RED BULL A PREZENTAT NOUL RB17: MOTOR V10 DE 1.200 CP
Compania austriacă Red Bull a lansat oficial primul său automobile de serie. Denumit RB17, acesta nu este un model oarecare, ci un hypercar de 1.200 CP. Bolidul a fost creat de celebrul designer din Formula 1, Adrian Newey.
După o campanie de promovare care s-a întins pe durata a doi ani, cei de la Red Bull au dezvăluit, în sfârșit, noul hypercar RB17. Este vorba despre primul model de serie construit de compania austriacă de energizante și a fost creat special pentru circuit. Prezentat la Festivalul de Viteză de la Goodwood, noul bolid poartă semnătura celebrului designer din Fomrula 1, Adrian Newey. Actualul director tehnic al echipei Red Bull Racing F1 a fost ajutat la acest proiect de divizia de tehnologii avansate din cadrul echipei.
Forță de apăsare de peste 3.700 kg
Noul RB17 a primit o caroserie de tip monococă, realizată din fibră de carbon. Aceasta este foarte aerodinamică, fiind optimizată pentru o forță de apăsare cât mai mare. Concret, Red Bull spune că mașina produce până la 3.747 kg de forță aerodinamică, adică aproape dublu greutății sale. De asemenea, bolidul austriac produce o forță de apăsare de 1.700 kg la o viteză de 350 km/h.
În pofida dimensiunilor sale, mașina este extrem de ușoară, având o greutate de doar 900 kg. De asemenea, RB17 dispune și de două tuneluri venturi pentru efectul de sol, la fel ca actualele monoposturi de Formula 1. Aspectul exterior este completat de jantele de 18 inch din fibră de carbon, care sunt învelite cu anvelopele slick Michelin dezvoltate exclusiv pentru acest model. Opțional vor fi disponibile și roți de 20 de inch. Totodată, mașina a primit și frâne din carbon și o suspensie cu tije de împingere, care poate fi reglată la fel ca la un monopost de F1.
Motor V10 de 1.200 CP
Noul Red Bull Rb17 este propulsat de un motor Cosworth V10 aspirat natural de 4,5 litri. Acesta este capabil să urce în turații până la 15.000 rpm. Unitatea termică oferă de una singură 1.000 de „cai” și este ajutată de un motor electric de 200 CP. Puterea este transmisă către roțile din spate prin intermediul unei cutii de viteze secvențială cu 6 trepte și a unui diferențial activ cu alunecare limitată și cu blocare hidraulică.
Un detaliu interesant este faptul că această transmisie nu dispune de marșarier. Deplasarea înapoi se poate face doar cu ajutorul motorului electric. Deocamdată, austriecii nu au dezvăluit detaliile referitoare la timpii de accelerație. În acest moment știm doar că viteza maximă depășește 350 km/h. În aceste condiții, noul RB17 poate obține un timp pe tur foarte apropiat de cel realizat de un monopost de Formula 1.
Serie limitată de 50 de exemplare
Reprezentanții companiei susțin că mașina este suficient de durabilă pentru a rula timp de 24 de ore fără întrerupere. Întreținerea service pentru RB17 poate fi efectuată la sediul team-ului Red Bull F1, la un centru de service local sau la domiciliul clientului. Reparațiile majore au loc doar la sediu la fiecare 8.000 de kilometri. Noul RB17 este doar un prototip în curs de dezvoltare. Testele cu noua mașină vor începe de abia în vara anului viitor. Noul hypercar va fi produs la uzina Red Bull de la Milton Keynes (Marea Britanie). Producția va fi limitată la doar 50 de exemplare. Debutul comercial a fost fixat pentru anul 2025.