VIITOARELE MODELE MCLAREN VOR FI INSPIRATE DE F1
Producătorul britanic de automobile de lux McLaren pregătește un nou limbaj de design pentru viitoarele sale modele. Noua filosofie de design va fi creată de Tobias Sühlmann, designerul care a mai trecut pe la Bentley și pe la Aston Martin.
McLaren Automotive au dezvăluit detaliile oficiale referitoare la noul limbaj de design al mărcii. Susținută de 60 de ani de moștenire de motorsport și de supercar-uri extraordinare, această nouă eră estetică va fi definită de cinci principii de bază: epic, atletic, funcțional, concentrat și inteligent. Aceste principii reprezintă baza pentru proiectarea viitoarelor modele sub conducerea noului șef de design, Tobias Sühlmann. Acesta spune că viitoarele supercar-uri și hypercar-uri vor avea ca sursă de inspirație „tradiția McLaren de 60 de ani din motorsport, inclusiv cea din Formula 1”.
Detalii estetice preluate din Formula 1
Expresia vizuală a ADN-ului McLaren face referire la abordarea inovatoare și de mare succes în domeniul ingineriei de motorsport. Aceasta este combinată cu un design de supercar de ultimă generație. Noua filosofie de design va presupune un stil uimitor, care va fi puternic inspirat de mașinile de stradă și cele de curse ale companiei. ADN-ul estetic se manifestă într-un set de caracteristici-cheie, care sunt inspirate de istoria bogată a McLaren în sporturile cu motor. De asemenea, acesta reprezintă o dovadă clară a experienței britanicilor în materie de design și de inginerie de înaltă performanță de ultimă generație.
Spre exemplu, semnătura vizuală a părții frontale va fi definită de două elemente principale, simetrice, cu orientare orizontală și un „nas” coborât. Inspirația vine de la legendarele mașini de curse ale constructorului din Woking. Ne referim aici la prizele de aer laterale specifice ale monopostului de Formula 1 McLaren MP4/4. Acest element de design se regăsește și pe legendarul McLaren F1, precum și pe versiunile acestuia LM și GTR. De asemenea, viitoarele modele vor avea prize de aer mari integrate în bara de protecție față, imediat sub faruri. Să nu omitem blocurile optice distinctive „eye-socket” cu prize de aer integrate pe McLaren 750S.
Proporții similare mașinilor de curse
Profilul lateral vizibil în imaginile publicate de McLaren pare mai ascuțit și mai definit decât în cazul lui 750S. Curbura descendentă a portierei este mai profilată, aripile față sunt mai pronunțate. În schimb, plafonul este mai plat, având o linie ușor plonjată către spate. Consola lungă din spate va acoperi partea din spate deschisă și expusă. Aceasta este o caracteristică predominantă la actuala gamă și ajută la o răcire mai bună a motorului. Ca gabarit, viitoarele modele McLaren vor avea proporții mai compacte și vor fi mai late și mai joase asemenea mașinilor de competiție.
Constructorul britanic va aplica noua sa filosofie de design și la interior. Viitoarele modele vor avea habitacluri „învăluitoare”, asemănătoare cockpit-urilor de pe versiunile de curse. Cu toate acestea, interiorul va fi spațios și confortabil datorită unor artificii de design inteligente, cum ar fi integrarea suprafețelor concave. Astfel, vizibilitatea va fi cel puțin la fel de bună ca pe actualele modele.
Hypercar-ul PHEV de 1.000 CP sosește în 2024
Recent, McLaren a fost preluată integral de statul Bahrain, prin intermediul fondului suveran numit Mumtalakat Holding Company. Acesta va ajuta producătorul de automobile să investească în noi produse și tehnologii. Primul dintre acestea va fi un nou hypercar V8 plug-in hybrid. Acesta va oferi peste 1.000 CP și va fi lansat mai târziu în acest an.