Vehiculele electrice pătrund din ce în ce mai mult pe piața auto, perturbând multe dintre practicile actuale. Și mă refer aici la lanțul valoric al motorului cu ardere internă. Un lanț trofic care plecat de la componente motorului și modalitatea cum era întreținut.
Cu ajutorul unui raport McKinsey, voi încerca să vă arăt ce îneamnă această transformare a pieței auto. Așadar, multe dintre practicele actuale vor dispare sub impactul noilor vehicule. Uleiul de motor și transmisie nu vor mai fi necesare pe vehiculele electrice. În schimb, vehiculele electrice utilizează fluide pentru transmisie și răcire. Un parc auto electrificat (BEV, HEV și PHEV) care este așteptat să crească substanțial până în anul 2035.
Creștere semnificativă
În acest moment există aproximativ 30 milioane vehicule electrificate, sub diferite forme. Conform studiilor, la nivelul anului 2035 vor exista aproximativ 400 milioane de vehicule electrice. Un pas care va duce la creșterea semnificativă a consumului de lichide pentru mașinile electrice. Cu toate acestea, această creștere nu va compensa scăderea lubrifianților clasici. Fiindcă un vehicul electric folosește de trei ori mai puțin lichid decât unul clasic.
Un aspect care se vede în cantitatea de lichide utilizate de cele două tipologii de mașini. Un vehicul electric utilizează 10/20 litri (pe durata de viață), în timp ce unul classic între 20/80 litri. De asemenea, mașina electrică nu necesită ulei de motor, în timp ce una clasică are nevoie între 50/90 litri. Pe măsură ce piața mașinilor electrice crește, se așteaptă modelarea tipurilor de utilizare altenativă a lichidelor de răcire.
Tehnologie standardizată
În acest moment se simte o cerere de tehnologie standardizată în transmisie, care poate ajuta la limitarea riscului furnizorilor. În contrast, există încă opinii diferite cu privire la tipul de lichid care ar trebui utilizat la răcirea bateriei. Conform McKinsey, două tehnologii concurează în acest moment: soluția apoasă și dielectrică. Agenții de răcire apoși oferă performanțe “suficent de bune”, fiind prezenți în vehiculele actuale.
Totodată, lichidele dielectrice oferă performanțe de răcire și profil de siguranță mult mai ridicate. Cu toate acestea, lichidele de răcire apoase sunt suficient de bune și mult mai ieftine. În viitor, presiunea costurilor urmează să crească, mai ales în cazul unei piețe de masă a mașinilor electrice. Pe măsură creșterii parcului auto electric, piața fluidelor de răcire se va schimba. Producătorii auto vor lucra la standardizarea fluidelor.
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul The Gentleman’s Journal AICI