Mercedes este una din mărcile auto cunoscute pentru eleganța și tehnologia pe care o încorporează mașinile produse. O istorie marcată de inovații și numeroase performanțe, elemente regăsite în special la modelele dezvoltate după Primul Război Mondial.
Dezvoltarea segmentului auto a atras cu sine și numeroase inovații, autovehiculele construite după WWI oferind clienților avantaje tehnologice. Aspecte regăsite acum o sută de ani la două autotuurisme Mercedes, modele dotate cu un supra-alimentator Roots comutabil. Mașinile de 6/25 CP și 10/40 CP și-au făcut debutul la primul salon auto din Germania (1921), provocând agitație. Cu toate acestea, autovehiculele au intrat în producție abia peste doi ani.
Dezvoltare tehnologică
Motoarele supra-alimentate de 16,6/2,6 litri au fost dezvoltate sub conducerea lui Paul Daimler. Fiul cel mic al fondatorului (Gottlieb Daimler) fusese șeful dezvoltării vehiculelor din momentul părăsirii companiei de Wilhelm Maybach (1907). De profesie inginer, Paul Daimler experimentează primul supra-alimentator Roots la bordul unui vehicul Mercedes-Knight 10/40 în 1919. Un experiment nereușit.
Daimler era familiarizat cu principiul suflantei cu pistoane rotative, dezvoltat în America de Nord în secolul al XIX-lea. Dacă testele cu motorul Knight s-au dovedit a fi sortite eșecului, dezvoltarea s-a concentrat pe motoarele controlate de supape. Vehiculele Mercedes supra-alimentate au fost dotate cu motoare în linie cu patru cilindri. Totodată, au beneficiat de arbori cu came, supape în V și bujii încastrate central.
Concursuri sportive
Albert Heess și Otto Schiling au fost implicați în lucrările de proiectare după fuziunea DMG cu Benz & Cie. În anul 1926, Albert Heess este numit șeful proiectării pentru motoarele vehiculelor dezvoltare de noua companie Daimler-Benz AG. Totodată, Otto Schiling a avut o influență majoră în dezvoltarea motoarelor de curse ale mașinilor din anii 1930. Un exemplu este legendarul vehicul Mercedes Silver Arrow din muzeul Mercedes-Benz.
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul The Gentleman’s Journal AICI