Rolls-Royce sărbătorește cea de-a 110-a aniversare a faimoasei sale embleme – Spirit of Ecstasy – dreptul de utilizare al acesteia fiind înregistrat pe 6 februarie 1911. A fost stabilită atunci o caracteristică definitorie a mărcii și unul dintre cele mai faimoase și dorite simboluri ale luxului din lume. Aproape nealterată de-a lungul întregii sale vieți, Spirit of Ecstasy este prezent pe capota fiecărui automobil construit la Home of Rolls-Royce din Goodwood, Marea Britanie.
Menționând această aniversare, Torsten Müller-Ötvös (Director Executiv al Rolls-Royce Motor Cars) spune: “În cadrul companiei noastre, Spirit of Ecstasy promovează mândria și spiritul de echipă, unind familia Rolls-Royce din întreaga lume. Ea ne amintește de moștenirea și principiile care ne conduc, precum și de măreția care ne inspiră. Fiecare mașină pe care o construim trebuie să fie demnă șă poarte această emblem, deoarece ea face ca fiecare autoturism să fie unic”. Design-ul logo-ului a fost prealuat de la o statuetă din broz – denumită Whisper – creată de sculptorul și ilustratorul Charles Sykes pentru angajatorul său din acea perioadă, pionierul auto Lord Montagu of Beaulieu.
Conexiunea fundamentală a companiei dintre lumea auto și artă continua și astăzi cu MUSE – programul de artă al constructorului britanic de automobile de lux – unul dintre protagoniștii principali din lumea artei vizuale internaționale. “Ca emblemă, Spirit of Ecstasy reprezintă mai mult decât simpla noastră companie sau produse. Pentru clienți, ea este un simbol puternic, recunoscând instantaneu și universal succesul, efortul, realizarea sau poziția. În frumusețea ei, Spirit of Ecstasy încapsulează tot ceea ce caută clienții într-un automobil Rolls-Royce”. Bine de știut, prima emblemă avea circa 7 cm înălțime, astăzi ea măsurând 9 cm, ea fiind păstrată în siguranță într-un spațiu special din capotă. Detalii Rolls-Royce AICI.
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul The Gentleman’s Journal pentru mai multe informații – AICI