CEL MAI PUTERNIC MERCEDES-AMG SL: 816 CP ȘI 800 NM
Producătorul german de automobile de lux Mercedes-AMG a dezvăluit cea mai puternică versiune a decapotabilei SL produsă vreodată. Noul SL63 S E Performance este pus în mișcare de un sistem de propulsie plug-in hybrid care dezvoltă o putere maximă de 816 CP .
Actuala generație Mercedes-AMG SL a fost lansată la în urmă cu fix doi ani. Pentru prima dată în istoria modelului, acesta este disponibil doar în versiuni de performanță AMG. Decapotabila este oferită cu motorizări multiple, vârful de gamă fiind un V8 de 4,0 litri biturbo, care produce 585 CP și 800 Nm de cuplu. Acum, specialiștii AMG au publicat detaliile referitoare la noua versiune SL63 S E Performance. Vorbim despre cea mai puternică versiune din toate timpurile. Aceasta este propulsată de un sistem plug-in hybrid care îmbină motorul V8 de 4,0 litri și un motor electric. Ansamblul furnizează în total 816 CP și un cuplu imens, de 1.420 Nm. Cu aceste resurse, decapotabila germană realizează sprintul 0-100 km/h în 2,9 secunde și atinge o viteză de top de 317 km/h.
Sistem de propulsie plug-in hybrid
Sistemul hibrid cu încărcare la priză este alimentat de o baterie de 6,1 kWh, care include tehnologie de 400V. Aceasta a fost proiectată de AMG pentru furnizarea de energie și dispune de răcire directă care menține pachetul la temperatura optimă de funcționare. În modul pur electric oferă o autonomie de 13 kilometri. Mercedes-AMG SL63 S E Performance este un hibrid axat pe performanță, nu pe eficiență. Concret, V8-ul produce singur o putere de 612 CP, acesta fiind ajutat de o unitate electrică de 204 CP. Astfel, bagajul total de putere este de 816 CP. Sistemul de frânare regenerativă are 4 niveluri de recuperare și, în anumite condiții, mașina poate fi condusă cu o singură pedală.
Cel mai puternic SL din istorie a primit o serie de modificări și din punct de vedere aerodinamic. Astfel, inginerii germani au îmbunătățit aerodinamica montând în fața motorului un element activ care se poate extinde cu până la 40 mm la o viteză de 80 km/h. Acest element aerodinamic crează un efect prin care mașina este menținută „lipită” de asfalt la viteze mari. A fost reproiectat și sistemul de frânare, care vine cu discuri de frână cu elemente compozite de 420 mm pe față și 380 mm pe spate. Etrierele au fost vopsite în auriu. De asemenea, a fost revizuit și software-ul care controlează spoilerul posterior extensibil. Acesta dispune de cinci noi poziții în care se poate înclina.
Sistem MBUX cu funcții specifice pentru un hibrid
Din punct de vedere vizual, noul model este ușor recunoscut prin emblemele E Performance de pe aripile față. Aspectul sportiv este completat de țevile de eșapament trapezoidale și jantele AMG din aliaj de 20 de inch. Noul SL63 S E Performance este identificat prin portul de încărcare integrat în spoilerul spate. La interior regăsim scaune sport AMG îmbrăcate în piele Nappa. Opțional, clienții pot alege scaunele de tip „scoică” ce au tetieră integrată. Sistemul multimedia MBUX are funcții specifice unui model hibrid.