The Gentleman Driver

Top Menu

  • Home
  • Contact
  • The Gentleman’s Journal

Main Menu

  • REPORT
  • EVENTS
  • CONCOURS
  • GREEN
  • LIVING
  • PARTNERS
  • Home
  • Contact
  • The Gentleman’s Journal

logo

  • REPORT
  • EVENTS
  • CONCOURS
  • GREEN
  • LIVING
  • PARTNERS
  • ASTON MARTIN A LANSAT PERFORMANTUL VANTAGE S

  • BMW OFERĂ DOUĂ ESENȚE DE INSPIRAȚIE ITALIANĂ

  • CONCEPTUL “ATHLETIC ELEGANCE” ÎN VARIANTĂ GV70

  • AUTOMOBILE BAVARIA A LANSAT MARCA CORVETTE

  • ROMANIAN RETRO RACING A DEBUTAT PE ADÂNCATA

  • (R)EVOLUTION OF ART: START BMW ART CAR LA VIENA

LIVING
Home›LIVING›PORSCHE, ZECE ANI DE PANAMERA

PORSCHE, ZECE ANI DE PANAMERA

By Mihai Leonard
August 28, 2019
1429
0
Share:

Porsche lansa – în urmă cu zece ani – un nou segment de piață. Cu Panamera, in aprilie 2009, producatorul de masini sport prezenta primul sau Gran Turismo. Un autoturism deosebit in clasa de lux, acest model reusind sa imbine performantele unei masini sport cu luxul si versatilitatea unei berline. Porsche Panamera s-a dovedit a fi un succes de piață, în cei zece ani scurși de la lansarea modelului constructorul reușind să vândă 235.000 de unitati.

Pentru a înțelege acest automobil, îl vom cita pe dl. Michael Steinert (Primul Vicepreședinte al liniei de produse), “Ca o platformă tehnologică pentru inovații care au fost transferate ulterior pe alte modele, Panamera a jucat un rol semnificativ în modelarea ultimilor zece ani ai istoriei mărcii”. In cele ce urmează, vom încerca să punctăm etapele ce au condus la succesul autoturismului pe piață, istoria modelului găsindu-și începuturile undeva la mijlocul anilor 1950.

Începuturile (anii 1950) – Un automobil sportiv, elegant și confortabil pentru patru persoane a fost un deziderat urmărit timp de șaptezeci de ani de inginerii Porsche. In anii 1950, ei au dezvoltat un model cu patru locuri, care avea la bază celebrul 356. Anii au trecut, la mijlocul anilor 1980 fiind prezentate mai multe variante ale modelului 328. Ferry Porsche însuși a folosit una dintre aceste versiuni ca mașină privată. In cursul anului 1988, Porsche mai face o încercare cu modelul 989:  un coupé cu patru uși care oferea suficient spațiu pentru două locuri în spate. Insă, la fel ca multe alte concepte, 989 a rămas la stadiul de prototip, dezvoltarea sa fiind sistată la începutul anului 1992. Ulterior – în urma efectuării unor studii de piață – Porsche a decis să realizeze un hatchback cu patru uși.

Trecerea la clasa de lux a fost dorinta dlui. Wendelin Wiedeking (Presedintele Comitetului Executiv), printre specificatii numărându-se dinamica de condus remarcabilă, condițiile generoase de spațiu și o linie aerodinamică accentuată a plafonului. În timpul procesului de proiectare, au prins contur trei concepte – “Mirage”, “Meteor” și Phantom” – modelul de serie fiind în cele din urmă mai apropiat de Mirage, conceptul cu aspect musculos. Elemente din toate cele trei variante au fost folosite, numele ales pentru model, Panamera, fiind inspirat de cursa mexicană de anduranță “Carrera Panamericana”.

Premiera (2009) – Prima apariție oficială a modelului Panamera, pe 19 aprilie 2009, a fost una deosebit de spectaculoasă: Porsche a invitat atunci jurnaliști din întreaga lume la o conferință de presă la etajul 94 al World Financial Center din Shanghai. Panamera a fost manevrată în poziție verticală într-un ascensor de marfă, cu ajutorul unui cărucior construit special. Șaizeci de persoane au trebuit să ajute la încărcarea mașinii, timp de câteva ore, ascensorul avand nevoie de un singur minut pentru a urca autoturismul la înălțimea de patru sute de metri.

Primul model Panamera – cunoscut intern sub numele de G1 – a stabilit, practic, noi standarde în clasa sa, în principal datorită echilibrului între sportivitate și confort. De asemenea, modelul a fost unul care a beneficiat din plin de inovații: pentru prima dată, un model de serie, de clasă lux, venea cu un sistem start stop. Versiunea sa de top, Panamera Turbo, a introdus suspensia pneumatică cu volum suplimentar de aer la cerere, precum și un spoiler spate reglabil și multidimensional. Revoluționarul Gran Turismo a stabilit și direcția pentru toate celelalte linii de modele Porsche, datorita conceptului nou de afișare și de operare.

