Noul MINI John Cooper Works GP este cel mai rapid model al mărcii britanice care a fost omologat vreodată pentru şosele. Un motor supraalimentat, cu patru cilindri, ce dezvoltă 306 CP, modelul cu două locuri – bazat pe MINI Hatch cu trei uşi – accelerează de la 0 – 100 km/oră în doar 5,2 secunde. Noul model va fi prezentat publicului pentru prima dată la Salonul Auto de la Los Angeles (22 noiembrie – 1 decembrie 2019), iar ulterior va fi produs într-o serie limitată de 3.000 de unităţi la uzina MINI din Oxford.
Cel mai puternic motor folosit vreodată într-o maşină de clasă mică a mărcii, tehnologia suspensiei adaptată pe baza competenţei John Cooper Works în motorsport şi caroseria optimizată în ceea ce priveşte construcţia uşoară, rigiditatea torsională şi aerodinamica sunt ingredientele prin care noul MINI John Cooper Works GP ofertă performanţe, agilitate şi o imagine sportivă spectaculoasă. Este un nou element al unei tradiţii care a fost puternic legată de numele legendarului designer de Formula 1 John Cooper încă de debutul clasicului Mini în urmă cu 60 de ani. Atât pe şosea, cât şi pe circuit, această combinaţie a strălucit: de primul Mini Cooper şi câştigarea British Touring Car Championship, la victoriile în clasamentul general al Raliului Monte Carlo, competiţia MINI Challenge, rezultatele în Raliul Dakar şi cea mai nouă generaţie de modele John Cooper Works. Puterea sa suplimentară faţă de cea a MINI John Cooper Works este de 55 kW/75 CP, prin urmare, noul MINI John Cooper Works GP este poziţionat şi mai exclusiv faţă de precedentele două generaţii ale acestui model, fiecare dintre aceştia fiind produs într-o serie mică de 2.000 de unităţi. MINI Cooper S cu kit John Cooper Works GP, lansat în 2006, şi MINI John Cooper Works GP din 2013 au reflectat deja stilul sportiv prin motoarele supraalimentate de 160 kW/218 CP, tehnologia specifică a suspensiei şi dotările exclusive de echipare şi design. Noul MINI John Cooper Works GP duce experienţa performanţei într-un automobil premium de clasă mică la un nivel complet nou. Un motor cu patru cilindri, conceput pentru performanţe maxime şi bazat pe competenţa în motorsport, furnizează puterea necesară pentru caracteristicile de performanţă senzaţionale ale noului MINI John Cooper Works GP.
Motorul de 2,0 litri dispune cea mai nouă generaţie a tehnologiei TwinPower Turbo, precum şi de numeroase detalii modificate cu precizie care îl deosebesc de propulsorul de la MINI John Cooper Works. Modificările specifice modelului includ un arbore cotit întărit cu diametru extins al lagărului principal, tije de legătură fără bucşe şi un nou amortizor de vibraţie torsională cu răcire optimizată. În plus, performanţa superioară a motorului cu patru cilindri este obţinută prin intermediul unui turbocompresor nou dezvoltat. Este integrat în galeria de evacuare şi este echipat cu o supapă de deviere a aerului care contribuie la optimizarea reacţiei sale. Raportul de compresie al motorului de la John Cooper Works a fost redus de la 10,2 la 9,5 în concordanţă cu presiunea de boost crescută oferită de sistem. Canalul de admisie a aerului este şi el o dezvoltare nouă. Secţiunile transversale de admisie şi curgere mărite şi volumul crescut al amortizorului de zgomot asigură o descărcare maximă. Suplimentar, cea mai nouă generaţie a injecţiei directe pe benzină favorizează o dezvoltare spontană a puterii. Noile injectoare dispuse central între supape, au capacitatea de a face faţă debitului crescut, transportând combustibilul în camerele de combustie la o presiune de injecţie de până la 350 bar. Pulverizarea fină permite o măsurare precisă a combustibilului şi, alături de eficienţa optimizată, are ca rezultat şi o combustie foarte curată. Tehnologia MINI TwinPower Turbo include şi control complet variabil al supapelor bazat pe VALVETRONIC, aşa cum a fost patentat de BMW Group, şi control variabil al arborelui cu came pe partea admisiei şi a evacuării (dublu VANOS). Livrarea către pasionaţii de curse din lumea întreagă va începe în martie 2020.Mai multe detalii sunt disponibile AICI.