“Close-up” este numele seriei de expoziții – desfășurate la Muzeul Mercedes-Benz – care spune totul despre evoluția modelelor din gama Sprinter. Fiecare modul spune povestea surprinzătoare a mărcii, concentrându-se pe detaliile unui vehicul sau unui element de arhitectură și design!
De data aceasta, în centrul atenției se află un vehicul destinat transportului de mărfuri. Un detaliu interesant se observă la modelul ales pentru articol: placa cu multe găuri din partea frontală a mșainii. Probabil vă întrebați ce este cu el, chiar dacă ne referim la un vehicul construit în anul 1899. Ei bine, sunt prizele din spatele plăcii perforate care unesc conductele de aer necesare radiatorului tubular inventat de Wilhelm Maybach.
Trecutul
Odată cu instalarea acestui sistem, Maybach a îmbunătățit semnificativ răcirea motorului și, prin urmare, performanțele vehiculelor Daimler. Radiatorul tubular a fost utilizat prima dată acum 125 ani – pe modelul Phoenix – patentul fiind obținut în decembrie 1897. În aceeași lună/an, Daimler Motoren Gesellschaft (DMG) lansa pe piață primele sale vehicule comerciale. După doi ani, marca lansa și primul său vehicul pentru transport.
Proiectat pentru o sarcină utilă de 500 kilograme, vehiculul era propulsat de un motor cu doi cilinri (5,6 CP). Viteza maximă era de circa 16 km/oră, una destul de bună dacă ținem cont de epoca lansării pe piață. Prin comparație, anul 1900 aducea pe lista de vânzări vehicule cu sarcini utile situate între 800 și 3200 kilograme. Puterea vehiculelor era cuprinsă între 4/8 CP (motor cu doi cilindri) și 6/12 CP pentru motorizări cu patru cilindri.
Prezentul
Povestea vehiculelor comerciale ușoare a mărcii Merecdes-Benz se întinde din anul 1897, până la modelele Sprinter, Vito sau Citan. Sunt modele care au revoluționat logistica rapidă, bazate pe motorul cu ardere proiectat la finalul secolului al XIX-lea. Astăzi, van-urile mărcii reprezintă o nouă eră în mobilitateceda durabilă și fără emisii în cadrul transportului de mărfuri. Muzeul Mercedes-Benz onorează această moștenire a industriei auto.
MUSEO (mercedes-benz.ro)