NOUL BUGATTI TOURBILLON: MOTOR V16 HIBRID DE 1.800 CP
La capătul unei campanii de promovare destul de lungi, Bugatti a dezvăluit oficial noul Tourbillon, succesorul lui Chiron. Noul hypercar a debutat cu un motor V16 hibrid, care dezvoltă o putere maximă de 1800 CP.
În 2004, Bugatti transforma lumea performanței și a luxului auto cu un hypercar de 1.001 CP. Botezat Veyron, acesta a devenit primul automobil de serie din lume care oferea o asemenea putere graţie motorului 8.0 W16 quad turbo. Doisprezece ani mai târziu, francezii lansau noul Chiron. Acesta devenea la rândul lui primul model de serie din lume cu 1.500 CP. Puterea era furnizată de o versiune îmbunătățită a aceluiaşi motor W16. De altfel, întreaga maşină se baza pe o platformă evoluată a lui Veyron. Atât de performantă era, încât a putut ţine pasul vreme de două decenii cu tendințele din industrie. Acum a venit momentul să facem cunoștință cu noul Tourbillon, urmașul lui Chiron.
Motor hibrid V16 de 1.800 CP
Marea noutate se regăsește sub capotă, acolo unde a fost montat un motor termic V16 de 8,3 litri, care este asistat de trei unități electrice. Acesta a luat locul vechiului W16 quad turbo de pe Chiron. Noul propulsor termic a fost dezvoltat împreună cu specialiștii de la Cosworth și dezvoltă o putere maximă de 1.000 de cai-putere. Comparativ cu modelele pe care Bugatti le-a produs anterior, noul Tourbillon nu mai dispune de turbocompresoare. Deși este mai mare în dimensiuni față de vechiul W16, acest V16 cântărește 252 de kilograme.
Cele trei unități electrice duc puterea totală la 1.800 CP. Două dintre acestea sunt amplasate pe puntea față, iar cel de-al treilea pe puntea posterioară. Motoarele electrice sunt alimentate de o baterie de 25 de kWh, care este montată central. În aceste condiții, noul Bugatti Tourbillon este capabil să accelereze de la 0 la 100 km/h în doar 2,0 secunde. Repriza 0-200 km/h se realizează în 5 secunde, iar până la 300 km/h accelerează în mai puțin de 10 secunde. Viteza maximă este de 445 de km/h, iar în modul pur electric poate rula 60 de kilometri. Noul Tourbillon este dotat cu o cutie automată cu 8 trepte și cu dublu ambreiaj.
Noutăți estetice la spate
Din punct de vedere estetic, noul model adoptă un limbaj de design similar cu predecesorul său. Partea frontală este puțin mai lată, însă blocurile optice au un design asemănător, în timp ce admisiile sunt acum mai mari. Privit din lateral, se observă că noul Tourbillon păstrează clasicul contur al caroseriei în forma literei C. La spate au fost operate cele mai multe modificări.
Stopurile sunt integrate într-o bandă LED curbată, iar în mijlocul acesteia a fost montată o inscripție iluminată cu numele mărcii. De asemenea, tot aici remarcăm difuzorul de aer masiv și terminațiile sistemului de evacuare, care sunt foarte subțiri. Ușile au acum o deschidere sub forma unor aripi. Un alt detaliu interesant îl reprezintă ștergătorul de parbriz, care are o poziție centrală, la fel ca la bolizii de competiție. Deși, motorul este mai greu decât cel de pe Chiron, Tourbillon cântărește tot 1.995 de kilograme ca predecesorul său.
Volan cu butuc fix ca la Citroen C4
La interior, noul model Bugatti primește un instrumentar analog cu ceasuri elvețiene. Ceasurile de bord arată întocmai ca un tourbillon, de unde și numele mașinii. Vitezometrul este principalul instrument, iar în mijloc se află turometrul. În partea stângă sunt trei ceasuri care arată nivelul de combustibil, temperatura lichidului de răcire și nivelul de încărcare al bateriei. În partea dreaptă există un cadran special, care indică în timp real câți cai-putere dezvoltă motorul.
De asemenea, există mai multe comenzi fizice pe consola centrală, unele dintre ele având chiar și afișaje digitale de mici dimensiuni. Tot aici există și un ecran ascuns, care se activează la cerere sau atunci când se cuplează în marșarier. Scaunelor au o poziție fixă, neputând fi reglate. În schimb, pedalierul este reglabil electric, iar volanul are un design inedit, care amintește de prima generație Citroen C4. Concret, partea din mijloc rămâne permanent fixată în aceeași poziție.
Ediție limitată de 250 de exemplare
Noul Bugatti Tourbillon va fi un model mai rar comparativ cu Chiron. Mai exact, reprezentanții mărcii franceze au precizat că acesta va fi produs în doar 250 de unități. Asamblarea manuală va avea loc la atelierul Bugatti din Molsheim, după ultimele modele cu motor W16, Bolide și W16 Mistral.Livrările primelor exemplare vor începe abia în 2026.