Aston Martin – în urmă cu nouăzeci și cinci de ani, mașina cunoscută drept “Cloverleaf” – XR 1981 – era aliniată în partea de jos a Aston Hill. Era una dintre cele opt mașini construite pentru clienți la finalul anului 1923, acest Aston Martin începând să concureze împotriva a două Bugatti și alte două modele ale constructorului de automobile premium – una dintre ele fiind introdusă de fondatorul companiei (dl. Lionel Martin), ea fiind și câștigătoarea trofeului din ziua respectivă.
Modelul “Cloverleaf” era posesorul unui motor cu patru cilindri și 1486 cc au fost incluse pe un șasiu lung, automobilul ajungând pe locul doi în cadrul evenimentului, acesta fiind și una dintre cele două vehicule Aston Martin construite de Robert Bamford și Lionel Martin prezente la eveniment, care mai există și astăzi. Pentru a marca aniversarea primei sale participări la această cursă, “Cloverleaf” a revenit pe Aston Hill pentru a fi condus de pilotul AM Racing – și câștigător de trei ori al celebrei curse de clasă de la Le Mans – Darren Turner, urmat îndeaproape de un Bugatti, peentru a recrea cât mai exact ceea ce s-a întâmplat în urmă cu aproape un secol.
Autovehiculul a fost pregătit cu atenție de specialiști renumiți – Ecurie Bertelli (o companie cu sediul în Midlands) – care administrează în prezent mașina în numele proprietarului său. De altfel, Aston Hill este un nume evocator pentru fiecare pasionat al mărcii britanice, deoarece nu este altceva decât inspirația din spatele numelui constructorului britanic care combină numele acestui celebru deal cu renumele unuia dintre fondatorii mărcii. Mai mult decât un nume, Aston Hill a fost locul pentru mai multe momente definitorii din primii ani ai mărcii, Lionel Martin conducând un Singer special și, ulterior, propriile sale mașini pe acest deal, cimentând performanțele sportive de durată pentru marele brand britanic.
Construit la finalul anului 1923, șasiul 1926 este unul dintre cele mai vechi ale mărcii care încă mai există, el având un design de caroserie cunoscut sub numele de “Cloverleaf” – cele două scaune din față și un scaun din spate fiind create sub forma unui trifoi cu trei foi. Construit în cea de-a doua locație a constructorului britanic – Abingdon Road nr. 53, Kensignton – această mașină, cunoscută astăzi drept “Cloverleaf”, este un exemplu uimitor al designului timpuriu al mărcii britanice, el continuând să participle la diferite competiții ăână la finalul anilor 1960.
Dispunând de frâne pe roțile din față – o caracteristică destul de rară în anii 1920 – și o viteză maximă garantată de aproximativ 72 km/oră, “Cloverleaf” avea o putere de 38 CP canalizași către roțile angrenate de o cutie de viteze cu patru rapoarte. Menționând această aniversare, Paul Spers (Președintele constructorului britanic de automobile premium) declara că: “Nu există multe mărci care să se bucure de atât de multe repere iconice precum Aston Martin. «Cloverleaf» este un exemplu perfect despre cum, chiar de la înființarea mărcii, am participat la diferite curse – oferind un nivel înalt din punct de vedere al designului și inovației”. Detalii aici: ASTON MARTIN.