Salonul Auto de la Geneva a fost dintotdeauna locul preferat al celor de la Porsche pentru a-și dezvălui noile modele. La fel au stat lucrurile și la ediția din 1969 când a fost prezentat modelul de competiții 917. Un vehicul care avea să obțină mari performanțe la diferite categorii, în special la cea rezervată prototipurilor.
Era realizat în diverse variante, avea motoare V12 sau V16, aspirate sau turbo, care ofereau puteri între 520/1100 CP. În aceste condiții, 917 era capabil să atingă viteze de până la 385 km/h. Urmează succese obținute în cursa „Targa Florio”, Porsche cucerind titlul de campioană mondială în întrecerea constructorilor cu 908/917. În același an era lansată versiunea 911 Sportomatic, cu o transmisie semiautomată cu 4 trepte fără ambreiaj.
Seria G, noua generație 911
La aceeași ediție a salonului de la Frankfurt a avut loc debutul noului 914 (fabricat în circa 32.500 de exemplare). Dezvoltat împreună cu Volkswagen, vehiculul atinge 201 km/h datorită unui motor boxer cu 6 cilindri (2,0 litri și 110 CP). În 1972, la Paris, Porsche a prezentat varianta sportivă a lui 911, care a fost botezată Carrera RS. Produsă într-o serie limitată de 1.580 unități, aceasta avea sub capotă un motor boxer cu 6 cilindri (2,7 litri/210 CP).
Unitatea permitea atingerea unor performanțe de top: sprint 0-100 km/h în 5,8 secunde și viteză de top de 245 km/h. Un an mai târziu, 914 primește un facelift subtil. Motorizările boxer de 1,7 și 2,0 litri sunt înlocuite cu unele de 1,8 litri/85 CP și, respectiv, 2,0 litri/100 CP. Porsche aducea în 1973 (Frankfurt) noua generație 911, cunoscută sub denumirea Seria G. Aceasta înlocuia precedenta Serie F (produsă în peste 81.000 de unități)
924, primul model cu transmisie transaxle
În 1974, Porsche a lansat noul 911 Turbo (930), primul model sport de serie echipat cu motor supraalimentat cu turbocompresor. Acesta oferea performanțe de invidiat: 5,5 secunde pentru accelerația 0-100 km/h și o viteză maximă de 250 km/h. La scurt timp a fost prezentată seria limitată Carrera RS 3.0. În noiembrie 1975 este lansat modelul 924 ca succesor al 914. Era primul Porsche cu motor amplasat frontal și transmisie transaxle.
În 1976 erau introduse modelele de competiție 934/935 (derivate din 911 Turbo) și 936 ca succesor al lui 908. În 1977, Porsche a prezentat la Geneva modelul 928, care a fost conceput inițial ca înlocuitor pentru 911. Și acesta avea performanțe de top: viteză de 230 km/h și sprint de la 0-100 Km/h în 6,8 secunde. Datorită calităților sale, modelul 928 a fost desemnat „Car of Year” (1978), fiind singurul model sport care a obținut acest trofeu.
HISTORY (#75YearsPorsche)