 1970, a fost pe rând proprietatea unor companii italiene și americane, astăzi ea fiind deținută de Ideal Team Ventures din Hong Kong.
Noul supercar are ca sură de inspirație modelele iconice din trecutul mărcii. Șasiul P72 este produs integral din fibră de carbon și accente de cupru. Interiorul este unul opulent, acesta beneficiind de accente detaliate din cupru și cusături bogate – din piele matlasată – asemănătoare unor modele Bugatti sau ale producătorului Spyker. Automobilul reprezintă un omagiu adus iconicului model Shelby De Tomaso P70 (Litera P vine de la termenul Prototip și 70 indică propulsorul de 7,0 Litri), o mașină de curse proiectată în parteneriat cu Peter Brock pentru Can-Am din 1966 (acest proiecta a fost până la urmă, cauza fiind dezacordurile dintre proiectanți). De asemenea, se pot observa nuanțe ușoare de Alfa Romeo și Ferrari modern; în special Ferrari P4/5 by Pininfarina, un model modificat dintr-un Ferrari Enzo pentru colecționarul James Glickenhaus și prezentat pentru prima data la Pebble Beach Concours d’Elegance din anul 2006. De remarcat la noul autoturism este cutia de viteze manuală cu legătură expusă, spre deosebire de transmisia cu dublu-ambreiaj preferată de majoritatea producătorilor de automobile high-end. De Tomaso nu a anunțat mai multe detalii despre sistemul de propulsie, dar se presupune că ar putea proven din același V-8 de 5,0 Litri – regăsit la Ford GT 2019 – având în vedere istoria colaborării De Tomaso cu producătorul auto American.
În ce privește marca, aceasta a fost fondată în anul 1959 de argentinianul Alejandro De Tomaso la Modena, Italia. Existența ei a fost marcată de un parcurs sinuos: Ford a dobândit un pachet majoritar la începutul anilor 1970, ea fiind vândută după doar câțiva ani. Ulterior, De Tomaso a fost preluată de Maserati îană când a fost preluată de Grupul Fiat la începutul anilor 1990. Comentând despre lansarea noului P72, Norman Choi (reprezentant De Tomaso), a menționat că: “Suntem încântați să anunțăm lansarea acestei mașini exclusive. Am dedicat numeroase zile și nopți dezvoltării unei mașini care să aducă aminte de predecesorul său (P70). Totodată, P72 evocă spiritul lui Alejandro de Tomaso, brandul și epocile pe care această mașina le-a traversat”. Astăzi, De Tomaso beneficiează de consultanța echipei care a creat modelul Apollo Intensa Emozione (780 CP), doar șaptezeci și două de exemplare urmând să fie construite – la un preț de pornire de aproximativ 841.000 Dolari. Mai multe detalii despre acest model sunt disponibile AICI.