Odată cu Spyker C8 Aileron, marca a anunțat și sfârșitul unei ere prin prezentarea ultimelor trei modele C8 Aileron. Prezentat la Geneva în 2010, modelul C8 Aileron a marcat o piatră de hotar semnificativă în istoria constructorului olandez!
Inspirată de trecutul mărcii în aviație, mașina sport omagială se prezintă cu numeroase indicii din acest domeniu. Regăsim elemente din propulsia aeronavelor, bine evidențiate de paleta turbinelor unui motor cu reacție. Cu aerodinamică elegantă, vehiculul oferă ampatament lung, cabină luxoasă și transmisie automată cu șapte trepte. C8 Aileron a sporit atractivitatea vehiculelor Spyker, păstrând totodată exclusivitatea mărcii.
Final de eră
După 6 ani de producție, marca a anunțat la finalul lunii noiembrie că vor fi produse ultimele trei modele. Cu indicii personalizate, vehiculele beneficiează de un propulsor V8 Supra-alimentat, care oferă 525 Cp și cuplu de 600 Nm. Cuplat la o cutie de viteze automată, propulsorul oferă o accelerație între 0-100 km/oră în 3,7 secunde. Numele LM85 a fost introdus inițial în 2008, odată cu lansarea modelului special C8 Laviolette LM85.
Numele provine de la poziția ocupată de marcă pe grila de start la Salonul Auto de la Los Angeles. La vremea respectivă, marca concura cu echipa de fabrică în diferite curse de anduranță, precum Sebring sau Le Mans. Curse care amintesc de trecutul bogat al mărcii în astfel de competiții, primele participări fiind în 1922. Era momentul când pilotul Selwyn Edge conducea un model C4 care reușea să doboare recordul de viteză al epocii.
Ediție aniversară
Specificația C8 Aileron LM85 dispune de caroserie din aluminiu și elemente de design împrumutate de la mașinile de curse. Caroseria este lucrată manual și nituită, în timp ce prizele de aer sunt produse din aluminiu. Schema de culori provine de la mașinile de curse, cu S-uri de mari dimensiuni în părțile laterale. Interiorul asortat are incluse specificații din piele în două nuanțe, scaune personalizate și indicatori Chronoswiss.
AILERON (spikercars.com)