Bentley Motors aniversează 75 ani de producție auto a mărcii de lux la emblematica fabrică din Crewe, Anglia. Modelul Mk V, ultima mașină care a fost construită în Derby înainte de începutul erei Crewe, din mai 1946, a fost astăzi expusă pe Pyms Lane, în timp ce generația actuală de modele Bentley a ieșit de pe linia de producție la niveluri record. Timp de 75 de ani au fost manufacturate 197.086 mașini de lux – 97% din întreaga producție a Bentley – o etapă extraordinară prin comparație cu cele doar 38.933 exemplare construite de la începutul secolului, înainte de lansarea modelelor moderne, precum Continental GT și Bentayga.
În mod remarcabil, 84% din toate mașinile produse în Crewe pentru piața din Marea Britanie sunt încă în circulație astăzi, numărul respectiv fiind în continuă creștere. Comentând aniversarea, Peter Bosch (Membru în Consiliul de Administrație Bentley) a spus: ”De 75 de ani, Crewe este sinonim cu producția de mașini de lux, un exemplu al măiestriei și calității la nivel global. În toți acești ani, colegii noștri au produs unele dintre cele mai emblematice și mai dorite mașini din lume, inclusiv mașini pentru familii regale și modele personalizate, unice. Această piatră de hotar aduce un omagiu colegilor care au construit marca din Crewe și aș dori să-mi exprim mulțumirile și admirația pentru implicarea lor de-a lungul a trei sferturi de secol”.
Deși istoria Bentley datează din 1919, Crewe a devenit parte din povestea mărcii de lux în 1938; sit-ul de pe Pyms Lane transformându-se din câmpuri de cartofi într-o bază de producție semnificativă pentru motoarele de avion Merlin. Întrucât producția de mașini a încetat în anii de război, fostul sediul al companiei din Derby s-a angajat să construiască motoare cu reacție din era nouă în 1946, ceea ce însemna că devenea necesară o nouă locație. Angajații au trebuit recalificați în tehnicile necesare fabricării mașinilor, pregătirea anticorozivă, montarea caroseriei și prelucrarea lemnului. Astfel, Bentley Mark VI a devenit prima mașină construită în întregime la fabrica din Crewe și prima care a fost oferită standard cu carcasă din oțel presat.
mai multe știri lifestyle AICI
Motorul cu șase cilindri în linie, de 4,3 litri, folosit la lansare a fost modernizat într-unul mai puternic, de 4,6 litri, în 1951. Mașinile carosate special erau încă disponibile, dar Mark VI a semnalat începutul unei noi ere în producția de mașini Bentley și a devenit unul dintre modelele cele mai bine vândute din istoria mărcii. Ceea ce a urmat înainte de era modernă au fost multe modele emblematice la timpul lor, produse la Crewe, inclusiv R-Type Continental, Turbo R, Arnage și Azure. Probabil cea mai mare schimbare de pe Pyms Lane, Crewe, a avut loc în 1998, în urma achiziției Bentley de către Grupul Volkswagen. Grupul german a investit isemnificativ pentru modernizarea fabricii și a transformat compania în ceea ce este astăzi.
Astăzi facilitățile sunt la nivel de top în industrie, sunt complet neutre din punct de vedere al emisiilor de carbon, Bentley fiind prima marcă de mașini de lux care a realizat o astfel de performanță. În următoarele săptămâni, noi investiții Bentley vor fi finalizate pe Pyms Lane, odată cu deschiderea unui centru de testare de inginerie și a unei clădiri de cercetare și dezvoltare – ambele sprijinind călătoria Bentley către electrificare. Planurile ambițioase pe care Bentley le are pentru producția de mașini au fost subliniate ca parte a strategiei sale inovatoare Beyond100. Compania își propune să fie complet neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon până în 2030, Bentley urmând să treacă la electrificarea completă până în 2026.
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul The Gentleman’s Journal pentru mai multe informații AICI