Lamborghini a sărbătorit în cursul lunii octombrie cea de-a 50-a aniversare a modelului Urraco, un autoturism prezentat pentru prima dată publicului la Salonul Auto de la Torino, la finalul lunii octombrie 1970. Acest model s-a remarcat imediat prin introducerea unor soluții tehnice inovatoare pentru acea vreme, mulțumită contribuției inginerului Paolo Stanzani – părintele modelului Urraco – directorul ethnic al mărcii Lamborghini de la acea vreme.
Lamborghini Urraco a fost conceput ca un Coupé 2 + 2 rapid, el fiind dotat cu un propulsor V8 în partea din spate și suspensie independentă, cu sistem MacPherson atât în față, cât și în spate, montate pentru prima dată pe un autovehicul de serie. Puterea livrată era de 220 CP, în timp ce cuplul de 7800 rpm era completat de o viteză maximă de aproximativ 245 km/oră, Urraco prezentând dubla noutate a unui motorizări cu opt cilindri și o distribuție cu un singur arbore cu came. Rafinamentul tehnic era completat prin utilizarea unui cap motor “Heron chamber” cu partea interioară plată și cameră de ardere inclusă într-un locaș special din partea superioară a pistonului.
Această combinație de soluții a făcut posibilă utilizarea unui raport de compresie mai mare fără a crește costurile, o altă noutate pentru Lamborghini fiind și cele patru carburatoare Weber double-body 40IDF1. Sistemul de producție al mașinii a fost o altă inovație, planificată încă din primele etape ale proiectului, cu dorința de a fi mai puțin artizanală decât alte modele Lamborghini. Crearea modelului a fost atribuită cererii exprese a lui Ferruccio Lamborghini, cel care a dorit să extindă producția și să facă din Lamborghini o mașină accesibilă marelui public, chiar dacă limitat. Cu o lungime de doar 4,25 metri, spațiile interioare ale Urraco au fost de inovatoare în ceea ce privește configurația planșei de bord, poziția instrumentelor și a volanului.
Lansat ca P250 Urraco – litere “P” fiind o prescurtare a poziționării motorului în spate (Posteriore), iar 250 desemnând capacitatea motorului (2,5 litri) – modelul a fost produs între anii 1970 și 1976. Ulterior, la ediția din anul 1974 a Salonului Auto de la Torino, a fost prezentat și modelul P200 – 1.994 cmc și 182 CP, destinat pieței italiene – acesta fiind produs între anii 1975 și 1977. Următoarea versiune P300 – 2.996 cmc și 265 CP, prezentat în 1974 – a fost produs între anii 1975 și 1979. Conceptul lansat la începutul anilor 1970 a fost testat cu succes, lansarea modelului Urraco fiind baza de la care s-a plecat în construcția vehiculelor cu opt cilindri și la cele cu zece cilindri, precum Gallardo și actualul Huracán. Detalii aici: LAMBORGHINI
Mai multe informații aici: NEWS