A doua generație (2016) – Dezvoltarea celei de-a doua generații Panamera (G2) a implicat mai multe fluxuri: în plus față de un Gran Turismo cu ampatament standard și unul cu ampatament extins, o a treia variantă a fost dezvoltată pe aceeași platformă: Sport Turismo. Începând cu anul 2017, conceptul de caroserie a adus mai multă versatilitate la clasa de automobile de lux. “Concept Sport Turismo” a fost prezentat pentru prima dată în cadrul Salonului Auto de la Paris, în 2012. Foarte admirat la vremea respectivă, a fost precursorul celei de-a doua generații Panamera, care și-a sărbătorit premiera mondială la 28 iunie 2016. G2 era și mai sportiv și mai elegant, dar cu același spațiu generos: linia acoperișului era și mai abruptă, spatele avea o ușoară contra curbă, luminile din spate, orizontale, accentuau identitatea mărcii. Caroseria sportivă a înglobat și ea o nouă serie de inovații, inclusiv un nou concept digital de afișare și de operare. Datorită sistemelor de șasiu, cum ar fi suspensia pneumatică cu trei camere, direcția pe puntea spate și sistemul de stabilizare electromecanică PDCC Sport, Panamera G2 s-a simțit de la bun început la fel de bine pe străzi, ca și pe pistă.

Modele hibride (2011) – Porsche a stabilit cadrul pentru electromobilitate cu Panamera în 2011. Fiind primul hibrid integral, produs în paralel în clasa de lux, Panamera S Hybrid a fost cel mai economic model Porsche până în prezent, în ciuda unei puteri de 380 cai putere. Doi ani mai târziu, Panamera S E-Hybrid a deschis noi drumuri în segment, fiind primul hibrid plug-in din lume – cu 416 cai putere și o autonomie electrică de 36 de kilometri. În cea de-a doua generație de Panamera, Porsche a îmbrățișat performanța electrică în toate variantele modelului: strategia de propulsie, adaptată de la modelul Spyder 918 era de tipul celor asociate în mod obișnuit cu automobilele sportive, dar era combinată cu o eficiență ridicată – atât în modelul 462 PS Panamera 4 E- Hybrid, cât și în vârful de gamă Panamera Turbo S E-Hybrid, cu o putere totală de 680 Cai Putere. Detalii aici: PORSCHE

Tagsanniversarybulletincarsdriverpanameraporsche
Previous Article

MINI, ȘAIZECI DE ANI DE ISTORIE

Next Article

MERCEDES-BENZ EQC, GATA DE DRUM

0
Shares
  • 0
  • +
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0

Related articles More from author

  • REPORT

    PANAMERA DEVINE MAI DIGITALĂ, EFICIENTĂ ȘI LUXOASĂ

    November 27, 2023
    By Mihai Leonard
  • REPORT

    MORGAN CONFIRMĂ UN NOU MODEL!

    September 1, 2021
    By Mihai Leonard
  • LIVING

    TAG HEUER OMAGIEAZĂ MODELUL PORSCHE 911

    October 7, 2023
    By Mihai Leonard
  • LIVING

    MERCEDES-BENZ & SIR STIRLING MOSS!

    January 2, 2022
    By Mihai Leonard
  • REPORT

    PORSCHE 911 TURBO S DEVINE SAFETY CAR!

    March 16, 2022
    By Mihai Leonard
  • REPORT

    PORSCHE MACAN T, AGIL ȘI EXCLUSIVIST!

    February 17, 2022
    By Mihai Leonard

Leave a reply Cancel reply

  • LIVING

    EFECTUL PICASSO ÎN ANUL ANIVERSAR PORSCHE

  • REPORT

    AUDI A6 AVANT, ELEGANȚĂ ȘI RAFINAMENT

  • LIVING

    ELMSTEAD: UN LOC DE PELERINAJ!

  • Termeni şi condiţii
  • Politica cookies
  • Home
  • Contact
  • The Gentleman’s Journal
Copyright © Victor Media Press SRL 2023 All Rights Reserved
Folosim cookie-uri pentru a analiza traficul și audiența website-ului nostru. Înainte de a continua navigarea pe www.thegentlemansjournal.ro, exprima-ti acceptul prin apasarea butonului "Accept". Subliniem faptul ca prin continuarea navigării pe website-ul nostru fara acceptare, confirmi utilizarea fișierelor de tip cookie. www.thegentlemansjournal.ro utilizeaza cookie-uri si colecteaza informatii din browser-ul tau pentru a-ti putea afisa continutul site-ului, pentru a putea livra continut relevant si pentru a intelege audienta online. ACCEPTRead More
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT