BMW, 50 ANI DE DEZVOLTARE ELECTRICĂ!
Desele crize ale petrolului, precum și numeroase reglementări, au făcut ca BMW să exploreze noi tehnologii de propulsie. Constructorul de autoturisme premium prezentase deja modelul 2002 tii (Tursimo Internationale Injection), un vehicul eficient și cu emisii reduse!
Un model urmat în cursul anului 1969 de două automobile electrice de testare, marca explorând oportunitățile propulsiei ekectrice. Cu nume de cod “E7”, programul dezvoltat de BMW a inclus modelul 1602, fiind construite două mașini de test. Sistemul de propulsie convențional a fost înlocuit cu o soluție electrică, douăsprezece baterii VARTA (12V) fiind conectate în serie. Capacitatea totală a bateriilor a fost evaluate la 12.6 kWh.
Detalii
Bateriile alimentau un motor cu curent continuu, puterea livrată fiind de 12 kW/16 CP și vârf de 43 CP. Acesta era conectat direct la diferenţialul spate printr-un reductor, fără a fi necesară o cutie de viteză. O pedală controla acceleraţia şi frâna de motor – pentru o experienţă de ”one-pedal-feeling” – consacrată ulterior de BMW i3. Motorul era poziționat în locul cutiei de viteze, acumulatorii fiind găzduiți de fostul compartiment motor.
Bateriile putea fi înlocuite cu unele încărcate, grila faţă deschizându-se pentru oferirea accesului la un port de încărcare. Greutatea față de un model 1602 standard era de 350 kg, în principal din cauza acumulatorilor și ranforsărilor șasiului. Accelerația de la 0-50 km/oră era de circa 8/10 secunde, viteza maximă în jur de 90 km/h. Bateriile permiteau o autonomie de 60 km (la viteză constantă de 50 km/oră) sau 30 km în traficul urban.
Promovare
După doi ani de dezvoltare, cele două modele au fost puse la dispoziţia organizatorilor Olimpiadei de la München (1972). A fost oportunitatea excelentă pentru ca BMW să îşi demonstreze expertiza de dezvoltarea a noilor tehnologii. Gramm & Grey a fost responsabilă pentru crearea unui reclame BMW 1602 ca model oficial al probei de maraton. Rezultatul rămâne unul emblematic şi a contribuit la faima proiectului 1602 electric.
Detalii aici – MÜNCHEN