The Gentleman Driver

Top Menu

  • Home
  • Contact
  • The Gentleman’s Journal

Main Menu

  • REPORT
  • EVENTS
  • CONCOURS
  • GREEN
  • LIVING
  • PARTNERS
  • Home
  • Contact
  • The Gentleman’s Journal

logo

  • REPORT
  • EVENTS
  • CONCOURS
  • GREEN
  • LIVING
  • PARTNERS
  • BMW OFERĂ DOUĂ ESENȚE DE INSPIRAȚIE ITALIANĂ

  • CONCEPTUL “ATHLETIC ELEGANCE” ÎN VARIANTĂ GV70

  • AUTOMOBILE BAVARIA A LANSAT MARCA CORVETTE

  • ROMANIAN RETRO RACING A DEBUTAT PE ADÂNCATA

  • (R)EVOLUTION OF ART: START BMW ART CAR LA VIENA

  • VOLVO ES90, ELEGANȚĂ ȘI CONFORT ELECTRIFICAT

LIVING
Home›LIVING›PORSCHE #6: NOUL MILENIU (1998-2008)

PORSCHE #6: NOUL MILENIU (1998-2008)

By Mihai Leonard
May 28, 2023
580
0
Share:

Povestea de succes Porsche 911 a continuat în 1999, atunci când a fost lansat noul 911 GT3. Dotat cu un motor boxer cu 6 cilindri (360 CP), acesta putea atinge o viteză maximă de 302 km/h. Sprintul între 0-100 km/h era realizat în doar 4,8 secunde.

Porsche lansa în 1999 modelul 911 GT3

Revers 911 GT3 (sursă Porsche)

În același an a fost introdus în gama de la Stuttgart și Boxster S. Acesta folosea tot un propulsor boxer cu 6 cilindri, dar de 3,2 litri și „doar” 252 CP. Performanțele erau sensibil mai bune comparativ cu versiunea standard: viteză de 260 km/h și accelerație 0-100 km/h în 5,9 secunde. Salonul de la Geneva din 2000 a fost locul unde a debutat noul 911 Turbo (Seria 996). Coupé-ul dispunea de motor boxer biturbo cu 6 cilindri și 420 CP.

Cayenne devine primul SUV al mărcii Porsche

Model Cayenne – 2002 (sursă Porsche)

Cayenne: primul SUV din istoria mărcii

În 2001 germanii lansau versiunea super-sport 911 GT2, care dispunea de motor boxer biturbo de 3,6 litri și 483 CP. Acesta îi permitea să atingă performanțe de invidiat: viteză maximă de 315 km/h și sprint 0-100 km/h în 4,1 secunde. Anul următor, Porsche lansa Cayenne, primul SUV din istorie, dezvoltat împreună cu Volkswagen. Mașina folosea arhitectura Touareg și motor V8 (340 CP) în versiune aspirată și 450 CP în varianta turbo.

Performanțele erau de invidiat pentru segment: viteze de 242 km/h și 266 km/h, sprint 0-100 km/h de 6,8 și, respectiv 5,6 secunde. În același an, Boxter a beneficiat de facelift subtil, care a inclus și noul propulsor boxer cu 6 cilindri de 2,7 litri și 228 CP. În 2003 a fost demarată producția Carrera GT, fabricat într-o serie limitată de 1.270 de unități. Echipat cu un V10 (amplasat central), supercar-ul german atingea viteza maximă de 334 km/h.

2007, un an plin pentru marcă

În vara anului 2004 a debutat cea de-a șasea iterație 911 (Seria 997). Gama de motorizări era formată din unități boxer cu 6 cilindri și 325 CP (Carrera) și 381 CP (Carrera S). Ca performanțe, viteza maximă era de 285 km/h (Carrera) și 293 km/h (Carrera S). Accelerația 0-100 km/h se realiza în 5 și, respectiv 4,8 secunde. În cursul anului 2005 erau lansate versiunile 911 Carrera Cabrio și 911 Carrera 4S, ambele fiind din Seria 997.

Ulterior, la Frankfurt, Porsche a prezentat modelul Cayman,care era în esență varianta coupe a lui Boxster. În primăvara anului următor, la Geneva, au avut premiera noile 911 Turbo și 911 GT3, ambele din Seria 997. Primul folosea un motor boxer biturbo (480 CP), care asigura o viteză de 315 km/h și accelerație în 3,7 secunde. Anul 2007 ine cu noutăț: 911 GT2 și Cayenne GTS. Spre finalul anului, Cayenne primește o serie de îmbunătățiri.

Porsche lansa în 2008 primul vehicul cu 4 uși

Model Panamera (sursă Porsche)

Panamera, primul model cu 4 uși

Legendarul 911 este supus unei operații de restilizare în vara 2008, care a constat în modificări stilistice și noi dotări. În același an modelele Boxster și Cayman primesc câte un facelift subtil. Către sfârșitul anului apar primele imagini cu un model de lux complet nou, botezat Panamera. Era la acel moment primul automobil din istoria Porsche care primea o caroserie de tip fastback. Vehiculul beneficia de patru uși și oferea patru locuri.

HISTORY (#75YearsPorsche)

Tags75Yearsanniversarycayennehistoryporschesport
Previous Article

ASTON MARTIN DB12: O NOUĂ DEFINIȚIE

Next Article

PORSCHE #7: DEBUTUL DIESEL (2008-2019)

0
Shares
  • 0
  • +
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0

Related articles More from author

  • LIVING

    PORSCHE DESIGN: REDUCERE LA ESENȚIAL!!

    March 23, 2023
    By Mihai Leonard
  • REPORT

    BMW M4 CSL. RENAȘTEREA UNEI LEGENDE!

    May 29, 2022
    By Mihai Leonard
  • REPORT

    FERRARI 296 GTS: PLĂCEREA CONDUSULUI!

    April 24, 2022
    By Mihai Leonard
  • GREEN

    AUDI Q8 E-TRON: DESIGN MAI RAFINAT!

    November 15, 2022
    By Mihai Leonard
  • GREEN

    LOTUS, PRIMUL HYPER SUV FULL-ELECTRIC!

    April 6, 2022
    By Mihai Leonard
  • LIVING

    PORSCHE: SPIRIT OF CARRERA RS!

    September 20, 2022
    By Mihai Leonard

Leave a reply Cancel reply

  • LIVING

    THE GLENTURRET, EDIȚIE LIMITATĂ JAGUAR C-TYPE

  • LIVING

    DS AUTOMOBILES, THE ART OF TRAVEL

  • REPORT

    ASTON MARTIN DBX, LANSAT ÎN ROMÂNIA

  • Termeni şi condiţii
  • Politica cookies
  • Home
  • Contact
  • The Gentleman’s Journal
Copyright © Victor Media Press SRL 2023 All Rights Reserved
Folosim cookie-uri pentru a analiza traficul și audiența website-ului nostru. Înainte de a continua navigarea pe www.thegentlemansjournal.ro, exprima-ti acceptul prin apasarea butonului "Accept". Subliniem faptul ca prin continuarea navigării pe website-ul nostru fara acceptare, confirmi utilizarea fișierelor de tip cookie. www.thegentlemansjournal.ro utilizeaza cookie-uri si colecteaza informatii din browser-ul tau pentru a-ti putea afisa continutul site-ului, pentru a putea livra continut relevant si pentru a intelege audienta online. ACCEPTRead More
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT