NOUL BMW M5 ESTE AICI: MOTOR HIBRID DE 727 CP
BMW a publicat imaginile și detaliile oficiale referitoare la cea de-a șaptea iterație a sedanului de performanță M5. Noul model primește pentru prima dată în istorie un propulsor V8 hibrid, care dezvoltă 727 CP. Astfel, acesta devine cel mai puternic M5 de serie produs vreodată.
Noul BMW M5 debutează, cum spuneam, cu un sistem de propulsie hibrid. Ansamblul este alcătuit dintr-un motor V8 de 4,4 litri cu tehnologie M TwinPower. Motorul termic dezvoltă de unul singur 585 CP și 750 Nm. Acesta este asistat de o unitate electrică de 197 CP, astfel că noul M5 generează în total 727 CP și un cuplu de 1.000 Nm. În acest fel, noua generație M5 devine cea mai puternică din istoria modelului.
Autonomie electrică de 69 de kilometri
Propulsorul V8 este legat la o transmisie automată M Steptronic cu 8 rapoarte. Resursele sunt trimise către toate roțile prin intermediul sistemului xDrive. În aceste condiții, noua berlină de performanță are nevoie de 3,5 secunde pentru a ajunge la 100 km/h.Viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h. Dacă se bifează pachetul M Driver’s oferit opțional, viteza de vârf ajunge la 305 km/h.
Și pentru că este vorba despre un automobil hibrid, trebuie spus că, în modul electric, noul M5 poate rula până la o viteză maximă de 140 km/h. Motorul electric primește energie de la o un acumulator de 18,6 kWh (capacitate netă). Autonomia electrică maximă este de 69 de kilometri în regim WLTP. Sedanul sport are o priză de încărcare, care permite alimentarea bateriei cu un curent de maxim 7,4 kW.
Design agresiv
Berlina de performanță bavareză este dotată standard cu suspensie adaptivă M și cu un sistem de direcție integrală. De asemenea, pe puntea față a fost montată o suspensie cu brațe duble, iar pe spate una multi-link. Tot aici există și un diferențial activ controlat electronic. Pachetul de bază mai conține frâne M Compound, iar opțional sunt disponibile frâne din carbon ceramică.
Din punct de vedere estetic, noul BMW M5 adoptă un design mai agresiv decât noua Serie 5 pe care este bazat. Modelul vine cu o grilă dublă iluminată, bare de protecție reproiectate, carcase din fibră de carbon pentru oglinzi și embleme specifice M5. Exteriorul este completat de un set de jante de 20 de inch pe față și 21 de inch pe spate și de cele patru țevi de eșapament finisate în negru.
Dotări noi la bord
În habitaclu regăsim acum un panou pe tunelul consolei centrale pentru setările mașinii. Aici există comenzile pentru cele trei moduri de rulare: Road, Sport și Track. De asemenea, există și clasicul buton pentru comutarea în M Mode. În plus, avem și un buton de unde șoferul poate comuta între modul de rulare hibrid și cel pur electric. În același timp, clienții vor beneficia de un volan din piele aplatizat în partea inferioară cu butoane iluminate. Nu lipsește nici ansamblul BMW Curved Display cu noua sa grafică, specifică modelului de performanță.
Pe lista cu dotări standard figurează scaune față încălzite și îmbrăcate în piele Merino, sistemul BMW Live Cockpit Professional cu BMW Maps și realitate augmentată, climă automată pe patru zone și plafon panoramic. Clienții vor beneficia și de iluminare ambientală cu animație specială de bun-venit, un sistem audio Bowers & Wilkins și o zonă de încărcare wireless pentru smartphone. Pe lista de „opționale” figurează, între altele, pachetul exterior M Carbon și componente M Performance.
Debut comercial în noiembrie
Noul BMW M5 își va face debutul public cu ocazia Festivalului de Viteză de la Goodwood, care va avea loc în iulie. Tot la începutul lunii următoare va demara și producția modelului la uzina de la Dingolfing. Debutul comercial a fost fixat pentru noiembrie, când va fi lansat și noul M5 Touring.