Rolls-Royce a transformat ceasul din mașină într-o bijuterie, devenind adesea o poveste în miniatură. Astăzi, noua creație a constructorului britanic – Boat Tail – ne prezintă trei piese extraordinare, prezente la bordul acestei mașini. Rezultat al colaborării dintre Rolls-Royce și Manufactura elvețiană Bovet 1822, fiecare ceas este realizat conform dorințelor proprietarului.
O colaborare care a reunit ingineri și artizani din ambele Case de Lux, într-o demonstrație de excelență, artă și inovație. Atenția la detalii se regăsește în aceste ceasuri unice în lumea orologeriei și a automobilelor. Realizate sub formă de pereche – doamne și domni – ceasurile beneficiează de carcasa Amadeo brevetată de Bovet 1822. O inovație care permite prtarea lor pe încheietura mâinii sau ca ceas de buzunar, precum și în bordul mașinii.
În ton cu tradiția
Bovet 1822 și-a câștigat reputația prin realizarea ceasurilor de buzunar pentru clienții bogați din China. Astăzi, marca este renumită pentru piesele sale rafinate, cu cadrane pictate, gravuri detaliate și mecanisme vizibile. Ceasurile au carcase din aur alb și cadrane produse din același material cu puntea spate a modelului Boat Tail. Fiecare piesă este finisată cu numele proprietarului: ceasul Domnilor este polișat, al Doamnelor fiind ornamentat și cu lac albastru.
Pe revers, cadranele sunt individualizate. Cel al Domnilor prezintă un cadran din aventurin cu aranjament al cerului de noapte peste locul și data nașterii. Cel al Doamnelor, este decorat ornamentat cu un buchet de flori pe cadranul din sidef. Fiecare design este un motiv traditional Bovet 1822 și poate fi personalizat în funcție de proprietar. Ambele cadrane sunt personalizate cu materialul Boat Tail și completate cu roți, mânerul ușii sau alte detalii fine.
Construcția ceasurilor
Bovet 1822 este specialist în ceauri cu tourbillon, marca orologeră deținând o serie de brevete în acest domeniu. Pentru Boat Tail, Manufactura a lucrat îndeaproape cu artizanii constructorului britanic de automobile de lux. Cum în ceasornicărie greutatea constituie o problemă, aici a existat o anumită limitare a ceasului și suportului său. Bovet 1822 a îndeplinit această cerință prin crearea unei carcase din aur alb, cu diametrul de 44 mm.
Fiecare ceas și suportul său au fost testate în conformitate cu standardele industriei auto (vibrațiile și accidentele). Pentru a reduce impactul potential al vibrațiilor din mașină, tourbillon-ul dispune de pivoți (în locul rulmenților tradiționali). O roată de echilibru mai grea și o oscilație crscută vine să ajute la precizie. Totodată, puntea tourbillon-ului este finisată cu “Spirit of Ecstasy”, realizat manual din aur, rezerva de putere fiind de cinci zile. (foto: Rolls-Royce)
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul The Gentleman’s Journal pentru mai multe informații AICI