INFINITI QX80, ARMA JAPONEZILOR PE PIAȚA AMERICANĂ
Infiniti, divizia de lux a constructorului nipon Nissan, a dezvăluit oficial noul QX80. Cu acest SUV premium de clasă mare japonezii vor concura pe piața nord-americană cu modele din aceeași clasă, precum Mercedes-Benz GLS sau BMW X7.
Infiniti QX80 a fost lansat pentru prima dată în 2010, iar de atunci a primit două generații. În vara anului trecut, a fost prezentat conceptul QX Monograph, care a prefigurat noua iterație a SUV-ului. Acum la mai bine de jumătate de an, producătorul a publicat fotografiile și informațiile oficiale ale celui mai mare SUV din portofoliul său. Acesta vine cu trei rânduri de scaune și va fi comercializat pentru început doar pe piața nord-americană. Debutul este planificat mai târziu în acest an.
Design similar cu conceptul QX Monograph
Dacă ți se pare cunoscut, află că noul QX80 păstrează foarte mult din ADN-ul conceptului Monograph. SUV-ul are un design pătrățos, impunător, caracterizat în mare parte de linii fluide și curbate, dar și de suprafețe netede, mai ales în părțile laterale. Cu toate acestea, pe alocuri sunt vizibile și câteva muchii ascuțite, dar nu foarte pronunțate. Partea frontală este dominată de o grilă imensă, care găzduiește sigla 3D iluminată a mărcii. Luminile de zi LED sunt desenate în forma unor benzi subțiri ușor curbate, iar sub acestea se află farurile principale.
Aspectul exterior este completat de plafonul contrastant negru și de jantele de 20 de inch, care sunt disponibile în standard. Opțional, sunt disponibile și jante de 22 de inch. La partea din spate regăsim un set de stopuri LED unite, iar sub acestea este inscripția cu numele mărcii. De asemenea, sub bara de protecție există un difuzor de aer aerodinamic, în timp ce hayon-ul integrează în partea superioară un eleron care găzduiește al treilea stop.
Camere video în habitaclu
La interior, clienții vor beneficia de un ecran de 14,3 inch împărțit pe două zone. O zonă este instrumentarul de bord digital și cealaltă sistemul multimedia. De asemenea, pe consola centrală mai este un ecran de 9 inch de la care sunt controlate mai multe funcții ale mașinii. Vorbim aici despre, temperatura în habitaclu, modul de rulare sau volumul sistemului audio. Comenzile acestui display oferă feedback tactil, care imită butoanele fizice. Nu în ultimul rând, habitaclul noului Infiniti QX80 dispune de mai multe camere video. Cu ajutorul funcției Journey Diary, aceste camere pot captura imagini în timpul unei călătorii, care apoi pot fi încărcate pe rețelele de socializare.
O altă dotare interesantă constă în sistemul Biometric Cooling. Cu ajutorul unor senzori cu infraroșu montați în plafon, temperatura individuală poate fi reglată automat pentru oricare dintre pasageri. În plus, SUV-ul japonez vine și cu scaune încălzite și ventilate. Funcția de încălzire se regăsește inclusiv în scaunele de pe cel de-al treilea rând. Totodată, scaunele de pe al doilea rând au și funcție de masaj. Cei de la Infiniti spun că noul QX80 oferă cu 18% mai mult spațiu pe al doilea rând de scaune și cu 54% mai mult pentru pasagerii de pe ultimul rând. Există, de asemenea, conectivitate Apple CarPlay și Android Auto wireless, sistem audio Klipsch cu 14 difuzoare în standard și iluminare ambientală cu 64 de culori. Mașina este dotată cu sistemele ProPilot 1.1 Upgrade sau ProPilot 2.1 pentru condus semi-autonom.
Motor V6 de 450 CP și 700 Nm
Din punct de vedere tehnic, vechiul motor V8 de 5,6 litri a fost înlocuit cu un V6 de 3,5 litri biturbo. Acesta dezvoltă o putere maximă de 450 CP și un cuplu de 700 Nm. Propulsorul este cuplat la o transmisie automată cu 9 trepte. În funcție de echipare, modelul este disponibil cu tracțiune spate sau integrală. De asemenea, există șase moduri de rulare: Standard, Eco, Sport, Snow, Tow și Custom. Noul SUV premium poate fi echipat cu o suspensie pneumatică. La viteze mari, aceasta coboară garda la sol cu 3 cm, iar când mașina este parcată, garda la sol coboară cu 7,1 cm pentru a ușura urcarea și coborârea. Niponii spun că șasiul este cu 57% mai rigid comparativ cu cel al generației anterioare.
În ceea ce privește sistemele de asistență, Infiniti QX80 dispune de sistemul Front Wide View. Acesta oferă o vedere în față pe o rază de 170 de grade. Imaginile camerelor video sunt afișate pe ecranele principale, ceea ce oferă o vizibilitate mai bună în jurul mașinii. Există și așa-numitul sistem Invisible Hood, care redă imagini din fața roților frontale. Astfel, șoferul va putea vedea mai ușor obstacolele mici, dar și cât de aproape se află o bordură la manevrele de parcare. În momentul debutului în SUA, noul QX80 va fi oferit în patru echipări – Pure, Luxe, Sensory și Autograph – și va costa de la 84.445 de dolari.