OMAGIU ADUS PĂRINTELUI LAMBORGHINI MIURA ȘI COUNTACH
Industria auto este în doliu după ce renumitul designer italian Marcello Gandini s-a stins din viață la vârsta de 85 de ani. De-a lungul carierei, Gandini a desenat mai multe mașini italienești de legendă. Cel mai bine era, însă, cunoscut pentru munca sa cu Lamborghini.
Marcello Gandini a fost unul dintre cei mai cunoscuți și mai aspeciați designeri auto din lume. El a lucrat la casa de design Gruppo Bertone și a desenat câteva dintre cele mai inovative și remarcabile modele Lamborghini. Este vorba despre legendarele Miura, Countach și Diablo. Din păcate, zilele trecute, Gandini s-a stins din viață la vârsta de 85 de ani, în casa lui din Rivoli (Torino). Informația a fost confirmată de publicația RaiNews.
Cine a fost Marcello Gandini?
Născut la Torino, la 26 august 1938, Marcello Gandini a fost fiul unui dirijor de orchestră. La vârsta de 25 de ani, când era în căutarea unui loc de muncă, a fost abordat de Nuccio Bertone, șeful casei de design Gruppo Bertone. La acea vreme, Giorgetto Giugiaro, designerul-șef al companiei, s-a opus angajării lui Gandini. Dar, după plecarea acestuia, Gandini a fost angajat și a lucrat aici timp de 14 ani. În această perioadă a creat Stile Bertone în Caprie, unde a fost manager general și designer de concept-car-uri. El a gestionat construcția de concepte pentru mai mulți producători auto.
Gandini a devenit faimos în anii ’60, când a desenat primul supercar modern din istorie: Lamborghini Miura. În anii care au urmat a fost omul din spatele altor două modele de legendă ale mărcii: Countach și Diablo. El avea să părăsească Bertone în 1980 pentru a lucra independent în sectorul auto. În paralel, a avut o serie de proiecte și în domeniul designului industrial și mobilier. De-a lungul carierei sale, Gandini a mai desenat și alte mașini. Regretatul designer a conceput Alfa Romeo Montreal, Lancia Stratos, Bugatti EB110, Ferrari 308 GT4 și Maserati Khamsin.
A primit titlul de onoare pentru mecanică
Renumitul designer italian nu a desenat doar mașini exotice, ci și modele mai accesibile. În palmaresul său figurează Citroen BX, Volkswagen Polo (prima generație), Fiat X1/9, BMW Seria 5 E12 și Renault 5 Turbo. În plus, el s-a mai aflat și la originea unor mașini precum Lamborghini Espada, Cizeta-Moroder V16T și Tamo Racemo. Aceasta din urmă este un model de performanță, care a fost produs în 2017 de către compania indiană Tata Motors.
Marcello Gandini (foto sus, în centru) a mai colaborat cu Innocenti din Milano, una dintre cele mai cunoscute companii italiene de mecanică. Această colaborare s-a concretizat în prezentarea noului MINI 90/120 în anul 1974, care a fost produs timp de aproape douăzeci de ani. Meritele sale au fost răsplătite anul acesta pe 12 ianuarie, când Universitatea politehnică din Torino i-a acordat titlul de onoare în inginerie mecanică.