PORSCHE LANSEAZĂ CEL MAI PUTERNIC PANAMERA DIN ISTORIE
Constructorul german de automobile Porsche a anunțat că sedanul de performanță Panamera a primit două noi versiuni. Vârful de gamă este acum versiunea plug-in hybrid Panamera Turbo S E-Hybrid, care devine cel mai puternic Panamera de serie din istorie.
Recent, o versiune necunoscută Panamera a stabilit un nou record pe circuitul Nurburgring-Nordschleife. Acum am aflat că era vorba despre noul Panamera Turbo S E-Hybrid, care folosește un sistem de propulsie plug-in hybrid. Acesta este compus dintr-un V8 de 4,0 litri biturbo și un motor electric integrat în transmisia automată PDK cu 8 rapoarte. Motorul termic dezvoltă de unul singur 599 CP, în timp ce unitatea electrică oferă în plus 190 CP. Astfel, ansamblul dezvoltă o putere maximă de 782 CP și 1.000 Nm de cuplu, cu 102 CP și 150 Nm mai mult decât precedenta versiune. În acest fel, noua variantă PHEV devine cel mai puternic Panamera din istorie.
Autonomie electrică de 88 km
Datorită noului sistem de propulsie electrificat, Panamera S E-Hybrid realizează sprintul 0-100 de km/h în doar 2,9 secunde. Viteza de vârf anunțată de constructor este de 325 km/h. Și pentru că vorbim despre o versiune cu încărcare la priză, trebuie să știi că bateria are o capacitate brută de 25,9 kWh, cu 45% mai mult decât până acum. Acumulatorul oferă o autonomie electrică de până la 88 de kilometri și se încarcă la o priză AC de 11 kW în circa 2 ore și 39 de minute.
Din punct de vedere estetic, noul Panamera Turbo S E-Hybrid este în mare neschimbată. Există, însă, logo-uri specifice, un spoiler posterior reproiectat și jante de 21 de inch. De asemenea, nuanța de gri metalizat Turbonite este disponibilă exclusiv pe modelele Turbo. În schimb, țevile de eșapament sunt finisate în Dark Bronze, în timp ce frânele au componente carbon ceramice și etriere galbene. Opțional este oferit un pachet aerodinamic, care conține elemente din fibră de carbon. Acest kit crește apăsarea la sol cu 60 kg la viteze de 200 de km/h. În plus, suspensia Porsche Active Ride și sistemul de direcție integrală sunt oferite standard.
Noul Panamera GTS oferă cu 20 CP mai mult
Porsche a publicat și detaliile și imaginile oficiale referitoare la versiunea Panamera GTS. Aceasta este echipată cu același motor V8 de 4,0 litri biturbo, care nu este, însă, electrificat. În acest caz, puterea maximă oferită este de 500 CP, cu 20 de „cai” mai mult decât până acum. Sprintul 0-100 km/h se realizează în 3,8 secunde, iar viteza de vârf este de 302 km/h. Spre comparație cu versiunea standard, noul GTS are o gardă la sol mai joasă cu 10 mm după modificarea suspensiei pneumatice standard. De asemenea, sistemul de evacuare a fost creat special pentru această versiune.
Pentru un plus de dinamică, inginerii Porsche au îmbunătățit barele anti-ruliu. Totodată, ei au montat și un nou diferențial cu alunecare limitată PTV Plus, controlat electronic. Noul Porsche Panamera GTS poate fi identificat după emblemele negre cu numele versiunii și după accentele în nuanța Satin-Matt Black. Aspectul exterior este completat de jantele de 21 de inch, care au fost preluate de pe modelul Turbo S E-Hybrid și care ascund etrierele roșii.
Debut comercial în toamnă
La interior, Panamera GTS a primit o tapițerie din microfibră Race-Tex. De asemenea, vor fi disponibile două pachete noi – Carmine Red și Slate NeoGrey – precum și un pachet din carbon. Noile versiuni Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid și Panamera GTS sunt deja disponibile pentru comandă, iar primele livrări vor avea loc în Germania, în toamna anului curent.