Constructorul francez Bugatti a sărbătorit realizarea unuia dintre cele mai emblematice vehicule ale sale, EB112. Realizat de Giorgetto Giugiaro (1993), supercar-ul a fost vazut drept “unul dintre cele mai radicale și sofisticate sedan-uri din lume”.
Pe măsură ce era dezvăluit la Geneva Motor Show, design-ul și tehnologia inclusă în EB112 oferea publicului sentimente de uimire. Creând un segment de Grand Tourismo luxos, bazându-se pe moștenirea impecabilă Bugatti, EB112 a redefinit complet ideea unei limuzine. Conform lui Giorgetto Giugiaro, “modelul EB112 a adus o serie de caracteristici de design și tehnologice noi. El a fost un precursor al modelelor fastback”.
Viziune
Încă de la prima privire se observă combinația perfectă a caracteristicilor de design și tehnologice. Design-ul lui Giugiaro a fost o referință în industria auto, vehiculul fiind descris “drept cel mai frumos sedan creat vreodată”. Îmbinând perfect performanțele cu luxul, Bugatti EB112 a beneficiat de oe stetică fluidă, un element revoluționar în epocă. Urmând filozofia “form follows performance”, EB112 a oferit forme aerodinamice remarcabile.
În multe privințe, EB112 este considerat acum un predecesor spiritual atat pentru Veyron, cât și pentru Chiron. Dezvoltat minuțios în lunile premergătoare salonului auto, EB112 a fost adus în stand pe propriile sale roți. Grupul motopropulsor includea un V12 (6.0 litri – 460 CP), acesta fiind asociat unei transmisii manuale cu șase trepte de viteză. Foarte important, noul autovehicul dispunea de un sistem sofisticat de tracțiune integrală.
Tehnologie
Datorită noului propulsor, EB112 oferea o viteză maximă de 300 km/h, sprintul 0-100 km/h fiind atins în 4,3 secunde. Sistemul de tracțiune integral era revoluționar pentru vremea sa, o evoluție față de modelul EB110. Cuplul era împărțit între 38% (față) și 62% (spate), oferind performanțe sigure indiferend de condiții. “EB112 a fost un pionier în dezvoltarea berlinelor, creând un segment cu totul nou”, spune Luigi Galli (Bugatti).