Mercedes-Benz prezenta – pe 12 martie 1952 – modelul 300 SL, pe o porțiune de autostrada din apropiere de Stuttgart. Câteva săptămâni mai târziu, constructorul german începea aventura în motorsportul internațional cu această mașină sport de curse.
Conform presei de atunci, literele prezente în numele modelului reprezentau “S” (super) și “L” (light). Cu două zile înainte, biroul d epresă al mărcii a provocat senzație atunci când a lansat invitația presei. Nu era vorba doar de “noua mașină sport Mercedes-Benz 300 SL… care efectua un test public pentru prima dată”. Era o declarație simultană și clară, conform căreia marca revenea în motorsport cu această nouă mașină.
Construcția mașinii
Conferința de presă anunța participarea mașinii la “faimoasa cursă Mille Miglia, desfășurată între 3 și 4 mai 1952”. Fotografia de presă (care însoțea invitația de presă) arăta a mașină sport desenată dinamic, reprezentând liniile SL arhetipale. Ușile de tip pescăruș se terminau la nivelul taliei corpului. Mai târziu, constructorul a mărit decupajul din partea de jos, facilitând un access mult facil la bordul mașinii.
Noutatea o reprezenta structura ascunsă sub carenă, realizată din tablă subțire de aluminiu-magneziu. Dezvoltată de Rudolf Uhlenhaut – cu o greutate de 50 kg – structura era realizată din tuburi supuse la compresiune și tensiune. Acest design a făcut necesară, din punct de vedere tehnic, prinderea ușilor cu balamale pe acoperiș. Totodată, motorul M194 a fost un derivat de producție M186, utilizat în mașina de reprezentare Mercedes-Benz din 1951.
Putere și performanțe
Odată cu noul motor, mașina sport de curse a beneficiat și de o putere mărită la aproximativ 170 CP. Înclinând motorul cu 50° spre stânga și folosind lubrifierea uscată, a fost posibilă scăderea poziției de instalare. Totodată, elemente ale mașinii au fost adaptate de la modele celebre, precum legendarul sedan “Adenauer” sau luxosul 300 S. Practic, noul 300 SL a fost mașina sezonului, ea ocupând la Mille Miglia locurile doi și patru.
A urmat tripla victorie de la Berna, o victorie la Le Mans și o cvadruplă victorie în cursa de pe Nürburgring. Ultima cursă câștigată a modelului 300 SL – putere de 180 CP – a fost Carrera Panamericana, desfășurată în Mexic. Pentru anul 1953, constructorul a dezvoltat un succesor al mașinii sport, denumti W194/11. Poreclit “Hobel”, datorită design-ului frontal cracteristic, mașina nu a participat la nicio cursă. Voi reveni cu noi episode despre acest spectaculos model. (foto: Mercedes-Benz).
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul The Gentleman’s Journal pentru mai multe informații AICI