Cu ocazia producţiei prototipului BMW iNEXT, BMW Group oferă o avanpremieră exclusivă a modului de lucru din uzina-pilot aflată în inima Centrului de Cercetare & Inovaţie (FIZ). Prototipurile tuturor automobilelor sunt produse cu mult înainte de lansarea efectivă pe piaţă, în zonele speciale cu acces restricţionat ale facilităţii. Acestea sunt utilizate pentru testarea şi pregătirea în vedea asamblării de serie ulterioare. Când producţia de serie a modelului electric BMW iNEXT va fi lansată în 2021, automobilele vor părăsi aceeaşi linie de asamblare precum modelele cu motoare termice şi cele plug-in hybrid.
Etapele procesului de producţie de serie sunt definite şi maturate la uzina-pilot, unde specialiştii validează şi toate funcţiile automobilului, inclusiv funcţiile de condus autonom şi electric, şi senzorii pentru sistemele de asistare a condusului. În plus, angajaţii care lucrează la BMW iNEXT fac uz în premieră de instrumente digitale complet noi care sprijină operaţiunile mai inteligent şi eficient. Primele caroserii brute ale iNEXT sunt asamblate în atelierul de caroserii al uzinei-pilot. Diferitele secţiuni sunt conectate cu ajutorul tehnologiei noi: sudură rotativă. Aceasta uneşte aluminiul şi oţelul de înaltă rezistenţă prin utilizarea căldurii generate când elementul din oţel străpunge o componentă de aluminiu. Căldura piesei de oţel uneşte cele două componente. Odată asamblate, caroseriile sunt supuse unor verificări detaliate cu un sistem de măsurare laser, o tehnologie de măsurare automată care identifică rapid caracteristicile individuale ale suprafeţei. Această soluţie elimină necesitatea plasării manuale a punctelor de măsurare, aşa cum s-a făcut până acum. Noul proces optic reduce dramatic timpului necesar pentru efectuarea măsurătorilor. Suprafeţele complete ale părţilor caroseriei sunt examinate suplimentar prin utilizarea unui scaner de înaltă rezoluţie ce este localizat într-o sală de măsurare digitală. Datele obţinute aici sunt comparate complet automat cu modelul CAD al piesei, oferind informaţia necesară mai rapid decât metodologiile convenţionale. O aplicaţie de augmented reality accelerează în mod radical modalitatea în care şuruburile de asamblare a podelei sunt identificate şi comparate cu modelul CAD. Aplicaţia este o inovaţie importantă care verifică poziţia şi efectuarea lor precisă. Pe lângă reducerea complexităţii, realizează şi colaborarea mai eficientă între diferitele departamente de specialitate. De asemenea, BMW Group utilizează tomografia computerizată pentru verificarea prototipurilor în fazele iniţiale ale dezvoltării.
Digitalizarea deschide noi perspective pentru îmbunătăţirea sistemelor de producţie. Modelele virtuale ale lucrătorilor ajută specialiştii să definească mai devreme procesele de asamblare. Încă dinainte ca primele prototipuri să fie realizate, ei pot asigura faptul că posturile de lucru sunt ergonomice şi oferă acces uşor, de exemplu, nu doar în interiorul automobilului pentru fixarea punţilor spate sau integrarea prizelor de încărcare, ci şi la diferite componente care trebuie montate. Când este vorba de componente flexibile precum furtunurile de frâne, specialiştii de la uzina-pilot utilizează software pentru simularea comportamentului acestora în automobil. Instrumentele digitale oferă, considerabil mai devreme şi mult mai rapid, informaţii despre dimensiunile şi comportamentul ulterior ale pieselor montate. Soluţia software înlocuieşte construcţia costisitoare şi complexă a ansamblurilor de teste utilizate până acum. Senzorii radar şi lidar ce sprijină sistemele de asistare a condusului şi condusul autonom sunt verificaţi şi calibraţi pe un banc de testare nou şi inovator. Acesta asigură faptul că ele pot fi montate ulterior, în producţia de serie, pe automobile fără a exista dificultăţi. Cu proporţiile şi dimensiunile unui Sports Activity Vehicle de lux, a cincea generaţie a trenului de rulare electric şi sisteme pentru condus foarte automatizat, iNEXT întruchipează viitorul plăcerii condusului într-o manieră foarte cuprinzătoare. Ca sistem viitor de construcţie modulară al BMW Group, acesta combină cele mai noi inovaţii în domeniul designului, condusului autonom, conectivităţii, electrificării şi serviciilor (D+ACES) definite de strategia corporate NUMBER ONE > NEXT. BMW eDrive asigură o autonomie de peste 600 de kilometri, conform ciclului de testare WLTP. Mai mult, automobilul este echipat cu cele mai noi dotări de conectivitate şi conceput pentru condus autonom Nivel 3. Mai multe detalii sunt disponibile aici (FUTURE).