MERCEDES-BENZ VISION CONCEPT, NOU RECORD DE EFICIENȚĂ ENERGETICĂ
Dezvăluit la începutul anului 2022, conceptul electric Mercedes-Benz a Vision EQXX a stabilit un nou record de eficiență energetică. Modelul cu emisii zero a reușit să parcurgă pentru a treia oară peste 1.000 de kilometri cu un singur plin de baterie. De această dată, consumul mediu de energie electrică a fost unul incredibil: 7,4 kWh/100 km.
Conceptul Vision EQXX a fost descris drept un vehicul cu patru uși și o autonomie reală de peste 1.000 de kilometri. Pentru a-și demonstra eficiența energetică, în 2022, acesta a parcurs peste o mie de kilometri cu o singură încărcare a bateriei. Consumul de energie înregistrat atunci a fost de 8,7 kWh/100 km. Mai târziu în același an, Vision EQXX a finalizat, tot cu un plin de baterie, o călătorie de la Stuttgart la Silverstone. Drumul a însumat 1.202 kilometri, iar consumul la finele testului a fost și mai bun: 8,3 kWh/100 km. Acum, conceptul german cu emisii zero și-a doborât din nou propriul record de eficiență.
1.319 kilometri cu un singur „plin” de baterie
Mercedes-Benz Vision EQXX Concept a parcurs de această dată 1.010 kilometri prin deșertul arab. Călătoria a început la Riyadh, capitala Arabiei Saudite, și s-a încheiat în Emiratele Arabe Unite, la Dubai. La destinație, mașina indica un consum de energie incredibil, de doar 7,4 kWh/100 km. Această valoare este echivalentă cu un consum de aproximativ 0,9 litri/100 km pentru un automobil pe benzină. Drumul s-a întins pe durata a 14 ore și 42 de minute, iar timp de 12 ore și 45 de minute mașina s-a aflat în mișcare. Viteza medie a fost de 79,4 km/h.
Remarcabil este faptul că această performanță a fost obținută în condiții de temperaturi de peste 34 de grade Celsius. De parcă aceste cifre nu ar fi fost suficiente, când a ajuns la Dubai, Mercedes-Benz Vision EQXX mai avea o autonomie de 309 kilometri. Asta înseamnă că vehiculul ar fi putut parcurge în total 1.319 de kilometri cu o singură încărcare. Traseul a inclus secțiuni urbane cu trafic intens din Riyadh și Dubai, precum și secțiuni lungi de autostradă prin deșert.
Plafonul solar a captat 1,8 kWh de energie
Aerul condiționat a avut un impact negativ minim asupra eficienței energetice în timpul deplasării. Acest lucru s-a datorat în mare parte pompei de căldură cu mai multe surse. În plus, acoperișul solar al conceptului a funcționat și el foarte bine. Acesta este format din 117 celule solare, care alimentează majoritatea accesoriilor vehiculului. În drumul către Dubai, aceste celule au captat 1,8 kWh de energie. În acest fel au fost adăugați 24 de kilometri la autonomia totală a mașinii.