McLaren Automotive și-a prezentat cea mai recentă creație, cel mai puternic hypercar din Seria Ultimate. Senzaționalul McLaren Elva este un automobil proiectat cu cabină deschisă – alimentat de propulsor V8 twin-turbo, ce oferă 804 CP – el fiind propulsat de la 0 – 100 km/oră în mai puțin de trei secunde. Producția globală a noului automobil va fi limitată la doar 399 exemplare, prețul anunțat de constructor fiind de aproximativ 1,7 lmilioane Dolari, primele mașini urmând să fie livrate proprietarilor până la finalul anului 2020.
Amatorii de istorie își vor aminti cu siguranță de supercarul McLaren Elva M1A, conceput de Bruce McLaren în anii 1960. Pe atunci, Elva Cars – o marcă britanică de mici dimesniuni – a primit comanda construcției unui autoturism de stradă destinat clienților McLaren. Foarte posibil, fanii acestei mărci își vor aduce aminte de autoturismul Elva M1A pe care Elvis a “condus-o” în filmul Spinout din 1966. Odată cu lansarea Elva, McLaren își pune în practică obsesia de a reduce greutatea mașinilor sale. Iar cea mai ușoară mașină Mclaren vine cu o nouă caroserie și șasiu din fibră de carbon, personalizată cu cele mai ușoare materiale din lume. Pentru a oferi din experiențele unei mașini de curse, automobilul nu dispune de cabină, parbriz sau geamuri laterale. Însă, pentru a evita purtarea unei căști, inginerii McLaren au venit cu ceea ce pretind ei că este un sistem inovator (la nivel mondial) – denumit Active Air Management System (AAMS) – conceput pentru a redirecționa fluxul de aer peste cabina de pilotaj. Practic, sistemul aspiră aerul printr-o deschidere central a grilei și îl direcționează, la viteză mare, printr-un orificiu montat pe capotă, creând ceea ce McLaren definește ca fiind o “bulă de liniște”. Când AAMS este activat la viteză mare, deflectorul din fibră de carbon se ridică automat cu 5,9 inch pentru a crea o zonă de joasă presiune la aerisire. Acest aspect ajută la direcționarea aerului într-un arc de 130 grade peste sau în jurul cabinei. Însă, pentru cei care nu sunt convinși de această tehnologie, Mclaren oferă opțiunea unui parbriz clasic, ștergătoarele nefiind totuși incluse.
Ușile, cu o singură balama, se deschid spre partea superioară, având (și) opțiunea de a trece pur și simplu peste ele. Totodată, constructorul a proiectat pentru Elva scaune noi din carbon, acestea fiind acoperite cu selecție fină din piele Aniline – beneficiare ale unui strat special de protecție – sau cu un material nou, denumit Ultrafabric, care este mult mai durabil și rezistent la umiditate decât unul clasic. Autoturismul este propulsat de un V-8 twin-turbo de 8 litri – el fiind parte din aceeași gamă de motoare utilizate de modelele Senna și Senna GTR – care oferă 804 Cp și 500 ft lbs, tracțiunea spate fiind ajutată de o cutie cu opt rapoarte de viteză. Conform constructorului, noul McLaren Elva poate fi propulsat până la o viteză de 124 km/oră în doar 6,7 secunde, făcându-l mult mai rapid decât iconicul model Senna. De asemenea, o suspensia activă – cu Adaptive Dynamics Controls – oferă posibilitatea de a alege între modurile Comfort, Sport sau Track (existând chiar o opțiune de Variable Drift Control pentru cei care doresc să încerce senzații extreme). În ce privește sistemul de frînare, Elva este dotată cu ceea ce se pretinde a fi cel mai avansat sistem de frânare montat vreodată pe o mașină Mclaren. Dezvoltat pe modelul Senna, sistemul de frânare oferă discuri din carbon-ceramică de 15,4 inch – mult mai ușoare decât discurile convenționale – ele fiind completate de pistoane ușoare din titan. În fine, la fel ca alte hypercaruri din gama Mclaren – P1, Senna sau Speedtail – noul Elva este garantat să devină instantaneu un clasic, singura întrebarea fiind aceea dacă fanii mărcii sunt dispuși să ofere cu 725000 Dolari mai mult decât un model Senna. Mai multe detalii sunt disponibile AICI.