BMW, FASCINAȚIA PENTRU GRILA DUBLĂ!
Povestea BMW începe în anii 1910, atunci când principala activitate a companiei o reprezenta producția de motoare de avioane. Dificultățile economice – cauzate de Pimul Război Mondial – își spun cuvântul, compania trăcând printr-o serie de dificultăți și reorganizare!
Odată restructurată activitatea, compania decide să se concentreze – la începutul anilor 1920 – pe producția de motoare pentru diverse autovehicule. Anul 1923 aduce și începutul construcției de motociclete, în 1928 fiind cumpărată fabrica de Automobile Eisenach (Automobilwerk Eisenach). Eisenach este locul unde se produceau sub licență modelele Austin 7, autovehicule care au primit denumirea popular de “Dixi”.
Începuturile
Imediat după achiziție, pe poarta fabricii iese primul vehicul care purta numele de BMW, o versiune Dixi ușor îmbunătățită. Modelul va purta numele 3/15 PS, ulterior fiind dezvoltată varianta 3/20 PS cu dimensiuni mai mari și performanțe îmbunătățite. Însă, reperul de design – care va consacra marca germană – va apare în atenția publicului la începutul anilor 1930. În 1933, la Salonul Auto de la Berlin, marca debutează cu modelul 303.
Modelul 303 este prima mașină dezvoltată integral de BMW, responsabili pentru dezvoltare fiind inginerii Rudolf Schleicher şi Fritz Fiedler. Cei doi își începuseră colaborare în cadrul companiei Horch, un producător de automobile de lux cunoscut în epocă. Sosirea lor avea să se vadă imediat, designul noului model BMW 303 devenind mult mai rafinat. O evoluţie importantă faţă de formele pătrate ale modelelor anterioare. Elementul pentru care modelul 303 intră în istorie este grila dublă de radiator, detaliul devenind parte a identității mărcii.
Soluția Ihle
Cum primele modele nu beneficiau de grila dublă, Gebrüder Ihle a oferit clienților kituri de caroserie cu detaliul de design. Kiturile erau disponibile pentru modelele 3/15 PS și puteau fi instalate în atelierele Ihle din Bruchsal (landul Baden-Württemberg). Însă, după al Doilea Război Mondial, Ihle nu a mai reluat producţia de caroserii de automobile. În România, un Ihle 800 poate fi vizionat în componenta galeriei Ţiriac Collection.
Detalii marcă aici – BMW