The Gentleman Driver

Top Menu

  • Home
  • Contact
  • The Gentleman’s Journal

Main Menu

  • REPORT
  • EVENTS
  • CONCOURS
  • GREEN
  • LIVING
  • PARTNERS
  • Home
  • Contact
  • The Gentleman’s Journal

logo

  • REPORT
  • EVENTS
  • CONCOURS
  • GREEN
  • LIVING
  • PARTNERS
  • BMW OFERĂ DOUĂ ESENȚE DE INSPIRAȚIE ITALIANĂ

  • CONCEPTUL “ATHLETIC ELEGANCE” ÎN VARIANTĂ GV70

  • AUTOMOBILE BAVARIA A LANSAT MARCA CORVETTE

  • ROMANIAN RETRO RACING A DEBUTAT PE ADÂNCATA

  • (R)EVOLUTION OF ART: START BMW ART CAR LA VIENA

  • VOLVO ES90, ELEGANȚĂ ȘI CONFORT ELECTRIFICAT

LIVING
Home›LIVING›MERCEDES-BENZ SL: SPORT & LUXURY!

MERCEDES-BENZ SL: SPORT & LUXURY!

By Mihai Leonard
June 13, 2021
786
0
Share:

Mercedes-Benz prezenta – pe 12 martie 1952 – modelul 300 SL, pe o porțiune de autostrada din apropiere de Stuttgart. Câteva săptămâni mai târziu, constructorul german începea aventura în motorsportul internațional cu această mașină sport de curse.

Noul 300 SL (vedere frontală)

Conform presei de atunci, literele prezente în numele modelului reprezentau “S” (super) și “L” (light). Cu două zile înainte, biroul d epresă al mărcii a provocat senzație atunci când a lansat invitația presei. Nu era vorba doar de “noua mașină sport Mercedes-Benz 300 SL… care efectua un test public pentru prima dată”. Era o declarație simultană și clară, conform căreia marca revenea în motorsport cu această nouă mașină.

Construcția mașinii

Conferința de presă anunța participarea mașinii la “faimoasa cursă Mille Miglia, desfășurată între 3 și 4 mai 1952”. Fotografia de presă (care însoțea invitația de presă) arăta a mașină sport desenată dinamic, reprezentând liniile SL arhetipale. Ușile de tip pescăruș se terminau la nivelul taliei corpului. Mai târziu, constructorul a mărit decupajul din partea de jos, facilitând un access mult facil la bordul mașinii.

Noul 300 SL (secțiune caroserie)

Noutatea o reprezenta structura ascunsă sub carenă, realizată din tablă subțire de aluminiu-magneziu. Dezvoltată de Rudolf Uhlenhaut – cu o greutate de 50 kg – structura era realizată din tuburi supuse la compresiune și tensiune. Acest design a făcut necesară, din punct de vedere tehnic, prinderea ușilor cu balamale pe acoperiș. Totodată, motorul M194 a fost un derivat de producție M186, utilizat în mașina de reprezentare Mercedes-Benz din 1951.

Putere și performanțe

Odată cu noul motor, mașina sport de curse a beneficiat și de o putere mărită la aproximativ 170 CP. Înclinând motorul cu 50° spre stânga și folosind lubrifierea uscată, a fost posibilă scăderea poziției de instalare. Totodată, elemente ale mașinii au fost adaptate de la modele celebre, precum legendarul sedan “Adenauer” sau luxosul 300 S. Practic, noul 300 SL a fost mașina sezonului, ea ocupând la Mille Miglia locurile doi și patru.

Noul 300 SL (vedere generală)

A urmat tripla victorie de la Berna, o victorie la Le Mans și o cvadruplă victorie în cursa de pe  Nürburgring. Ultima cursă câștigată a modelului 300 SL – putere de 180 CP – a fost Carrera Panamericana, desfășurată în Mexic. Pentru anul 1953, constructorul a dezvoltat un succesor al mașinii sport, denumti W194/11. Poreclit “Hobel”, datorită design-ului frontal cracteristic, mașina nu a participat la nicio cursă. Voi reveni cu noi episode despre acest spectaculos model. (foto: Mercedes-Benz).

Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul The Gentleman’s Journal pentru mai multe informații AICI

Tags300 SLbenzluxurymercedessportwheels
Previous Article

FERRARI, PRIMA COLECȚIE DE MODĂ!

Next Article

VOLVO C40 RECHARGE: DESIGN STORY!

0
Shares
  • 0
  • +
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0

Related articles More from author

  • REPORT

    FERRARI A LANSAT BERLINETTA 296 GTB!

    June 26, 2021
    By Mihai Leonard
  • LIVING

    MERCEDES-BENZ “ANDY WARHOL: CARS”

    August 2, 2022
    By Mihai Leonard
  • REPORT

    FERRARI 296 GTS: PLĂCEREA CONDUSULUI!

    April 24, 2022
    By Mihai Leonard
  • REPORT

    ALEX RUGINĂ, COO AL MERCEDES VANS!

    June 23, 2021
    By Mihai Leonard
  • REPORT

    MERCEDES-AMG SL: CARACTER SPORTIV!

    November 8, 2021
    By Mihai Leonard
  • REPORT

    MERCEDES-AMG A LANSAT MODELUL SL43 !

    May 29, 2022
    By Mihai Leonard

Leave a reply Cancel reply

  • REPORT

    AUDI A6 AVANT, ELEGANȚĂ ȘI RAFINAMENT

  • GREEN

    CADILLAC: CONCEPT AUTONOM INNERSPACE!

  • LIVING

    FERRARI: 75 ANI DE PASIUNE ȘI INOVAȚIE!

  • Termeni şi condiţii
  • Politica cookies
  • Home
  • Contact
  • The Gentleman’s Journal
Copyright © Victor Media Press SRL 2023 All Rights Reserved
Folosim cookie-uri pentru a analiza traficul și audiența website-ului nostru. Înainte de a continua navigarea pe www.thegentlemansjournal.ro, exprima-ti acceptul prin apasarea butonului "Accept". Subliniem faptul ca prin continuarea navigării pe website-ul nostru fara acceptare, confirmi utilizarea fișierelor de tip cookie. www.thegentlemansjournal.ro utilizeaza cookie-uri si colecteaza informatii din browser-ul tau pentru a-ti putea afisa continutul site-ului, pentru a putea livra continut relevant si pentru a intelege audienta online. ACCEPTRead More
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT