BMW a adăugat – la doar câteva luni după lansarea pe piață a noilor M3 Sedan şi M4 Coupé – alte două variante în portofoliul său de modele, oferind în premieră sistemul de tracţiune integrală M xDrive pentru maşinile sport de înaltă performanţă din segmentul premium al clasei medii. Distribuţia precisă a puterii motorului către toate cele patru roţi oferă o performanţă dinamică superioară pentru M3 Competition Sedan cu M xDrive şi M4 Competition Coupé cu M xDrive.
Modelele BMW M3 Competition şi M4 Competition dispun un motor cu şase clindri în linie M TwinPower Turbo. Aceasta înseamnă o combinaţie de două compresoare moni scroll, injecţie directă (cu presiunea maximă de 350 bar), sistemul de variaţie a deschiderii valvelor VALVETRONIC şi de control al sincronizării Double-VANOS. Puterea totală este de de 510 CP la 6250 rpm, în timp ce cuplul maxim este de 650 Nm (disponibil între 2200 şi 5500 rpm). Sistemul de tracţiune integrală special dezvoltat pentru modelele M distribuie inteligent între roţile faţă şi cele spate, sporind continuu agilitatea, stabilitatea direcţională, puterea pentru perfromanţă dinamică fiind orientată spre utilizarea pe circuit.
Mai multe știri lifestyle AICI
Controlul transmisiei puterii special reglat al M xDrive oferă deja o alternativă la tracţiunea spate clasică pentru o serie de modele din portofoliul constructorului german. Combinat cu sistemul de tracţiune integrală este diferenţialul M activ, care asigură o distribuţie complet variabilă a cuplului între roţile spate, în funcţie de situaţia de moment. Acest lucru contribuie la transferul cuplului la drum fără pierderi de putere, mai ales când automobilul este împins la limită sau are o aderenţă mai mică pe o parte. Sistemul M xDrive şi diferenţialul M activ – completate cu controlul integrat al tracţiunii M – sunt combinate cu Dynamic Stability Control pentru asigurarea unei interacţiuni precise a situaţiei de condus.
Tehnologia cu tracţiune integrală a noilor BMW M3 Competition Sedan cu M xDrive şi BMW M4 Competition Coupé cu M xDrive este completată de o punte faţă cu dublu braţ transversal reproiectată, având o geometrie special şi un raport al direcţiei adaptat individual. Aceste modificări personalizate extinse pentru sistemul de tracţiune integrală asigură faptul că atât variantele existente cu tracţiune spate, cât şi noile variante M xDrive se remarcă prin caracteristicile de direcţie M specifice, proiectate fără compromisuri. Modelele cu tracţiune integrală beneficiază în plus de o versiune special adaptată a sistemului de alimentare cu ulei de motor, concepută pentru a gestiona performanţe extrem de dinamice.
Mai multe știri premium AICI
Conducătorii îşi pot seta şi salva modul M xDrive preferat ca parte a celor două configuraţii individuale M1 şi M2, împreună cu setările pentru caracteristicile motorului și direcției, răspunsul amortizoarelor, sistemul de frânare şi alţi parametri. Oricare dintre configuraţii poate fi accesată instantaneu în orice moment, apăsând unul dintre cele două butoane M de pe volan. Prin adăugarea în gamă a celor două variante cu tracţiune integrală, BMW oferă acum o varietate de neegalat de modele de înaltă performanţă în clasa medie. Puterea este transferată către puntea spate şi la M3 Competition Sedan şi M4 Competition Coupé, dar printr-o transmisie M Steptronic cu opt trepte. cu Drivelogic. Detalii BMW România AICI.
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul The Gentleman’s Journal pentru mai multe informații AICI