Mercedes-Benz iniția (în 1971) un nou capitol în istoria fascinantă a mașinii sport SL: lansarea primului model 350 SL cu motor V8 din seria R107, un vehicul care purta pentru prima data abrevierea “R” (de la Roadster). O dezvoltare complet nouă, mașina beneficiind de două locuri deschise și hardtop complet detașabil, automobilul avea un aspect sportiv, luxul interior fiind combinate cu performanțe și confort în timpul deplasării. Practic, modelul R107 era o completare la vehiculele anterioare din gama SL, menționând aici 300 SL (W194) din 1952, 300 SL (W198) coupé între 1954/1957 și roadster între 1957/1963, precum și 190 SL (W121) produs între anii 1955 și 1963.
În ce privește modelul R107, acesta a fost produs între anii 1970 și 1989, timp în care a fost actualizat cu lifting-uri regulate și motorizări noi. Din punct de vedere tehnic, Mercedes-Benz 350 SL nu avut prea mult a face cu predecesorul său – Pagoda SL (W113) – proiectanții creând legături mai strânse cu mașinile produse în epocă: sistemele de suspensie față/spate se bazau pe modelele Stroke/8 din categoria medie-superioară, în timp ce motorul V8 de 200 CP a fost un report de la clasa premium 280 SE din seria W111 (coupé și cabriolet) sau W108/109 (sedan).
Printre inovațiile tehnice regăsim îmbunătățirea caroseriei (cu o unitate cadru care îi permitea o protecție sporită a rezervorului în cazul unei coliziuni), oțeluri de înaltă rezistență la stâlpii A și parbriz lipit, în timp ce interiorul beneficia de un volan cu patru spite, suprafețe căptușite și elemente deformabile în vederea creșterii siguranței la bord. Începând cu martie 1980, modelul a fost echipat cu sistem ABS și, din ianuarie 1982, cu airbag pentru șofer și dispozitive de tensionare a centurii de siguranță, elemente disponibile ca opțiuni suplimentare.
mai multe știri lifestyle AICI
După debutul 350 SL, constructorul german a continuat să extindă gama acestui model de serie. Astfel, începând cu anul 1973, piața europeană a beneficiat de modelul 450 SL (225 CP) și motorizare cu opt cilindri, acesta fiind inițial rezervat doar pieței nord-americane. A urmat versiunea cu șase cilindri – începând cu anul 1974 – 280 SL (185 CP), fiind pentru prima dată în istoria mărcii când propunea pieței o gamă cu trei motorizări diferite, actualizând și numeroase elemente tehnice. Pe plan extern, facelift-ul a fost limitat la câteva îmbunătățiri discrete.
În anul 1985, Mercedes-Benz a prezentat o gamă de modele complet revizuită pentru seria R107. Pe lângă modificările fine de la exterior, menționând aici jante de 15 inch, spoiler frontal uniform pentru toatele modelele și suspensiile îmbunătățite, accentul a fost pus pe actualizarea motorizării la toată gama de vehicule. Iar punctul culminant a fost modelul 300 SL – cu un propulsor cu șase cilindri (3 litri) – această mașină de 188 CP fiind (și) cea care a reînviat denumirea de model cu care povestea Mercedes-Benz SL începuse în martie 1952.
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul The Gentleman’s Journal pentru mai multe informații AICI