VIITORUL “BABY” MERCEDES-BENZ EQG VA SOSI ÎN 2026
Mercedes-Benz urmează să lanseze în acest an noul model EQG, versiunea pur electrică a SUV-ului G-Class. Mai mult decât atât, producătorul german a anunțat că va lansa o versiune mai mică a lui EQG. Viitorul „baby” SUV va sosi cel mai probabil în 2026.
Potrivit informațiilor disponibile în acest moment, viitorul SUV de dimensiuni mici va fi dezvoltat de noua divizie „G” a germanilor. Acesta a fost anunțat în premieră la Salonul Auto de la München de către Ola Källenius, CEO-ul companiei. „Baby” EQG va fi cel de-al treilea model dintr-o gamă G extinsă, care va debuta odată cu noul EQG. În ciuda speculațiilor, oficialii germani au precizat că modelul nu va fi oferit și cu motorizări termice hibride.
Arhitectură electrică de 800 de volți
Așa cum spuneam, gama G-Class se va îmbogăți mai târziu în acest an cu noul SUV electric EQG. Peste doi ani, acesta va primi un frate mai mic. Mercedes-Benz a lansat o nouă arhitectură modulară (MMA). Aceasta este dedicată viitoarelor modele „entry-level”, începând cu mult așteptatul CLA-Class. Totuși, viitorul „baby” EQG se va baza pe o platformă diferită și va folosi module de la modele mai mari cu tracțiune spate. Acest lucru este necesar pentru a spori capabilitățile în off-road.
Din punct de vedere tehnic, noul SUV electric de mici dimensiuni va primi o arhitectură de 800 de volți. Aceasta va permite o încărcare rapidă de doar 15 minute pentru o autonomie de 400 de kilometri printr-un încărcător de 250 kW. Totodată, potrivit unor informații neoficiale, mașina va fi echipată cu un nou tip de motor electric dezvoltat și produs „in house”. Acesta ar urma să-și facă debutul pe noul CLA. În cazul viitoarei berline de clasă compactă, puterile vor varia între 201 CP, în versiunea de bază cu tracțiune pe puntea spate, și 536 CP, pe varianta de performanță AMG cu două motoare.
„Baby” EQG va folosi două tipuri de baterii
Nu în ultimul rând, „baby” EQG sau „micul G”, așa cum a fost denumit de cei de la Mercedes-Benz, va folosi baterii litiu-fier-fosfat, dar și baterii litiu-nichel-mangan-cobalt-oxid. Acestea vor avea capacități cuprinse între 58 și 85 kWh.