BMW, RENAȘTEREA iX xDrive40!
Electrificarea BMW reprezintă o provocare serioasă pentru zona premium și de lux. Zeci de ani de tradiție, de rafinament tehnic se pot dizolva. Performanțe? Oricând un producător care s-a născut ieri poate pune în showroom +1.000 CP. Evident se naște o dilemă: dăm credit unor ”juni” sau avem încredere că tradiția și experiența va triumfa și piramida valorilor nu a fi alterată.
BMW și-a permis luxul de a experimenta cu i3 și i8. Au împachetat aceste două modele sub umbrela unui brand care s-a identificat din start cu electrificare. Dacă nu aveau succes, era o aventură care nu lăsa urme atât de adânci pe logo-ul mărcii. Problema BMW a fost că cele două modele au avut un succes greu de anticipat. Spun că cele două modele au fost o problemă pentru simplul fapt că acestea deja nu se mai produc, presiunea de a lansa modele noi ”i” la fel de revoluționare a fost rezolvată. BMW a reușit cu iX ceva aproape unic, până în acest moment. A reușit să ne arate că electrificarea nu este doar o modalitate verde de deplasare, este o experiență care îți provoacă simțurile.
Mașina
Performanța este ceva nativ, chiar și în cazul versiunii de bază iX xDrive 40. Nu vreau să vă plictisesc cu detalii tehnice, dar ce este esențial, ce trebuie reținut? Faptul că avem o baterie cu o capacitate utilă de 71 kWh, că poate trage de la o sursă de curent alternativ până la 11 kW, iar de la una de curent continuu până la 150 kW. Mașina are două motoare, unul de 340 CP și 400 Nm, al doilea de 272 CP și 352 Nm. Puterea totală combinată este de 326 CP și 630 Nm, suficient pentru a ajunge la 100 km/h în 6,1 secunde.
Redefinirea conceptului de premium
BMW a ajuns la nivelul în care nu-ți mai încarcă conștiința cu grame de vinovăție. Energia electrică necesară pentru a produce modelele iX provine în totalitate din surse regenerabile. În mod cert una dintre componentele a ceea ce numim deja premium este grija constructorului de a folosi resurse regenerabile. BMW iX este în primul rând o experiență, și nu doar pentru cel de la volan, ci pentru toți cei care urcă la bord. BMW a gândit modul în care mașina te întâmpină, conceptul se numește “Great Entrance Moments”. Automobilul poate detecta, cu o precizie de câţiva centimetri, locul din care se apropie conducătorul şi la ce distanţă se află și astfel poate coordona activarea iluminării exterioare și interioare, deblocarea ușilor, redarea animației de pornire pe display-urile interioare, asocierea smartphone-ului, încălzirea anumitor suprafețe.
BMW iX este primul automobil premium de serie care oferă tehnologie 5G și eSIM. O ambianță interioră cu 50% mai liniștită grație rudecerii numărului fizic de butoane. “Am proiectat BMW iX din interior spre exterior. În acest proces, am avut o grijă deosebită pentru a crea un design interior modern, cald şi minimalist, cu un sentiment deosebit de spaţiu”, declară Domagoj Dukec, directorul BMW Design. Spațiu interior generos, o selecție extrem de riguroasă privind calitatea materialelor – lemn, cristal lustruit, piele tratată ecologic cu extract din frunze de măslin și un sistem audio care te va cuceri. Dacă BMW iX este un preview al modului în care vom călători mâine, avem motive de entuziasm. – editorial de: Constantin Eugen Ciobanu.
Detalii model – BMW