Cu un număr de aproximativ 712 cusături (sub forma unui diamant), modelul Bentley Diamond-in-Diamond Quilting pentru interioarele noilor modele Continental GT și Continental GT Convertible este în acest moment comandat de trei sferturi dintre clienții mărcii, ca parte a Mulliner Driving Specification. De altfel, Diamond-in-Diamond Quilting necesită un nivel ridicat de abilitate pentru a fi produs, alături de o poveste de design și proces de manufacturare extrem de complex – el putând fi comandat pentru toate cele patru locuri sau ușile mașinilor.
Un material moale și plăcut la atingere, uimitor atunci când el este admirat atât din interior, cât și din exterior. Combinând cusături complexe și broderie, conceptul unic de matlasare se prezintă cu o grilă de diamante elegante. Conceput inițial pentru Continental GT și GTC, conceptul Diamond-in-Diamond Quilting vine să adauge un aspect mai sportiv în interiorul autoturismului, alături de celelalte elemente Mulliner Driving Specification: jante din aliaj de 22 inch, logo-ul brodat Bentley, furnir optional, pedale sport și piele de bună calitate. O nouă interpretare – inspirată de tehnica Diamond-in-Diamond Quilting – este propusă acum pentru Bentley Flying Spur, un model lansat în 2019.
Noul design oferă un elegant design de tip diamant care se prelungește de-a lungul întregului scaun – aparent la întamplare, dar realizat într-un mod foarte precis – această tehnică nouă utilizând aceeași mașină ca și la modelul original Diamond-in-Diamond. Atunci când au reproiectat conceptul de matlasare pentru Continental GT și GTC, designerii Bentley au urmărit să creeze un model care nu putea fi replicat cu ușurință. Clienții Bentley au căutat întotdeauna să creeze ceva unic și special, cu profunzime pentru arta manufacturării. Prin urmare, conceptul Diamond-in-Diamond Quilting nu poate fi realizat în masa, el necesitând abilități sporite și utilaje personalizate pentru a putea fi executate.
Un concept care propune un diamant care pare să plutească în cadrul unei grile principale – compusă din diamante mai mari. Spre deosebire de modelele mai simple sau tradiționale, Diamond-in-Diamond necesită mai mult decât o simplă mașină de cusut pentru a fi realizat, această lucrare complexă neputând fi realizată manual. Astfel, broderia specializată oferă un rezultat dublu: rezolvarea problemei modului de realizare a acestui model complex, precum și adăugarea unui proces care aduce o valoare suplimentară la cel mai înalt nivel de manufacturare. Aspectul vizibil al cusăturilor diamond-in-Diamond este unul mult mai spectaculos decât cele clasice – utilizate de Bentley în diferite forme de broderie și cusătură.
În general, designerii Bentley caută mereu echilibrul. Un diamant sau romb – în geometria euclidiană – este o formă simplă, recunoscută universal, formată din patru laturi diagonal cu lungimi egale. Este o emblemă a limbajului de design Bentley – ce atrage prin simplitate și forma ludică – pentru care lucrează designerii constructorului britanic. De asemenea, conceptul este o reminiscență a pictogramelor emblematice a “diamantelor” Bentley, observate de-a lungul unei părți din istoria recentă de design a mărcii. Atunci când designerul de interior Bentley – dna. Louise McCallum – a fost însărcinat să redeseneze interioarele modelelor Continental GT și Continental GT Convertible, o abordare a tehnicii modelelor de diamante părea un bun prilej pentru Bentley.
În ce privește dezvoltarea noului design, dna. McCallum își amintește: “A fost perfect de la început și până la final, un process cu adevărat plăcut. Ideea a condus de-a lungul ei”. “Conceptul Diamond-in-Diamond este intrinsec Bentley și este foarte simplu. Oferă potențialul pentru o multitudine de opțiuni de culoare, iar dimensiunea diamantelor poate fi modificată, prin urmare, putem vedea un viitor pentru acest design, deoarece aven convingerea că vom putea să-l îmbunătățim”. Când Bentley a realizat primul prototip, echipa a încercat să să le realizeze individual, utilizțnd o mașină simplă de cusut. Acest aspect s-a dovedit a fi un proces laborios și mare consumator de timp, el fiind imposibil de utilizat. Astfel, producerea unei noi mașini a devenit esențială. Detalii AICI.