CUM A PERFECȚIONAT BUGATTI AERODINAMICA LUI W16 MISTRAL
Bugatti se apropie de sfârșitul epocii hypercar-urilor echipate cu incredibilul W16 de 8,0 litri. Ultimul bolid echipat cu acest motor este roadster-ul W16 Mistral, o minune a ingineriei care redefinește luxul și performanța.
Însă, pentru a face acest lucru, constructorul francez nu a avut deloc o sarcină ușoară. Asta, deoarece, cu Mistral, Bugatti și-a propus să creeze un roadster care să poată rula cu peste 420 km/h și să ofere un nivel ridicat de confort. Noul model este, de altfel, unul dintre cele mai rapide roadstere de serie din lume. Acesta este și motivul pentru care a fost numele Mistral, care este un vânt specific din Franța. Cu toate acestea, francezii și-au clădit reputația construind mașini care combină luxul cu performanțe incredibile. Iar Mistral este rezultatul unei munci cu adevărat meticuloasă.
Design retro-futurist
Designul atemporal și elegant și deopotrivă, viteza incredibilă și performanțele incomparabile au fost dintotdeauna repere ale ADN-ului Bugatti. Așadar, W16 Mistral este inspirat de mai multe modele Bugatti din trecut. Este vorba despre celebrele Type 57 Roadster Grand Raid din 1934, Type 40, Type 41 Royal și Type 55 Roadster.
La partea frontală regăsim faruri LED cu o semnătură luminoasă alcătuită din patru benzi orizontale. Acestea simbolizează cele patru turbocompresoare ale motorului W16, dar și faptul că mașina dispune de tracțiune integrală. Mai mult, farurile au și o suprafață tridimensională cu prize de aer create în scopuri aerodinamice. Procesul de dezvoltare a lui Mistral W16 8.0 a implicat mai multe etape.
Cel mai rapid roadster din lume
W16 Mistral a fost supus atât simulării virtuale, cât și testării în tunelul aerodinamic în condiții reale. Ambele etape au fost cruciale în crearea unei mașini capabile să atingă viteze de peste 420 km/h. Acest lucru a fost posibil prin direcționarea aerului cât mai departe de pasageri, dar și motor pentru o răcire optimă. Cel mai puternic roadster din istoria Bugatti va fi ultimul model de stradă echipat cu motorul W16 de 8,0 litri și 1.600 CP. Acesta a fost folosit pentru prima dată pe modelul Chiron Super Sport 300+.
Bugatti W16 Mistral combină un design impunător cu performanțe extreme și o fiabilitate robustă. În față se observă o versiune nouă, mai lată și mai tridimensională, a faimoasei grile Bugatti în formă de potcoavă de cal. Aceasta permite radiatorului motorului să fie alimentat complet de la o singură admisie, astfel încât cele două prize laterale să se poată concentra exclusiv pe furnizarea de aer către intercooler. De asemenea, prizele de aer din zonele adiacente grilei gestionează fluxul de aer în jurul părții frontale astfel încât să nu fie afectate performanțele.
Cântec de lebădă pentru motorul W16
Roadster-ul din Moselsheim va rămâne în istorie ca unul dintre cele mai puternice hypercar-uri produse vreodată. Pe măsură ce epoca W16 se apropie de sfârșit, industria auto nu ar putea cere o despărțire mai bună decât Mistral.