La finalul săptămânii trecute, un model Duesenberg SJ Speedster a fost desemnat câștigătorul Trofeo BMW Group (Best of Show). Desfășurat pe fundalul Lago di Como, concursul de elegmță a fost scena celor mai frumoase vehicule istorice.
Privind retrospectiv, putem spune că scena a adus împreună cele mai rafinate vehicule. Diversitatea modelelor istorice au încântat numeroșii participanții și presa internațională prezentă la exclusivistul concurs de mașini clasice. Invitații au fost recompensaţi cu opt clase de premiere şi un câştigător general glorios. Câștigătorul concursului a fost un model Duesenberg SJ Speedster, cu o caroserie realizată de Gurney Nutting în 1935.
Trecutul mărcii
Considerată una dintre cele mai elegante mărci, Duesenberg a avut de-a lungul timpului numeroși și celebri proprietari. Printre cei care aucondus un astfel de vehicul se numără Clark Ganble, Gary Cooper, Greta Garbo sau James Cagney. Totodată, regăsim acest spectaculos vehicul și în “mâinile” lui Jay Gatsby în remake-ul “The Great Gatsby”. Fondatorii companiei (Fred şi August Düsenberg) au emigrat în SUA din Westfalia (Germania) în 1880.
Datorită succeselor obținute în motorsport, marca devine rapid celebră, Duesenberg poziționându-se în partea superioară a pieței. Cu ajutorul unor serii mici de vehicule, marca este încoronată în 1932 de extravagantul model SJ. Impresionant este (și) propulsorul, cei 320 CP disponibili oferind elegantului automobil o viteză maximă de circa 22o km/oră. Utilizarea expresiei “Este un Duesie” devine acum sinonimă pentru calitatea automobilelor.
Trofeo BMW Group
Povestea acestui model începe în timpul Marii Depresiuni, atunci când succesul commercial se oprește brusc. Duesenberg livrează ultimele 36 modele SJ lui Gurney Nutting (Londra) pentru a înveli șasiul într-o caroserie Boat Tail Speedster. Maharaja Holkar primește mașina în California, protejând-o astfel de invazia japoneză, modelul ajungând în India abia după război. Modelul revine în SUA în 1959, alăturându-se actualului colecționar.
Intrată în patrimoniul lui William Lyon la finalul anilor 1980, vehiculul suferise deja o restaurare completă. Păstrată în condiții excelente, mașina ajunge în acest an în cadrul prestigiosul Concorso d’Eleganza Villa d’Este. Prezența a fost recompensată cu Trofeo Best of Show și un ceas 1815 Chornograph creat exclusiv pentru câștigătorul secțiunii. Realizat de manufactura A. Lange und Söhne, elegantul orologiu a fost produs din aur alb.