E furtună în mediterană după ce vântul rece al tehnologiei a atins în sfârșit unul dintre cele mai conservatoare branduri italiene: Maserati. Asa s-a nascut Grecale. Mașina are precizia și tehnologia cu care niciun alt brand italian nu a putut surprinde până acum.
Are însă și rafinamentul și nervul specfic tridentului. Noile faruri și noua linie a bordului cu touch screen demonstrează că în 2023 și-au schimbat și italienii prioritățile. De data asta au muncit cu gândul la concurența nemțească. Până când să se mai lase comparați? Maserati Grecale merge ca o lebădă prin traficul bucureștean. Te poate duce cu aceeași grație pe Kiseleff la oră de vârf dar și pe șoselele înfierbântate ale Rivierei Franceze.
Originea
Singurul moment în care mașina devine își arată originile latine este pe modul sport și la apăsarea butonului care comută cutia pe manual. Este singura mașină de stradă pe care am condus-o până acum și care își justifică pe deplin padelele. Pe autostradă, cu pedala la podea, treaptă cu treaptă, romanticul Grecale pare o furtună în Mediterană. Precisă, ușor nervoasă, dă senzația că vrea să gonească și trebuie să o stăpânești.
Se comportă ca un cal înfierbântat pe care îl tragi de hățuri să se oprească iar el mai face câțiva pași, gata pentru un nou sprint dacă te răzgândești . Și ce e cel mai suprinzător este că sub capotă este un mild hibryd bazat pe un motor de 2 litri turbo cu câteva modificări față de cel de pe Alfa Romeo. Altă chiuloasă, alte pistoane, o turbină mai mare, un compresor și o baterie de 48 de volți în portbagaj. Mașina poate să dezvolte 300 sau 330 de cai cu un cuplu de 450 n/m. Unii ar spune că e prea puțin și că nu “mai e domnule ce a fost odată”. Oare?
Tehnologia
Tehnologia hybrid poate salva downsizing-ul iar Grecale e un exemplu fericit. Cum în marile capitale europene deja nu mai poți intra cu motoare prea poluante, italienii s-au gândit să păcălească regulile tot în interesul performanței. În loc să scadă consumul față de Alfa Romeo Stelvio, benzină, doi litri, Maserati a umblat fizic la setări și a reușit să scoată zeci de cai în plus cu același consum. Politically correct? Da. Cât Maserati mai rămâne în 2 litri? Pentru un preț care pornește de la 62 600 de euro plus TVA, poți afla.
Test de: BOGDAN MUZGOCI; sursă: MASERATI (maserati.ro)