AUDI 50, PRIMUL VEHICUL DE CLASĂ MICĂ DIN GERMANIA
Apărut la scurt timp după criza petrolului (1973), Audi 50 a fost primul vehicul de clasă mică lansat în Germania. Cu un design considerat de pionierat și consum scăzut de combustibil, vehiculul beneficia de tracțiune față și dimensiuni compacte.
Printre caracteristicile sale se numărau spătarul rabatabil, portbagaj mare, performanțe atrăgătoare pe drum și caracteristici excelente de condus. Mai mult, Audi 50 a fost un model pentru Volkswagen Polo, un vehicul aproape identic din punct de Vedere structural. De altfel, acesta avea să fie lansat peste numai 7 luni, valorificând sinergiile Grupului Volkswagen. O rețetă care avea să devină una de succes în următorii 50 de ani.
Dezvoltarea modelului
Menit să fie modern și versatil, Audi 50 era destinat să completeze modele 80 și 100 în clasa mică. Încă din anul 1970, inginerii mărcii germane au început să lucreze la acest proiect sub conducerea lui Ludwig Kraus. Căutau un succesor al mașinii NSU, model care se apropia de finalul producției. Proiectanții urmăareau constant obiectivul: “O mașină contemporană trebuie să aibă dimensiunea potrivită pentru epoca de azi”.
Cheia succesului s-a dovedit a fi motorul montat transversal. Acest aspect a permis inginerilor de la Ingolstadt să ofere un vehicul cu interior relativ mare. Au fost lansate două versiuni: Audi 50-LS (50 CP) și Audi 50-GL (60 CP), ambele cu motoare de 1,1 litri. În cazul 50-LS viteza maximă era de 142 km/h, în timp ce 50-GL atingea maxim 152 km/h. Versiunea de 50 CP utiliza benzină obișnuită, iar cea de 60 CP super-premium.
Lansarea modelului
Echipa de la Ingolstadt a prezentat noul model presei internaționale în vara anului 1974, în Sardinia. A ajuns pentru prima dată la dealer pe 26 octombrie 1974. Modelul 50-LS avea să fie comercializat la un preț de 8.195 mărci germane, iar 50-GL la circa 8.510 mărci. Dezvoltat inițial la Neckarsulm, “Mini Audi” a fost construit la uzina Volkswagen din Wolfsburg. În total, au fost construite 43.002 modele până în martie 1975.
Producția acestui model a încetat în vara anului 1978, până la acest moment fiind realizate circa 180.828 vehicule. Este momentul când Audi începe să se concentreze mai mult pe mașinile de clasă medie și superioară. Chiar dacă modelul a cunoscut succes pentru câțiva ani, el a stabilit segmentul mașinilor mici în Grupul Volkswagen. Ulterior, grupul a construit milioane de vehicule Polo, produse în mai multe genrații.