Jo Siffert este cu siguranță unul dintre cei mai cunoscuți piloți din motorsport-ul internațional. Este cel care l-a învățat pe cunoscutul actor Steve McQueen să conducă o mașină de curse. Chiar dacă, după teribilul accident de la Le Mans (1955), Elvația a interzis cursele cu motor.
Se spune că Elveția a interzis ceva ce nu era obligatoriu, iar Siffert și-a găsit propiul drum către viteză. Enciclopedia șoferilor de curse elvețieni este destul de restrânsă, mare parte din ea fiind revendicată de Jo Siffert. Astăzi, Formula 1 a devenit un business global, este greu de imaginat un privat angrenat în câștigarea Grand Prix-urilor. Un astfel de om a fost Siffert: în 1968 a câștigat Marele Premiu al Marii Britanii într-un Lotus 49B.
Palmares de invidiat
Reputația lui Jo Siffert avea să fie construită pe mașinile de curse Porsche. A fost o vreme când constructorul era minor în sporturile cu motor. Mașinile sale se descurcau destul d ebine în anumite competiții. Însă, conducând cu precizie cronometrică, J. Siffert reușește să câștige Campionatul Mondial din 1969 la bordul unui Porsche. O primă victorie obținută cu un Porsche 917, expresia supremă a esteticii constructorului german.
Siffert se afla pe culmile gloriei cu Porsche, chiar dacă a existat o altă legătură în scurta lui carieră. Aceasta a fost Heuer. Înainte de preluarea TAG (1985), Heuer era un producător elvețian de ceasuri cu resurse limitate. Dar Jack Heuer a avut flerul de a încheia un business profitabil cu vedeta în creștere: Jo Siffert. În schimbul unui ceas destul de modest. Siffert urma să poarte emblema mărcii pe mașină și salopeta de concurs.
Parteneriatul cu Heuer
În plus, pilotului i s-a acordat – destul de ciudat – dreptul de a vinde ceasuri în condiții foarte bune. Un moment istoric se poate spune, sponsorizarea corporativă făcându-și loc în lumea sportului cu motor. Aproape imediat, Colin Chapman și-a pictat mașinile Lotus – British Racing Green – în culorile unui pachet de țigări. Dar mișcarea realizată de manufactura Heuer avea să se dovedească una extrem de inspirată.
Când a filmat Le Mans (1971), Steve McQueen a admirat salopeta profesorului Siffert. Elvețianul l-a îndrumat chiar să poarte emblema Heuer pe piept. Astfel, marea colaborare dintre Steve McQueen și Heuer avea să fie cunoscută lumii întregi. Anul următor, Siffert avea să-și piardă viața într-un cumplit accident, pilot nereușind să supraviețuiască un incendiu devastator. Marea lui realizare a fost recunoașterea primită de mărci precum TAG Heuer sau Porsche.
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul The Gentleman’s Journal pentru mai multe informații AICI