The Gentleman Driver

Top Menu

  • Home
  • Contact
  • The Gentleman’s Journal

Main Menu

  • REPORT
  • EVENTS
  • CONCOURS
  • GREEN
  • LIVING
  • PARTNERS
  • Home
  • Contact
  • The Gentleman’s Journal

logo

  • REPORT
  • EVENTS
  • CONCOURS
  • GREEN
  • LIVING
  • PARTNERS
  • BMW OFERĂ DOUĂ ESENȚE DE INSPIRAȚIE ITALIANĂ

  • CONCEPTUL “ATHLETIC ELEGANCE” ÎN VARIANTĂ GV70

  • AUTOMOBILE BAVARIA A LANSAT MARCA CORVETTE

  • ROMANIAN RETRO RACING A DEBUTAT PE ADÂNCATA

  • (R)EVOLUTION OF ART: START BMW ART CAR LA VIENA

  • VOLVO ES90, ELEGANȚĂ ȘI CONFORT ELECTRIFICAT

GREEN
Home›GREEN›BMW, 50 ANI DE DEZVOLTARE ELECTRICĂ!

BMW, 50 ANI DE DEZVOLTARE ELECTRICĂ!

By Mihai Leonard
September 9, 2022
543
0
Share:

Desele crize ale petrolului, precum și numeroase reglementări, au făcut ca BMW să exploreze noi tehnologii de propulsie. Constructorul de autoturisme premium prezentase deja modelul 2002 tii (Tursimo Internationale Injection), un vehicul eficient și cu emisii reduse!

Planșă bord model 1602 electric (foto BMW)

Un model urmat în cursul anului 1969 de două automobile electrice de testare, marca explorând oportunitățile propulsiei ekectrice. Cu nume de cod “E7”, programul dezvoltat de BMW a inclus modelul 1602, fiind construite două mașini de test. Sistemul de propulsie convențional a fost înlocuit cu o soluție electrică, douăsprezece baterii VARTA (12V) fiind conectate în serie. Capacitatea totală a bateriilor a fost evaluate la 12.6 kWh.

Detalii

Bateriile alimentau un motor cu curent continuu, puterea livrată fiind de 12 kW/16 CP și vârf de 43 CP. Acesta era conectat direct la diferenţialul spate printr-un reductor, fără a fi necesară o cutie de viteză. O pedală controla acceleraţia şi frâna de motor – pentru o experienţă de ”one-pedal-feeling” – consacrată ulterior de BMW i3. Motorul era poziționat în locul cutiei de viteze, acumulatorii fiind găzduiți de fostul compartiment motor.

Afiș promo Olimpiada de la München – 1972 – (foto BMW)

Bateriile putea fi înlocuite cu unele încărcate, grila faţă deschizându-se pentru oferirea accesului la un port de încărcare. Greutatea față de un model 1602 standard era de 350 kg, în principal din cauza acumulatorilor și ranforsărilor șasiului. Accelerația de la 0-50 km/oră era de circa 8/10 secunde, viteza maximă în jur de 90 km/h. Bateriile permiteau o autonomie de 60 km (la viteză constantă de 50 km/oră) sau 30 km în traficul urban.

Promovare

După doi ani de dezvoltare, cele două modele au fost puse la dispoziţia organizatorilor Olimpiadei de la München (1972). A fost oportunitatea excelentă pentru ca BMW să îşi demonstreze expertiza de dezvoltarea a noilor tehnologii. Gramm & Grey a fost responsabilă pentru crearea unui reclame BMW 1602 ca model oficial al probei de maraton.  Rezultatul rămâne unul emblematic şi a contribuit la faima proiectului 1602 electric.

Detalii aici – MÜNCHEN

TagsbmwcarelectrichistoryMunchenOlympic
Previous Article

BENTLEY ÎȘI COMPLETEAZĂ PORTOFOLIUL!

Next Article

LEXUS RX: LUX ÎN DESIGN SIMPLIFICAT!

0
Shares
  • 0
  • +
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0

Related articles More from author

  • REPORT

    BMW XM, UN NOU MODEL ÎN GAMA M!

    October 3, 2022
    By Mihai Leonard
  • REPORT

    ICONICSOUNDS ELECTRIC ÎN NOUL BMW i7!

    May 2, 2022
    By Mihai Leonard
  • GREEN

    BMW i4, plăcerea condusului electric!

    June 10, 2021
    By Mihai Leonard
  • GREEN

    AUDI, NOILE E-TRON & S SPORTBACK

    March 4, 2020
    By Mihai Leonard
  • LIVING

    MERCEDES-BENZ VANS ÎN EXPANSIUNE

    January 28, 2021
    By Mihai Leonard
  • GREEN

    LEXUS, UN NOU MODEL SPORT-ELECTRIC!

    February 16, 2022
    By Mihai Leonard

Leave a reply Cancel reply

  • GREEN

    PORSCHE EXTINDE GAMA DE MODELE PANAMERA

  • LIVING

    BMW iX: POVESTE AMUZANTĂ DE CRĂCIUN!

  • LIVING

    MERCEDES-BENZ A ANIVERSAT SLK!

  • Termeni şi condiţii
  • Politica cookies
  • Home
  • Contact
  • The Gentleman’s Journal
Copyright © Victor Media Press SRL 2023 All Rights Reserved
Folosim cookie-uri pentru a analiza traficul și audiența website-ului nostru. Înainte de a continua navigarea pe www.thegentlemansjournal.ro, exprima-ti acceptul prin apasarea butonului "Accept". Subliniem faptul ca prin continuarea navigării pe website-ul nostru fara acceptare, confirmi utilizarea fișierelor de tip cookie. www.thegentlemansjournal.ro utilizeaza cookie-uri si colecteaza informatii din browser-ul tau pentru a-ti putea afisa continutul site-ului, pentru a putea livra continut relevant si pentru a intelege audienta online. ACCEPTRead More
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT